Duch

Duch

Anotace: Když se magie vymkne kontrole. Prosím kritizujte!

Marek stál, oči upřené na svého protivníka. Ze šrámu na tváři se mu řinula krev. Toho vcelku nepatrného zranění si však absolutně nevšímal. Celou svou myslí se soustředil na obrannou bariéru. Jeho žák útočil se stále větší vervou.
Oba dva uzamčení v malé místnosti spolu bojovali už přes tři hodiny. Mistr, oslaben, byl v nevýhodě, zatímco jeho žák jakoby neznal únavu. Všechno z jednoho jediného důvodu.
Marek učil svého žáka vyvolávat pomocné duchy, varoval ho sice, ale Jers bral vše na lehkou váhu. Nedbal toho, že by se mu mohlo kouzlo vymknout z rukou.To se naneštěstí stalo. Mocný duch země ovládl jeho nebohé tělo a on ztratil možnost ovládat své tělo a mysl.
„Barost!“ vykřikl mladý mág náhle. Z jeho hole vyletěl paprsek modrého světla a plnou dávkou zasáhl starého mistra. Ten se zmohl na slabý odpor.
„Konjukt metarlis!“ zachraptěl jen.
Nachový paprsek Jers odrazil s lehkostí a ušklíbl se: „Na mě si teď jen tak nepřijdeš! Jsem nejmocnější! Nikdo ti nepomůže!“
Ozvalo se prudké zabušení na dveře.
„Otevři! Marku co se děje?!“
Odpovědi se tazatel nedočkal a tak se uchýlil k magii.
„Porestro Bart!" snažil se otevřít dveře. Kouzlo však pohltil černý opar, který se kolem nich vytvořil.
„Zatraceně!“ ulevoval si v duchu.
„CO se mohlo pokazit?“ ptal se v duchu sám sebe ,zatímco běžel pro ostatní.
„Jsem příliš slabý!“ zoufal si potichu Marek.
Jeho nepřítel využil chvilkové nepozornosti „Drigulus Maesta!“.
Mistrův štít se rozbil na tisíc kousků, ty dopadly na zem a rozplynuly se v nicotu. Duch sídlící v Jersovi se rozesmál pohrdavým smíchem, který přešel ve kvílení. Stařec měl pocit, jakoby se mu měla rozskočit hlava.
Přede dveřmi už stálo přes deset lidí. Společnými silami se snažili dostat přes bariéru kolem dveří.
„Raz, dva, tři,…“ odpočítal jejich vůdce.
„Porestro Bart!“ pronesli všichni najednou. Nic to ale nepomohlo.
„Koho to proboha vyvolali?“ zděsil se nejmladší muž za skupiny.
„To nevím, ale Marek to není. Nikdy by nezašel za svou hranici!“ odpověděl mu jiný mág.
„Nezbývá nám než čekat,“ rezignoval nakonec vůdce.
„Tohle je tvůj konec, ctěný Marku!“posmíval se jeho bývalý žák. On sám stál před těžkou volbou. Věděl, že když použije Nejsvětější kouzlo, může ho to stát veškerou energii a tím i život.
„Dokážu to ale? Není to nad mé síly?“
Pochyby se mu jen honily hlavou.
„Tohle už není možné!“ neklidně přešlapoval Vůdce.
„Ustupte všichni!“ rozkázal tónem, nesnášejícím odpor. Okolo dveří se vytvořila ulička. Mág se zkoncentroval, a vykřikl: „Uöni Mas Treshulimur!!“
Obrovská stříbrná koule narazila s neskutečným rachotem do dveří, Vůdce spadl vysílením na podlahu. A co se stalo? Nic!
Mistr stál, opřen o svou hůl. Jers se vznášel kousek nad zemí.
„Mawu Pliete Lofga!“ rozkázal.
„Neboj se, nezemřeš rychle budeš trpět!“ uklidňoval svého soka. Černý paprsek minul Markův spánek jen o pár milimetrů a roztříštil knihovnu. V tu chvíli se rozhodl.
Dvě ženy odnášely Vůdce na ošetřovnu.
„Měl štěstí, nemusel to přežít a vy jste mu v tom nezabránili!“ vyčítala skupince jedna z nich.
„Tak co teď?“ tázal se Nejmladší.
„Nezbývá než čekat. My nic nezmůžeme, viděli jste sami, co to udělalo s Vůdcem.“
Marek sebral poslední zbytky své síly, rozmáchl se v zuřivém gestu: „Lenis Honuw Magia!“
Viděl ,jak paprsek zlatého světla zpomaleně letěl, Jersův překvapený výraz, když do něj kouzlo napálilo, a také jak umíral. Ale i on umíral. Poslední, co spatřil než se mu zamlžil zrak, byla skupinka jeho kolegů, kteří vtrhli dovnitř. Několik se jich sklonilo nad Jersem a pár také nad ním. Zachraptěl „Duch, byl to duch…“
Autor Elwig, 30.08.2005
Přečteno 648x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Kromě toho kouzla, jak tady zmiňoval Envel jsou všechny celkem dobře vyslovytelný.
Někdy mi připadalo, že jsem se ztrácel v textu, ale jinak dobrý, možná by to chtělo trochu víc rozvinout detaily a přidat tam nějakej obrat. Rozumíš, je to prostě takový holý...
Já mám totiž rád příběhy rozvinutější, ale to už je věc názoru každého z nás.

04.02.2006 21:20:00 | Eldar

no, fakt, že čarodějové mívají celej život na naučení kouzel a dobré výslovnosti ot dost omlouvá, ale nahlas hned napoprvé nepřečteš "Uöni Mas Treshulimur" aniž by ses nějak nepitvořil a bylo ti rozumět. dej to někdy, někomu přečíst nahlas(ať to ten někdo nečetl dřív!!)

02.02.2006 15:19:00 | Václav Zoubek

Na ty kouzla sem se díval a přišlo mi že sou celkem dobře vyslovitelný, když se trochu snažíš.
Jinak, možná že to z toho dost nevyplynulo, ale nešlo jen o fyzický souboj, ale taky o duševní válku. A každým momentem byl Jers silnější, takže se pak vznesl, což mu poskytlo i taktickou výhodu.

02.02.2006 08:49:00 | Elwig

tohle sem ještě nehodnotil, takže s chutí do toho
Myslím, že by sis měl přečíst nahlas ty kouzla...je to takovej detail, ale některý jsou nevislovitelný. Jinak je dobře, žes neplýtval jmény, jelikož pravé jméno je těžké najít. další věc, nesedilo mi tam, že se ten žák vznáší nad zemí...jestli to můžeš nějak vysvětlit, tak to prosím udělej...

01.02.2006 16:47:00 | Václav Zoubek

clickej:
nechci nic stylu harry potter jde mi o pár povídek o studentech, vzájemně na sebe nenavazujících až na některé souvislosti-třeba mrtvý učitel.

07.12.2005 19:16:00 | Elwig

Elwig : K tomu co máš v plánu. Dej si moc moc pozor, aby jsi jen nekopíroval Harryho Pottera. Bude hodně těžké něco takového udělat bez toho, aby to bylo o něčem jiném než je Potter. Dnes je hodně takovýchto povídek, které jsou svym způsobem to samé jako Harry Potter, jen to navenek pro toho autora tak třeba nevypadá.

05.12.2005 15:08:00 | Filip Appl

To Robin:
Už mám v plánu několik podobně lazených povídek v souhrnu Akademie, kam tuto asi také zařadím. Vesměs bude pojednávat o škole mladých mágů a jejivh problémech.

08.11.2005 12:10:00 | Elwig

Je to moc hezký, ale přijde mi že si to zbytečně rychle skončil. Kdyby si ten boj o něco protáhl a přidal pár podrobností a detailů, bylo by to naprosto perfektní... ale to asi záleží na názoru... 8)

01.10.2005 17:21:00 | DDenit

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí