Neúspěšný pokus?

Neúspěšný pokus?

Anotace: ...

Země roku 2189. Kdysi kvetoucí planeta je přeměněna neuváženým plýtváním na skládku odpadu všeho druhu, veškeré nerostné bohatství bylo vydolováno již v minulém století. Znesvářené strany dávno nevědoucí proč, mezi sebou vedou zničující války. Oblohu křižují létající stroje zatížené bombami nejmodernějšího typu, vzduchem létají rakety, které se už nikdo nesnaží ničit jako na začátku konfliktu. Jenom je odhadnuto místo jejich dopadu a včas evakuovány zbytky obyvatelstva z postižené oblasti. Země se nachází v poslední křeči.
Na utajeném místě v největší hloubce, do které je člověk schopen proniknout, ukryti před zraky ostatních lidí a vlivem záření z výbuchů, skupina vědců právě dokončuje práce na nejnovější zbrani, která by měla zvrátit vývoj války, i když nikdo už netuší proč. Vedeni fanatickým vědcem instalují nálož neuvěřitelné síly. Odpalovací zařízení tvoří pověstný ,,červený knoflík“. Bez ohledu na jednání o možném celosvětovém míru jsou generálové připraveni tento knoflík použít. A tak se i jednoho večera stalo. Jenom ke stisknutí nedošlo záměrně ale náhodou při běžné údržbě zařízení. Během několika vteřin uprostřed zeměkoule vyrostlo nové ,,slunce“ a jeho paprsky dosáhly na povrch. Další pokračování již nikdo z lidstva neviděl, protože se všichni vypařili. Kusy zničené Země potom putují vesmírem bez života, bez možnosti návratu do původního stavu…
Od stolu se unaveně zvedl pracovník výzkumného ústavu Život na nebesích. S povzdechem stiskl tlačítko STOP. Jen tak pro sebe si řekl: ,,Sakra, zase nic…" Zapnul vlivem přetížení vyhozené jističe, otevřel laboratorní knihu a zapsal výsledek pokusu:
Název pokusu: ZEMĚ
Pokus č. 22568
Cíl pokusu: Přežítí druhu Homo sapiens
Délka pokusu: 2189 sekund
Výsledek pokusu: NEGATIVNÍ
I když moc nevěřil v možný úspěch, připravil vše na pokus nový. Sundal na háku zavěšenou, rotující a od ohně začouzenou kouli. Odhodil ji do kontejneru s nápisem ,,Nebezpečný odpad“ mezi další všelijak zdeformované předměty. Na hák pověsil kouli novou, natřenou bleďounce modrou barvou a roztočil ji na požadované otáčky. Všechny měřící přístroje nastavil do nulové hodnoty a ve stolní lampě vyměnil prasklou žárovku. Potom zmáčkl hlavní vypínač a do ticha ironicky pronesl: ,,BUDIŽ SVĚTLO!"…
Autor Modrý Adept, 01.09.2006
Přečteno 576x
Tipy 1
Poslední tipující: Binarity
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mám ráda sci-fi, dlouho jsem na žádné pěkné nemohla narazit, ale teď jsem se konečně dočkala. Povedené.

18.04.2016 20:09:42 | Minna Seayard

pecka!

11.10.2015 16:48:52 | Binarity

je to celkem fajn, ale škoda, že je to napsané tak hopem a kraťoučké. Kdyby ta první část byla alespoň jednoduchým příběhem z apokalyptického světa, s hlavní postavou, jež by si něco z toho prožila na vlastní kůži, určitě by to bylo mnohem lepší, i pointa by pak byla zdrcující. Přeji hodně inspirace k dalšímu psaní :-)

10.01.2014 16:31:30 | Firren

Přeřadil jsem povídku do kategorie -ostatní-, kategorie -nezařazené- je určena pouze pro editory - jako pokyn, aby dílo zařadili.

06.10.2006 18:11:00 | Pavel D. F.

Já teda sci-fi moc nemusím, ale zato mám ráda text, který má myšlenku a překvapí. Trochu to připomíná Stopařova průvodce:-),ale to lze v tomto případě pominout...

06.10.2006 08:45:00 | Gina Rocca

To je pěkný. Já ráda sci-fi.

03.09.2006 11:47:00 | Mirčaa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí