Restaurant: Poslední večeře

Restaurant: Poslední večeře

Anotace: Poslední díl trilogie povídek Restaurant.

Je možné někoho ovládat..
.. s využitím jeho strachu?

Je možné udržet si loajalitu tam..
.. kde vládne strach a odpor?

A co když se někdo vzbouří..?

**

Emily ostře pozorovala Harrisona, jak vykládá kuchařům nějakou historku. Zaskřípala zuby a začala zuřivě krájet maso. Jane si jejího vzteku okamžitě všimla. Emily nikdy nebyla.. surová. Jen jednou.. když.. zabila svého otce. Tehdy byla surová.. a nikdy si to neodpustí.
Emily zlomila několik kostí a pokračovala v zuřivém sekání a krájení. Jane se k ní přiblížila a povídá:
''Emily..? Jsi v pořádku?''
Emily ještě jednou sekla a na její tváři ulpěl krvavý cákanec. Otočila se na Jane a znovu zaskřípala zuby.
''Jo.. jsem v pohodě.. až budeme končit, něco ti musím říct..-''
''Ale copak, copak? Dámský klub? Pěkně si povídáte?''
''Harrisone my jsme jen -'' Jane nestihla větu ani dokončit, protože ji zaskočila Emilyina reakce.

Emily se napřáhla a dala Harrisonovi pořádnou facku. Takovou facku, že se až praštil hlavou o zeď. Rozzuřeně se k Emily přihnal.

''Tohle si příště nedovoluj.. holčičko. Mohla bys špatně skončit!''
''Jen abys špatně neskončil ty!'' Odpověděla rozzlobeně Emily.

Všichni v kuchyni přestali se vším, co doposud dělali. Jen zírali na Emilyinu vzpouru. I Jane zírala. Nikdo si tu.. nikdy nic takového nedovolil. Nikdy.. až teď. Harrison rozzuřeně odešel a bouchnul dveřmi. Jen co vytáhl z kuchyně paty, všichni začali tleskat.

Emilyin tvrdý, rozzlobený výraz se změnil ve výraz plný úžasu. Všichni okolo ní jí tleskali. Překvapeně zamrkala. Tohle úplně změnilo její pohled na Restaurant. Oni tu byli.. držení. Harrison pravděpodobně všechny zastrašoval, jako zastrašoval ji, když mu oznámila, že chce dát výpověď. Harrisonovi nikdy nikdo neodmlouval.. a natož aby mu někdo dal facku.

Byla jejich hrdinkou.

**

''Chtěl si se mnou -'' Emily nestihla ani domluvit, protože ji Harrison chytil pod krkem.
''Ty malá mrcho! Co si myslíš, že jsi? A co si myslíš, že děláš?!'' Řekl Harrison a stále ji držel pevně pod krkem.
Emily nemohla mluvit a pomalu se začínala dusit. Harrison to vypozoroval a pustil ji.

''Ještě jednou se mě pokusíš nějak podrazit.. a skončíš hodně blbě! Rozemletá na kaši někde.. ty víš kde.'' Řekl s příšerným úšklebkem na rtech.
Emily od něj odvrátila pohled, zvedla se a odešla. Cestou si mnula krk. Ten hajzl.. pomyslela si, když mířila k šatně. Tam narazila na Jane, která hned jak ji uviděla, změnila výraz.

''To ti ten hlupák udělal? Ublížil ti hodně?'' Řekla a už si Emily starostlivě prohlížela. Emily byla pro Jane jako její sestra.. kterou neměla. Ale ráda by ji měla.. jenže tomu osud nepřál.
''Jsem v pořádku. Jen mě chytil pod krkem.'' Řekla trošku ochraptěle Emily.
''Tohle mu nemůže projít..''
''Taky mu to neprojde Jane. Vím totiž, co musíme udělat..'' Řekla Emily a zasvětila Jane do svého plánu.

**

Harrison seděl ve své kanceláři a házel šipky na terč, co byl pověšený na zdi naproti jeho stolu. Emily.. jak si to sakra mohla dovolit?! Ještě stále zuřil kvůli Emilyinu výstupu. Nikdo se mu nikdy nepostavil. Jenom ona. Je pro něj živoucím problémem. Co to bude příště? Pokusí se mu vzít život..?! Ne. Budu rychlejší holčičko. Pomyslel si, když se zvedal ze židle.
Otevřel šuplík, kde měl schovanou zbraň. Nabil ji a ušklíbl se. Teď chcípneš ty mrcho..!

**

Potichu se plížil chodbami Restaurantu a hledal ji. Chodby byly prázdné a opuštěné. Harrison se oklepal zimou a směle pokračovala dál. Okolo něj poletovaly drobné částečky prachu a naplňoval ho jakýsi neblahý pocit.. Kam všichni zmizeli..? Pomyslel si, když zjistil, že i kuchyně je prázdná.
Jeho neblahé tušení neustále zesilovalo, zatím co dál procházel prázdnými chodbami. Nakonec se budu muset snad zbavit všech, protože se někde flákaj! Otevřel dveře do skladu a praštil do vypínače. V celé obrovské místnosti se pomalu rozsvědcovala všechna světla a odhalovala každý kout a regál.
Harrison se rozhlédl po skladu, udělal krok.. a pak se ozvala rána.

**

''Na něj!!!'' Ozval se hlasitý výkřik. Jak tohle Harrison uslyšel, okamžitě otevřel oči. Nemýlil se. Byla to ona. Ta mrcha.. ne! Pomyslel si, když spatřil všechny své podřízené.. jak se k němu řítí s noži.. v čele s Jane a Emily. Každá držela sekáček na maso..
Zavřel oči a ucítil první údery.. a ostrou bolest, pulzující celým jeho tělem. Spolu s bolestí přicházela nevolnost.. Cítil jak slábne.. a jak ho opouští krev.
Na krátkou chvíli otevřel oči a poslední co uviděl bylo..

..to jak ho zabíjejí vlastní podřízení..
..Emilyin vítězný výraz a zář v jejích očích..
..Jane držící jeho ruku..
..kaluž jeho vlastní krve..
..smrt..

Emily se naposledy napřáhla a sekla. Harrisonova hlava se válela spolu s bezvládným tělem v kaluži horké krve. Všichni byli od krve. Někteří měli krev na rukách.. jiní na tváři.. jiní byly celí od krve.
Všichni se podívali na Emily. Ta se podívala na Jane a kývla.

''Do kuchyně!'' Zavelela Emily.

Jane posbírala kusy Harrisonova zohaveného těla a odešla za ostatními do kuchyně. Rozdělili si práci a začali s vařením. Každý se zapojil. Nebyl nikdo.. kdo by ''v tom nejel'' .

**

Všichni seděli v prázdné jídelně a jedli. Emily pozorovala ostatní. V očích jí zářila zvláštní jiskra. Že by jiskra naděje? Pomyslela si Jane, když si té jiskry všimla. Bude to naděje. Nová naděje pro nás všechny.
Emily se postavila a povídá:

''Tohle je konec.. a zároveň začátek. Konec Restaurantu.. konec odporných vražd končících.. no my víme jak. A nový začátek - nová šance pro nás všechny - šance na nový, lepší život. Harrison měl v kanceláři velký balík peněz.. sice nám ti nikdy.. nikdy nevynahradí to, co jsme tu museli vytrpět, ale pro nový začátek se peníze budou hodit. Rozdělíme si je. A touhle - Poslední Večeří končí všechno zlé, co jsme tu zažili. Poslední Večeře je poslední hrozná věc, co jsem v životě udělala. Přísahám na svou vlastní smrt.''
Jak to Emily dořekla, všichni přestali jíst a její přísahu hrdě zopakovali. I Jane. Všichni. Poslední Večeře je poslední hrozná věc, co jsem v životě udělala.. připomněla si Emily a znovu si vzala svojí večeři.

Nechutnáš tak příšerně.. Harrisone.. na to, jak zkaženě ses choval.. chutnáš přímo lahodně..
Autor ClaraBlack, 07.05.2013
Přečteno 553x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí