Slunce Bez Lesku

Slunce Bez Lesku

Anotace: Sluneční paprsky a jejich účinek se mění, nikdo neví proč a čas ubývá

Sbírka: Slunce Bez Lesku

Každé ráno, vyjma víkendů chodím do práce. Mou prácí i zábavou je Spektroskopie (zkoumáme vazby mezi molekulami, nebo uspořádání atomů, ale někteří mí kolegové jsou Spektrofotometrové, či Fotometrové – zabývají se dalšími světelnými jevy). Dnes ráno jsem vyšel jako vždy do své oblíbené práce. Hned jak jsem vstoupil do vnitřních prostorů (Máme moc pěknou budovu postavenou ze státních dotací, v každé kanceláři je klimatizace, vše se leskne novotou). Někdy s kolegy žertujeme, že stát konečně uvolnil peníze na něco užitečného, (i když někteří lidé si to nemyslí, podle nich je náš institut hloupost!) Ale i přes jejich protesty jsme peníze dostali a začali jsme pracovat na obvyklých věcech (Od laboratorních testů, až po měření vrstvy O3 (Ozonové). Po dvou hodinách práce (A přiznávám se i po pár přestávkách) přiběhl můj kolega Stefan ukazoval mi jakési grafy. Zobrazoval na nich výkon Světelný Elektráren před měsícem vyráběl 1 kWp průměrně 900 kWh ročně (V potaz se braly odchylky způsobené nadmořskou výškou, intenzitou svitu, ale tato proměna se stala na článcích, které dříve produkovaly méně), zatímco nyní vyvíjel 1 kwp tolik energie, že by to za rok dalo 1800 kwh.“Musíme přijít proč to tak je, v tuto chvíli je to náš prvořadý úkol“, řekl Stefan.“První co mě napadá je, že byla nějak zvýšena účinnost solárních článků. To by sice šlo (Poslední dobou se vyrojily např. Návrhy, že by se na zvýšení účinnosti byli použity zelené bakterie, byly možná reálné, ale jak by šlo během chvíle vyměnit všechny fotovoltaické články? Ne v tom to nebude. Musíme přijít jak na to, lidé budou chtít vysvětlení, varoval mě Stefan. Tohle není je tak, počkám na zprávy od vědců z jiných států, jestli se tento problém vyskytl i u nich. Ihned jsem se ho optal, jestli si myslí, že je to problém, vždyť to zvyšuje výkon solárních elektráren a to jen dobře ne? Stefan se nadechl a pomalu odpověděl. „No, to, že to zvyšuje výkon našich solárních elektráren není špatné, ale mi nevíme kam to může vést a proč se tak stalo a když neznáme příčinu, musíme se bát, dokud ji nezjistíme. Dobře, souhlasím s tebou, Nejdříve by to chtělo, podívat se, jestli se něco nestalo s těmi solárními panely“, navrhl jsem.
„Dobrá, ne že by nás to již nenapadlo, samozřejmě to zkusíme, ale jak by se mohlo něco stát se všemi solárními panely najednou“? Otázal se Stefan řečnickou otázkou.(Samozřejmě, že nijak, bylo by to proti spoustě fyzikálních zákonů, že by se hmota zničehonic změnila.) „Já budu ve své kanceláři, kdyby tě něco napadlo ano? Ano, řekl jsem, ale pochybuju, že se tak stane. Přece jenom, v tomto oboru není naše země příliš zběhlá. [Asi jsem se zapomněl zmínit, že pocházím z Českého Státu (Nebo republiky, když si to myslíte)]. A Tak Stefan odešel. Zůstal jsem sám a přiznám se pokračoval jsem ve své obvyklé práci a ani jsem moc nemyslel na onem problém. Jako kdyby pro mě nebyl důležitý. Jako kdyby se mě nijak netýkal. Ale on se mě týkal a moc, protože ten problém měl změnit můj život. Otázkou zůstavá zda-li k lepšímu, nebo k horšímu.
Autor eragon a, 10.04.2011
Přečteno 344x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí