Našel jsi mě

Našel jsi mě

Pomalu otevřel oči a stejně pomalu je zavřel. Stačil mu jediný pohled skrz mlžnou clonu napůl slepených a polomrtvých očí, aby zjistil, že se nic nezměnilo. Ale občas, když otevřel oči, všechno bylo jiné. Byl na jiném místě a netušil, jak se tam dostal. Proto musel občas oči pootevřít, aby zjistil, kde je. Nepatrně pohnul prostředníkem, a ten jediný pohyb ho vyčerpal. Alespoň ale zjistil, že leží na zemi, na pevném podkladu; občas nebyl schopný určit, kde se v prostoru nachází. Pomalu, tiše a s námahou vdechoval vůni zeminy. Ucítil blízko sebe nějaký pohyb a znovu pootevřel oči - lezl k němu osamělý zatoulaný šváb, téměř vyskočil na jeho bradu, přelezl po jeho tváři a zmizel mu ve vlasech. Přeběhl mu mráz po zádech, ale vůbec se nepohnul. Když mu brouk lezl po tváři, instinktivně zavřel oči, jakmile ucítil na víčku jednu z jeho drobných nožiček. 

Kdekoliv se ocitl, tam jako by byl prostředek cesty; vždy tam chodila spousta lidí. Kdosi o něj zakopl, až se mu bahno rozstříklo po tváři, a jak se vzdaloval, vztekle a sprostě při tom nadával. 

Většinou ho překročili jako padlý strom v cestě, někdy o něj zakopávali, jindy kopali schválně a dokonce brali klacky a píchali jimi do něj.

Potkával známé i neznámé tváře a jejich nadávky, zlostné poznámky a kopance mu byly buď cizí, nebo mu připadalo, že se opakují.

Kdysi dávno toužil po někom, kdo by se k němu sklonil, aby ho pohladil. Kdysi dávno toužil, aby na něj kdokoli laskavě promluvil. Kdysi dávno se ještě choulil před ranami od těch známých i neznámých pocestných, snažil se odplazit pryč. Kdysi dávno dokonce plakal a prosil je, aby toho nechali. 

Znovu nad sebou ucítil něčí přítomnost. Cítil, jak se k němu sklání. Držel oči zavřené; odvykl si dívat se na svoje trýznitele, neboť v jejich očích viděl vždy stejnou nenávist a pohrdání. Očekával další útok, další bolest a nenávistná slova či křik, ale nic z toho se nedostavilo. Namísto toho ucítil na tváři něčí ruku - byl to jemný dotek. Cítil ho tak dlouho, až mu začal důvěřovat; věřil, že mu už neublíží. 

Když odešel, pootevřel oči a chtěl se za ním podívat, ale nikdo tam nebyl. Ten jemný dotek se však vracel každý den, a byl stále častější a něžnější. 

Po dlouhé době znovu usnul. 

Vždy, když se odvážil usnout, zdával se mu sen: vídal postavu, která i na dálku vyzařovala ochranu a klid, ale nikdy nezahlédl její tvář; občas za ní běžel a volal ji, ale nedokázal se k ní dostat, vždy mu zmizela. Po probuzení vždycky ležel v blátě a ve tmě, kolem sebe kruh lidí, kteří ho mlátili. 

Ale teď, když se probudil, ucítil svěže vonící vzduch a skrz víčka mu pronikalo světlo. Otevřel oči; ležel v suché trávě a byl sám. Dlouho měl otevřené oči a viděl, že k němu kdosi míří; ale už se nebál. Poznal ho, když se k němu přiblížil s úsměvem na tváři. 

“Kdo jsi?” 

Tak dlouho nemluvil, že to skoro zapomněl; hlas měl chraptivý a slabý. 

Neodpověděl, jen se stále usmíval a klekl si k němu, aby ho pohladil. 

A on ucítil, jak jeho napětí ustupuje klidu a míru; i poslední rány přestávaly bolet s každým jeho dotekem. 

Najednou intenzivně pocítil svoji součást, která přichází a odchází. Pocítil svou touhu po vědění a svůj strach z něho. Pocítil svou touhu po přijetí a odpuštění. Pocítil svou touhu po zapomnění a svůj strach z něho.

“Já tě znám… Díky, že jsi mě našel.”

Usmál se ještě víc a promluvil láskyplným hlasem: “Ale já tě přece nenašel. To tys našel mě.”

Autor Chane, 19.02.2024
Přečteno 137x
Tipy 17
Poslední tipující: Fialový metal, MFX, Al.hexth, zde.neck, IronDodo, Marry31, Narragan, cappuccinogirl, Žluťák, Ondra, ...
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zvláštní, nejsem si jistá zda jsem pochopila význam, ale je to dobře napsané

20.02.2024 06:59:31 | Marry31

Děkuju :)

20.02.2024 07:50:36 | Chane

Zvláštní... ale za mne jo :)

20.02.2024 02:11:49 | Narragan

Děkuju :)

20.02.2024 07:50:46 | Chane

Wow, tak z tohohle mám úplně husinu! Díky! Díky za takový dílko, i k němu se dnes určitě budu vracet:-)**

19.02.2024 13:07:07 | cappuccinogirl

Óóó, děkuji :))

19.02.2024 16:11:56 | Chane

Tak hlavně že se našli, snad to znamená konec kopancům, to muselo být celkem otravné bytí:-)
Pěkné, Chane.

19.02.2024 12:25:50 | Žluťák

No jo, to muselo :D
Díky :))

19.02.2024 12:29:45 | Chane

Krásné-zajímavé, milá Chane :-)*

19.02.2024 11:05:59 | Ondra

Díky Ti :))

19.02.2024 11:07:29 | Chane

Ráda jsem četla.

19.02.2024 10:50:12 | mkinka

:)

19.02.2024 10:54:20 | Chane

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí