Cyklický všehomír

Cyklický všehomír

Anotace: vše už tu jednou bylo... (Fantasy Sci-fi)

,,Je to úspěch! ...tedy, je to úspěch, no ne?"
,,Naprostý úspěch, kolego. Tím zcela měníme dějiny minulosti i věků, kterých ještě nevidíme."
,,Je to úspěch toto...já, já tomu snad ještě ani nemůžu uvěřit. Celý život si buduji nějaké hodnoty a priority...a pak najednou z čistého nebe toto a já abych začal znovu úplně od začátku."
,,Každý z nás teď začíná od znovu. Vše je úplně jiné, vše vnímáme z naprosto odlišného úhlu pohledu."
,,Je to tak zvláštní...jako bych byl ve snu, vznášel se jen, nemohouc se ničeho dotknouti, a přitom je to realita, kterou jsme žili celé své zhmotněné bytí."
,,Ano, to máte pravdu ,kolegu, v mnoha směrech to připomíná sen...jen jednu to má výhodu - z tohoto snu se již nikdo z nás nikdy neprobudí."
,,Jen aby to byla výhoda..."
,,Kolego, samozřejmě že je to výhoda, vždyť říkám, že je to úspěch, na který Athalaphaini nikdy nezapomenou, že je to událost, která je vystřelila do naprosto nových sfér a možností."
,,Máte pravdu. Já sám si to přeci také myslím..."
,,Víte, dosáhnout pouze duševní existence...to je úspěch, který se nepovedl nikomu před námi, a že jich nebylo málo. A nyní, po několika set tisících let pokusů a bádání zde stojíme před počátkem nových věků...před věkem, kdy vstoupíme do vševědoucího prostoru...před věkem, kdy splyneme s vesmírem a budeme se s ním rozpínat."
,,A přesto...nemrazí vás z toho trochu v zádech?"
,,Aby ne, je to krok, který před námi ještě nikdo neudělal. Ale je to příjemný strach. Strach, který je přebíjen touhou, očekáváním a vzrušením."
,,A až se tak stane...napadá mě...co bude se všemi těmi doly, vodojemy a elektrárnami, co jsme tak úspěšně vybudovali napříč celým vesmírem? Ty už přece nebudeme potřebovat..."
,,Což o to, necháme je tak, kdo ví, třeba se ještě někdy budou hodit."
,Já mám z toho všeho zcela husí kůži."
,,Ale no tak, kolego, bude se vám to líbit. Jen zavřete oči a projděte tou černou dírou, budu vás následovat."

A trvalo milióny a milióny let, než se na jednom z těch dolů objevil primitivní potomek Athalaphainů, který si začal říkal...člověk. Tak primitivní byl, že se domníval, že je jedinečný, že je dokonalý. A přitom jen žil na dolu s vodojemem, kterému začal říkat Země. Vtipné. Tak primitivní byly, ty zárodky dávných vládců všehomíru, že ani nechápaly ony megalomanské umělé elektrárny, které zde Athalaphaini zanechali pro své nástupce, a modlily se k nim nazývaje je hvězdami. Tak primitivní...Jak dlouho bude znovu trvat, než zhmotněnci v převážně éterickém prostoru poznají jeho tajné zákoutí? A kolikrát do té doby ještě zazní ona stále dokola se opakující nejabsurdnější věta ,,...je to krok, který před námi ještě nikdo neudělal..."? Neb vše...už tu jednou bylo...
Autor Jean-Michel, 03.06.2011
Přečteno 342x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jj, můžeš...jen mi dej vědět, jak se ta sbírka jmenuje ;)

12.06.2011 21:53:00 | Jean-Michel

Moc hezká povídka. A můžu mít dotaz? Mohl bych prosím zveřejnit tvou povídku v jedné sbírce? Samozřejmě jedině s tvým povolením a bez braní si zásluhy za tvou práci. Bude samozřejmě budeš uveden/a jako autor. Děkuji za odpověď.

12.06.2011 16:26:00 | Infish

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí