Luciusův příběh (část 1.)

Luciusův příběh (část 1.)

Anotace: Příběh, který vypráví o Richterově bratrovi

Lucius. Zatím dost nerozvedená postava v mých příbězích. Avšak bude mu věnována celá povídka, která bude pojednávat o tom, co se stalo, že Lucius vlastně zemřel. Zemřel na konci války, při jedné z rozhodujících bitev a rozhodnul tím i válku.

Byl asi 180 centimetrů vysoký, hubený, měl dlouhé černé vlasy v culíku. Byl však velice chytrý a bystrý. Dokázal se ohánět mečem a sekerou jako jeden z mála. Byl Richterovou pravou rukou v celé válce.

Rozmlouval s Richterem na Durintaru. Blížil se konec války, lidská aliance byla pod těžkým tlakem. Richter pověřil Luciuse, aby vypátral, kde se schovává král Foltest. Věděl, že to bude na jedné z pevností na řece Jerema. Jenže těch pevností bylo 7 a neměl čas vypálit jednu po druhé.

Kvůli tomuto úkolu vzal na sebe podobu žoldáka, aby ho nikdo nepoznal a neskončil napíchnutím na kůl či nebyl zabit jinou ošklivou praktikou lidí. Dostal se do podhradí jedné z pevností na řece Jeremě. Podhradí jméne Lukrecia. Tam začal shromažďovat informace. Hledal lidi, který najímájí žoldáky na různé úkoly.

Zamířil do jedné putyky. Bylo v ní zakouřeno, nebylo vidět ani na strop. Snažil se tam najít nějakého člověka, co by ho mohl zaměstnat a na oplátku z něj vypáčit nějaké informace. Po chvíli si všiml. V nejtemnějším koutě seděl člověk, který se nebavil s nikým z těch opilců, jak to dělali ostatní. Přisedl k němu a začal se ptát na práci. Byl to zvěd, který také bojoval proti královi Foltestovi, ale i proti Richterovi. Některá království, která se nepřidala ani k Richterovi, ani k lidské alianci uzavřela spolupráci mezi sebou. Pro svoje zájmy, pro svůj užitek. Nabídnul mu práci, při které musí sám vypálit hrad. Ano, nebezpečná práce, ač může přitom získat nějaké informace o pohybech armády Foltesta i jeho samotného. Večer když se setmělo, dostal se ke břehu řeky Jeremy. Most byl hlídán armádou, rozhodl se tedy přebrodit řeku. Kvůli tomu, že ústí řeky Jeremy měla obsazená Richterova armáda a tohle byla poslední pevnost, tak byla vybudována přehrada, aby dotékalo jen minimální množství vody. Foltestova armáda doufala v nedostatek vody v Richterově armádě. Luciusovi nedělalo tedy tak velký problém přebrodit mělkou řeku Jeremu a začít šplhat po skále směrem k oknům hradu. Skála byla strmá, ale dařilo se mu postupovat. Po chvíli vyšplhal k jednomu z otevřených oken. Vlezl dovnitř.

Místnost byla zrovna prázdná. Naštěstí. Někdo se koupal ve vedlejší místnosti. Lucius zamířil k jiným dveřím a kouknul do vedlejší místnosti klíčovou dírkou. Nikdo. Vlezl do ní a začal se plížit k dalším dvěřím. Najednou cvakly jedny dvěře. Rychle se schoval na postel s oblohou, aby si ho nevšiml. Začal připravovat past. Hodil lanko s oprátkou na lustr a nechal ho spouštět dolů. Počkal až nakráčí do pasti. Rychle nechal sjet kovovou oprátku s ostny, aby se omotala kolem krku. Nestačil ani pípnout. Lucius pokračoval dál. Za dveřmi byla knihovna. Vlezl do knihovny a na stole viděl několik papírů. Bylo na nich 7 pevností/hradů na řece Jeremě. Byly tam označeny přesuny armád, zásob. A jedna značka měla na sobě královskou korunu. Ukazovala do dvou pevností. Na pevnost Foryard a na Bendard. Sbalil mapu a založil požár.

Vrátil se k liniím armády Richtera. Předal mapu a šel si odpočinout. Další den se chystal dál po řece Jeremě. Zjistit na jaké pevnosti se to Foltest nachází.

Další den vyrazil na cestu. Málokdy se držel na hlavních silnicích, až k posledních pár kilometrů před Foryardem. Jel lesem, posledním úsekem před podhradím. Najednou na něj z křoví vyskočilo několik lapků. Bylo jich 6. 2 z nich měly kuše, 1 měl sekeru, dva meče se štíty a jeden kopí. Donutili ho slézt z koně. Lucius sledoval, že moc blaze si nežijou, roztrhané hadry a zastaralé zbraně o tom svědčily. Lucius klidným tónem řekl: "Nechte mě na pokoji, a nic se vám nestane. Jestli budete dál pokračovat, stane se s vámi něco zlého." Lapkové mu nevěřili a chtěli ho začít prohledávat. Vytáhnul dýku a jednoho s mečem a štítem zabil ránou do hrudi. Druhý po něm skočil, vytáhl druhou dýku, odstrčil štít, zabodnul ji do ní a přehodil ho přes sebe, tak akorát aby ho netrefili lapkové s kušemi. Vrhnul se na něj zepředu lapka s kopím a zezadu lapka se sekerou. Rychle vytáhnul meč a udělal otočku. Otočka se mu nepovedla celá, zranil při tom jenom lapku před sebou. Svalil se na zem a vyblokoval útok druhého lapky svou rukou. Sekera se mu zaryla až ke kosti. Lucius zařval bolestí, ale nevzdal se. V druhé ruce měl spouštěč se šipkama pro nejhorší případy. Nemýlil se, trefil lapku přímo do krku. Vytáhl z ruky sekeru a odrazil s ní 2 střely z kuší. Pak sekeru po jednom z nich vrhnul. Ten se chystal střelit. Sekera se mu zabodla do ramene a když padal vystřelil. Trefil svého kolegu. Bylo po boji. Lucius si začal léčit poraněnou ruku. Rána byla bohužel moc hluboká, musel najít lékaře. Udělal pár kroků a upadl do bezvědomí.

Autor Richter Rosenheim, 23.09.2012
Přečteno 303x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí