Hledači safíru

Hledači safíru

Anotace: Regionální povídka pojednávající o hledání drahokamů na Jizerce

Sbírka: Drobečky povídek

Před mnoha staletími byly Jizerské hory ještě neprobádanou krajinou plnou hustých lesů a močálů. Zdejší osada Jizerka vždy lákala různé badatele a hledače drahých kamenů a drahokamů, kterých bylo okolí Safírového potoka plné.
Takovými dvěma hledači byli také dva kamarádi z dětství Hans a Vilém. Zatímco Hans byl díky německému původu dobře situován, neboť se živil jako klenotník v Jablonci nad Nisou a podnik dobře prosperoval. Horší to bylo s Vilémem, který bydlel v Tanvaldu. Ten byl od pohledu podivín, ke všemu nezaměstnaný, nosil omšelé hadry, navíc hodně pil, především pivo a rum.
Jednoho dne se oba přátelé náhodně setkali v malé a útulné hospůdce, nedaleko Jablonce.

,,Buď zdráv Vildo"
Pozdravil svého přítele Hans
,,Tě bůh" Odpověděl Vilém a posadil se k příteli.
,,Zítra po rozednění se chystám odjet na Jizerku, prozkoumat nějaké vzácné kameny a drahokamy, které bych mohl nabízet zákazníkům v mém klenotnictví"
povídá od stolu najednou Hans.
,,Nechceš jet se mnou ?"
Ale Vilémovi se nechtělo a vymluvil se na řemeslníky v bytě.
V hlavě se mu rodil plán, jak rychle a bez práce přijít k bohatství.
Ještě ten samý večer, když Hans z hospody odešel se Vilda pořádně opil a společně se svojí přítelkyní Klárou, jež pracovala v onom lokále, jako číšnice,domlouvali svůj podlý čin.
Jelikož Klára byla rázná, mladá žena podobného ražení jako Vilém, nedala se dvakrát pobízet a s Vilémovým nápadem souhlasila.

Druhý den po setmění se oba kumpáni vypravili v černých kuklách k domu Hanse, neboť ten bydlel v prvním patře hned nad klenotnictvím.
Vilém a Klára se skryly v nízkém křoví odkud měli dobrý výhled na okna Hansova domu.
počkali, až Hans vyrovná drahé kameny z Jizerky do vitríny a půjde na kutě.
Poté Vilém přiskočil k výloze klenotnictví a kamenem jí rozbil.
Když však chtěl rozbít skleněnou vitrínu se vzácnými drahokamy a šperky ozval se z ničeho nic výstražný alarm.
Hanse to vzbudilo a jakmile pochopil o co jde, seběhl dolu do prodejny, a cestou zavolal strážníky.
Když Hans dorazil do klenotnictví spatřil už jen svého přítele s plnými taškami jeho zboží, neboť Klára stihla mezitím i s častí lupu zmizet neznámo kam.
Hans se po prvotním překvapení pochopitelně na svého kamaráda strašlivě rozčílil a chtěl mu vzít co se chystal ukradnout.
Nezapomněl však Vilémovi důrazně říci i o policii,která už byla tou dobou dávno na cestě.
Vilém se při slovech o strážcích zákona lekl a sotva se Hans přiblížil vytáhl s kapsy dlouhý nůž a na místě Hanse usmrtil.
Jenže to už ke klenotnictví přijela policejní eskorta a i když se Vilém pokusil o útěk, vše bylo marné. Potom už šlo vše rychle,Vilém se k činům doznal a po odsouzení na 10 let ve vězení se po pár týdnech jeho nešťastný osud završil na oprátce z opasku.
Když se Klára dozvěděla o Vilémovi rozhodla se prodat nějaké šperky a drahokamy a poté co dala výpověď v hospodě se odstěhovala kamsi do Prahy.
Autor Petr27, 29.09.2023
Přečteno 122x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka, MatyhoZmaty
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Povídaní velice zajímavé a krajové. Děkuji za něj.

08.10.2023 19:16:26 | mkinka

Moc děkuju :)

08.10.2023 19:18:03 | Petr27

Rádo se stalo.

21.12.2023 18:49:12 | mkinka

Zlodejíčci neskončili moc dobře...

03.10.2023 19:55:16 | MatyhoZmaty

To ne :)

03.10.2023 20:17:17 | Petr27

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí