Eranis - Stvoření světa

Eranis - Stvoření světa

Anotace: Takový můj první kratší pokus...

Eranis - Stvoření světa

Temný bůh Daeriel a bůh světla Pelanar proti sobě bojovali už nespočet věků a století, dokonce tak dlouho, že již oba zapomněli proč, kvůli čemu vlastně bojují. Věděli jen to, že teď už nelze přestat, nemohli jen tak skončit, jako by se nic nestalo.
Bojovali v černé temnotě náhle střídané stříbrným světlem, až si oba nakonec uvědomili, že nikdo nebude vítěz.

A tak jedenkrát za celou věčnost vznikla mezi těmito bohy dohoda. Ta byla taková, že bude stvořen svět, na kterém se povedou války o vítězství toho či onoho boha. Daeriel se dlouho zdráhal, nicméně sám pocítil, že nemá na výběr. Daeriel a Pelanar spojili svou moc a byl stvořen Svět.
Daeriel se po stvoření světa uzavřel na dlouhá desetiletí do temnoty, kde vymýšlel své kruté plány, avšak Pelanar nemeškal a ihned začal tvořit své potomky.

Poté, co bylo stvořeno všech osm Pelanarových dětí, svěřil jim do moci Eranis a uložit jim úkol tvořit. Sám začal pečlivě vytvářet své zástupce, ty jenž za něj budou bojovat i umírat v bojích s Daerielovými vojsky.

Gordak, bůh nerostného bohatství začal z blankytných nebes tvořit povrch, na prozatím pusté, pískem poseté zemi. Vrhal na zem obrovské hory a pohoří, utvářel zapadlé rokliny a celý povrch prozatím bezejmenného Světa.

Po Gordakovi nastoupila k moci bohyně přírody Ereyana. Když sešla z nebes na zem, ihned vzala velké zlaté semínko a pečlivě jej vložila do země. Prohlásila, že zde, na tomto místě poroste strom věků, starý tak jako země sama. Procházela napříč celým Eranisem a rozhazovala kolem sebe různá semínka a všude, kudy prošla, zůstávala po ní jen živá zeleň. Semínka ihned rašila a kvapně vzrůstala do vysokých stromů, porostlých keřů a půvabných květin.
Následně se do práce dala Ibeth, vládkyně všech vod a moří. Propadlé pláně a neveliké rokliny se zaplnily čirou, křišťálovou vodou, vytvořila také malé potůčky a řeky, rozsáhlá jezera a nekončící oceány.
Celý tento svět byl přenádherný, plný různých lesů, hor a mnoha dalších překrásných míst, avšak přes všechnu tuto krásu byl Svět stále prázdný. Stále mu chyběla jiskra, jiskra, které se říká život. To ale nemělo dlouho trvat, jelikož Selena, ta jež byla bohyní života, vytvořila mnoho překrásných, divokých a hrdých zvířat a se vší láskou jim vdechla život.
Ptáci se rozletětěli a stali se Pány oblohy. Ryby tiše proplouvaly klidnými vodami a zvířata žijící na zemi se toulala a poznávala svůj nový Svět.
Když Pelanar uviděl to, co vytvořili jeho potomci, snesl se na zem a dlouhé dny a noci procházel Světem. Nakonec došel až ke Stromu věků, který byl zatím jen nepatrný lístek a tam prohlásil, že tomuto Světu dává jméno Eranis, což v Božské řeči znamená Válka.
Autor Daeriel, 21.08.2006
Přečteno 394x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Príde mi to ako zápletka z hry Gothic (inak super hra) skombinovaná s časťou Silmarillionu.

06.03.2008 01:27:00 | Sarazin Faestred

Líbí se mi jména bohů (celkově jména). Ale připadá mi to příliš uspěchané a nenavazuje to na sebe (trochu víc bych to rozepsala, vždyť je to zajímavé téma). Psané je to ale hezky.

07.09.2006 08:54:00 | Sokolička

Ten jazyk se k tomu hodí, ale nejlepší je, jak se to postupně všechno buduje, aby to na konci nemělo chybu...Pěkné!

21.08.2006 09:22:00 | Boulette

Je to zajímavá variace na téma stvoření světa.Líbilo se mi jakým jazykem je to napsaný.Jen jsem poněkud nepochopila proč se ta země nazývá Eranis už v průběhu povídky, pak se zase říká,že je to bezejmená země a nakonec jí ten bůh teprve slavnostně pojmenuje. Ale to jen tak na okraj.:-)

21.08.2006 08:35:00 | Valenis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí