O šedivé dámě - Střízlivost

O šedivé dámě - Střízlivost

Anotace: ..svědomí? ..kocovina? .... další volné pokračování, další pokus..:)

Sbírka: O šedivé dámě

Nevěděl, jak dlouho tam sedí, už dávno zavrhnul Čas.

Střízlivost si pomalu sedla na lavičku vedle něj. Šťouchala do něj bolestivě svým dokonale pěstěným prstem, až se celý kymácel, tak dlouho, dokud ho nedonutila podívat se na ní.
"A co ty tu sakra chceš?" zamžoural.

Měla dlouhé dokonale bílé vlasy, na sobě bělouskvoucí sako, které vypadalo jakoby šité ze svěrací kazajky a bílé upnuté kalhoty na konci do zvonu. Celá zařila tak, že to až řezalo do očí. Nevydržel se na ní dívat. Přehodila si pomalu nohu přes nohu a hlasitě zamlaskala.
Zvedal se mu žaludek.

"To není nejlepší uvítání, dlouho jsem tě neviděla Jacku." mluvila uvnitř v jeho hlavě, přestože hýbala rty. Způsobovalo mu to migrénu.
"A to je taky, sakra dobře." zamumlal.
"Neměl bys klít. Přišla jsem, abych ti řekla pár věcí, je to má povinnost."

Zvednul ze země zcela prázdnou láhev od whisky, a teď se z ní v zoufalé snaze snažil vytřepat poslední neexistující kapky alkoholu do úst. Vzdal to.
"Ale já nechci nic slyšet." zaúpěl.
"Ale no tak, dyť bys mě připravil o všechnu radost." usmála se zlomyslně.

Vstala. Obešla ho a začala mu masírovat hlavu i krk. Zatraceně ho to bolelo. Při každém jeho zaúpění se nahlas skřípavě zasmála. "Jak jistě víš, včera si to dokonale přehnal. Řekl si jí pár velice ošklivých věcí. Udělal si chybu. Celou noc nejspíš kvůli tobě probrečela. Ublížil si jí. Utekla ti. Už tu není. Zůstaneš dokonale sám. Propadneš se až na dno, až z tebe nezbyde nic." Pustila ho. Vypadala moc spokojeně.

"Tak, skončila jsem. Přeji hezký den." při odchodu se otočila, zamávala a poslala mu vzdušný polibek jejích perfektně nalíčených rtů.

Autor Loveless, 26.12.2013
Přečteno 810x
Tipy 3
Poslední tipující: Firren, chci_uverit, Isquieasuus
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Přečetl jsem toto dílko několikrát a stále se mi líbí. Je to spíš taková poezie v próze, mně ale bližší, než báseň jako taková, přesto bych uvítal v některých částech poněkud jinou skladbu vět. Tip už jsem ti dal, ale věřím, že oceníš spíše subjektivní bodové hodnocení: 8/10.

11.01.2014 12:48:10 | Firren

až takhle? tak to určitě ocením..jo má skladba vět je neohrabaná :) je to takovej můj styl, píšu, jak mi ty slova padnou na mysl..:D

11.01.2014 12:54:41 | Loveless

Trochu mi to připomíná beatnickou tvorbu, respektive střípky z bohémského života, který mám tak rád :-)

11.01.2014 13:01:09 | Firren

kam já se na beatníky hrabu..:) ale děkuju:)

11.01.2014 13:39:34 | Loveless

Pěkné poetické dílko. Líbilo se. Tip

03.01.2014 11:45:29 | Firren

díky :)

03.01.2014 11:48:31 | Loveless

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí