Blízká budoucnost

Blízká budoucnost

Anotace: Moje první dílo. povídka o postapokalyptické Zemi.

2009:
Globální finanční krize. Ekonomičtí experti důrazně varují před apokalypsou. Co se týče znečišťování, lidé vesele pokračují v sebedestrukci. Fosilní paliva spalujeme snad ještě více, než kdy dřív. Kácíme deštné pralesy, testujeme nové nukleární bomby. Obrovitý antarktický ledovec začíná tát. Bangladéš hlásí rozsáhlé záplavy, nizozemské poldry již jen stěží odolávají.
2010: na Sahaře byla naměřena teplota 78 stupňů Celsia. Začíná velká migrace Afričanů do Evropy. Jihovýchod a jih Asie hlásí válku o vodu a nerostné suroviny. Gaza je v troskách. Finanční krize se začíná vymykat z rukou. USA má velké problémy, po celé zemi jsou rozprostěny vojenské jednotky kvůli množícímu se počtu vražd a krádeží. Golfský proud slábne.
2011: Vědci referují o zásadních klimatických změnách. Stále to nikoho nezajímá. Úspěšné atentáty na Sarkozyho, Obamu, Putina a Ahmadínežáda. 3. světová válka je tu. Golfský proud již neexistuje. V Austrálii započíná nouzová stavba masivního podzemního krytu s kapacitou pro max. 10000, je nutné jej do příštího roku dokončit. Vypuká těžko představitelný boj o letenky.
2012: Země je v troskách. Evropa se ocitá pod několikametrovou vrstvou ledu. Naproti tomu Afrika je díky občasným teplotám nebezpečně se blížícím bodu varu absolutně neobyvatelná. 90% Ameriky a 85% Asie jsou následky války zničeny. Zbytky kontinentů jsou hluboko pod vodou, případně pokryt vysokou radiací. Světová hladina oceánu vzrostla o 7 metrů. Ani památky tedy není i po Oceánii, na Novém Zélandu přežili jen ti, kteří se uchýlili do vysohorských oblastí. Ocitají se tam na úrovni pravěku. Prakticky všichni přeživší tedy směřují do Austrálie. Vměstnalo se sem neuvěřitelných 960 milionů lidí. Všichni bojují o možnost vstupu do krytu, jelikož i Austrálii jednou se vší pravděpodobností spláchne voda.
2013: Erupce Yellowstonského supervulkánu. Do vzduchu jsou vymrštěny statisíce tun sirnatých plynů smíšených s vodními párami. Vznikající oblaka kyseliny sírové kompletně pohlcují a odrážejí sluneční záření. Tento proces trvá celých 6 měsíců a na Zemi vypukává nová doba ledová. Nikdo neví, jestli vůbec ještě někdo žije, ani jestli na Zemi ještě zbývají obyvatelná místa se zbytky fauny a vegetace.
2017: Lidé vylezli z krytu, dochází zásoby. Z neznámých důvodů se jejich počet snížil na pouhých 157 jedinců. Poté, co se prosekali třímetrovou vrstvou ledu, se vydávají hledat civilizaci. Po 5 měsících se ledová masa zničehonic mění na postupující oceán a v dáli je k vidění přenádherná zelená pláň. Je to Antarktida. Lidstvo tedy dostalo možná poslední šanci začít od nuly a je pouze na něm, jak s ní naloží.
Autor bagiš, 18.01.2009
Přečteno 526x
Tipy 1
Poslední tipující: Albík
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pěkná povídka, mám ráda téměř vše se špatným koncem ale i tohle je velmi povedené jen mě tak napadlo a neber to odsobně, kdyby se vážně stalo tohle, nemohla by se stát ta moje povídka, kterou jsi okomentovala ale jinak děkuji za názor a určitě pokračuj dál

24.01.2009 14:03:00 | Albík

Velice optimistické xD... Takhle bych tedy skončit nechtěla, ikdyž k tomu nejspíš míříme.. Ale snad to nebdue tak hrozný... Nebo snad to nepůjde tak rychle =P

18.01.2009 20:16:00 | Barpob

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí