Po konci začátek - 1. Probuzení

Po konci začátek - 1. Probuzení

Anotace: Co se děje po smrti? Na to se ptal určitě každý, ale nikdo nezná odpověď. V této povídce se Mike probouzí a začíná žít svůj posmrtný život trochu jinak než asi znáte.

"To je bolest."
Mike se držel za hlavu a bolest hlavy byla jediná věc, která ho momentálně zajímala. Byla to přesně ta bolest, jako když se praštíte v kuchyni o poličku a pak ještě jednou do stejného místa, když se chcete zvednout. Mike nebyl zrovna ten typ člověka, který by si dvakrát stěžoval na věci kolem sebe, proto se zlehka oklepal a rozhlédl se kolem.
"Vítej v posmrtném životě člověče. Mé jméno je Lenny a provedu tě Peklem."
Ani to nedořekl a přistoupil k Mikovi pomalým pohybem s otevřenýma rukama. Byl oblečen celý v černém obleku s křiklavou kravatou, která se hodí akorát tak pro podomní prodavače parfémů. Ale něco bylo jinak. Měl rohy a upírské zuby.
"Jak jsi jistě poznal, tohle je peklo a já jsem tvůj průvodce tvým utrpením"
Ani to nedořekl a Mike zůstal stát jako socha, když se jen letmo ohlédl kolem sebe. Ten divný chlápek, co se k němu pomalu blížil měl pravdu. Tohle opravdu vypadalo jako peklo. Všude kolem rozbořené budovy, hořící auta, jejíchž plameny sahaly kolem dvou metrů vysoko, popel poletující všude okolo a ze všeho nejhorší byl odporný zápach, který se dal jen s těží popsat.
"Co, co, t-tohle že, nesežerte mě." Sotva ze sebe vykoktal Mike a jak strachy couval pomalým krokem, zakopl o železnou trubku a spadl. Naneštěstí se praštil do hlavy o cihlu a omdlel. "Vidíš co si provedl ty jeden idiote? Co kdyby se mu něco stalo, víš co by z toho mohlo být za trable? Á tady máme naše sluníčko."
Mike pomalu otevřel oči a uviděl nad sebou stát dvě postavy. Jednu, kvůli které ho ještě více bolí hlava a druhá se nad ním skláněla s rozzářeným úsměvem.
"Vůbec si ho nevšímej," řekla druhá postava "jmenuji se Paul a nemusíš se vůbec bát." Mike se nemohl zbavit pocitu, že je něco špatně. "Jsme průvodci posmrtným životem a máme tě na staros. Jen lež v klidu, všechno bude v pořádku."
Mike neměl ani tušení co se děje. Z ničeho nic ho bolí hlava a objeví se na místě, které vypadá, jako když se gorilí rodina rozhodne udělat techno párty. Navíc nad ním stojí dvě zcela neznámé, pochybné existence.
"Já. Jmenuji se Mike," začal pomalu "kdo jste vy, co tady dělám?"
"Tak zaprvé," odpověděl Paul téměř okamžitě "si sedni, protože toho pro tebe možná bude moc. Za druhé tenhle tady se jmenuje Lenny a vůbec, sundej si ty kraviny z hlavy a začni dělat svojí práci."
"Ale to měla být legrace, koupil jsem to včera v jednom obchodě ve městě."
"Myslíš, že někoho, kdo právě umřel, bude mít radost když ho vystrašíš?"
"Zadržte! Já jsem po smrti? To jako mrtvý?" Vyvalil Mike oči a lehce pootevřel ústa.
"Lenne tohle je teď tvoje práce, tak to nepokaž." Řekl Paul a odešel kousek stranou, kde se opřel o zeď a začal vytahovat něco, co připomínalo krabičku cigaret.
"Ano přesně tak, jsi po smrti, tuhej jak špalek." Začal Lenny s lehkým úsměvem.
"Víš na Zemi se říká, že přijdeš do pekla, nebe, znovuzrodíš se a spoustu dalších věcí, kterým k mému údivu věří možná až moc lidí. Pravda je taková, že se dostaneš na tomuhle podobné místo. Lehce řečeno tady začínáš svůj posmrtný život. Jak mě už můj mistr představil, jmenuji se Lenny a budu tvůj průvodce posmrtným životem."
"Ale co jste to mluvili o peklu na začátku a proč mě tak moc bolí hlava? Vy jste taky mrtví?"
"Počkej, počkej, všechno hezky popořadě. Hlava tě bude chvíli bolet, ale za chvíli to přejde. Opravdu se nemusíš ničeho bát, nikdo ti tu neublíží."
"Fajn aspoň něco."
"Vstávej něco ti ukážu."
Lenny se zvedl a pomohl vstát i Mikovi, kterému to neudělalo zrovna radost.
"Těch trosek a ohně kolem si nevšímej, jsou tady jen pro efekt."
"Efekt. No to se vám teda povedlo." Řekl Mike a chytil se za hlavu, která ho stále bolela.
"Víš občas tu máme lidi, kteří začnou utíkat pryč, nebo ti jdou po krku, protože akorát viděli nějákej film se stupidní Hollywoodskou hvězdou. Pořád lepší tohle než aby jsme přijali nováčka v nákupním centru, nebo v bazénu."
"Vy tady máte bazén?"
"A nejenom to, ale na to je ještě čas. Teď tě dovedu na místo zvané Peklo. Názvu se vůbec nemusíš bát. Jednou jednoho chytrýho člověka napadlo, že je to tak trochu ironický, když se místo jako tohle jmenuje podle místa, kam jsou posíláni všichni hříšníci. Taková naivita. Ty nejsi věřící že?"
"Ne, je v tom problém?"
"Ale ne, vůbec ne. Jen s věřícíma jsou trochu problémy. Vezmi si, že ti sem pošlou někoho, kdo věří, že bude reinkarnovanej za nějákýho zbohatlíka, protože si prožil mizernej život. Nebo když ti pošlou staromódní ježibabu, co žila celej život v době kamenný a každej večer se modlila. Měl bys vidět, jak některý vyváději. Jednou mi Paul vyprávěl, jak mu sem poslali nedorozuměním nějákýho Araba, kterej byl čistě náhodou terorista a před chvílí se odpálil na náměstí nebo kde a hrozně se divil, kde je jemu slíbenej ráj."
"Tak to musela být opravdu bomba." Pronesl Mike s přehnaným nadšením.
"Opravdu. Všechno by bylo v pohodě, kdyby ten Arab nemluvil tou jejich řečí a pomalu neskočil Paulovi za krk. Skončilo to tak, že ho tady nás skoro důchodce musel uklidnit dobře mířenou ranou mezi oči a odnést ho k někomu, kdo mu rozuměl."
"Hmm. A co bude teda semnou?"
Lenny se podíval na paula, který si spokojeně vykuřoval svojí cigaretu a hleděl směrem vzhůru. "Pojď, je to hned tady vedle. Peklo se ti bude líbit. Paule! Jsme připraveni vyrazit."
"Výborně." Odvětil a naposledy si potáhl z cigarety, kterou pak hodil zem.
Mike byl z celé této věci trochu vedle. Když celý život člověk slyší, jak si pro něj jednoho krásného dne přijde kostlivec s kosou, nebo jak se mu promítne celý život před očima, a pak se ocitne úplně jinde s podivnými osobami. Sice nečekal ani ráj ani hezkou dovolenou v rozpáleném kotli. ale tohle ho nikdy nenapadlo. Podíval rozbořeném okolí, ale co ho opravdu uchvátilo, byla obloha. Byla celá laděná do červeno-oranžových a žlutých odstínů. Když k tomu přidáte červený písek poletující nízko nad zemí s teplým, slabým větříkem, dostanete velice zvláštní atmosféru. Občas vyštěkl z hořících hromad, rozesetých kolem, vetší plamen než ostatní, což působilo opravdu neobyčejně. Bylo to zvláštní místo, ale Mike v něm začínal vidět určité kouzlo. Zhluboka se nadechl a i vzduch byl překvapivě čistý a příjemný.
Na to, jestli je na správném místě a co má dělat, neměl sebemenší tušení. Teď ho zajímalo okolí a snažil se na nic nemyslet. Už takhle vstřebal příliš mnoho informací najednou a neměl potřebu nikam spěchat. Když se dozvíte, že jste po smrti, máte hodně otázek, to byla první věc, co Mikovi probleskla jako jedna mála věci hlavou hned na začátku. Ale jak říkali ti dva, není se čeho bát a navíc jeden z nich má být jeho průvodce. Znovu se zhluboka nadechl a rozhodl se, že jim prostě bude muset věřit. Neměl zapotřebí jednat na vlastní pěst, natož dělat zbytečný rozruch.
"Miku! Nestůj tam jak leklá ryba na suchu. Poběž, máme toho ještě hodně na práci."
"Jistě, ehm ... Lenny správně?"
"Správně."
Oba se otočili a Mike následoval Paula a Lennyho po prašné cestě pro něj neznámo kam. Ať už se stane cokoliv, věděl, že na to není připraven. Opět se znovu hluboce nadechl a vydal se vstříc svému dalšímu osudu.
Autor Riddick-CZ, 12.05.2010
Přečteno 411x
Tipy 1
Poslední tipující: 666 Idiot MCR
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkný. Doufám, že to bude mít pokračování: )

14.05.2010 16:23:00 | 666 Idiot MCR

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí