Balada o kruciátě

Balada o kruciátě

Anotace: přivezu ze zámoří vše, co si budeš přát, má lásko...

Tak si tady pěkně sedím, zítra čeká mě nová práce. Verbovat budu, do boje, nové hochy. Šijte oděvy, nuzné varkoče s křížem na prsou. Už není chvíle, kdy by lidé nemysleli na 12. červen 1270. Všichni jsou hotovi k boji, přetížené lodě se skoro potápí, zapomenuty jsou všechny spory a nezdary, král je požehnán Bohem i Svatým otcem. Za krále, vlast, Krista, lidstvo, za svět, za Boha! Láska k bližnímu je láska bratrům v Kristu.

A královna Markéta velkou měla včera vizi, unikal kouř z královy lodi. Bůh chraň krále, Kristus pomáhej svým dětem, svým rytířům. Avé, avé, avé. Adieu, adieu, adieu mon ami, adieu pichun! Konstábl osobně sedlá králi koně, ale kde ten dlí? Na smrtelném loži. Morová rána sežehla Ludvíkovu loď, jsme ztraceni!
Autor Andronikos, 21.10.2008
Přečteno 475x
Tipy 2
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kéž by to bylo o něco více rozepsané, pak bych snad i zajásala a jásalo by i mé srdce milovníka historie, takto mohu jen zatleskat povedené fresce z jendoho z mnoha období historie..

27.10.2008 12:59:00 | Santinan Black

No jo, dějiny se podle některých neustále opakují. Má tedy vůbec smysl zamýšlet se nad tím, jak to změnit a zabránit tak fanatismu a novým válkám?

21.10.2008 13:43:00 | Andronikos

Nádhera, jen škoda, že lidstvo člověčí je nepoučitélné a verbujr znovu a znovu....!

21.10.2008 08:22:00 | sluníčko sedmitečné

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí