Triton 2

Triton 2

 

23.9.

Danica si matně snažila vybavit hodinu matematiky. Toho dne jí zase jednou dohnala epilepsie. Čím to, že nad sebou ztrácela kontrolu? Zase a zase ... a na čele měla bouli a mysl jí obelhávala beznaděj.

Danica toho nechtěla příliš. Toužila jen po tom, aby jí padouši konečně dali pokoj, aby v poklidu dostudovala, třeba i navštívila cizí kraje, jednou se vdala, měla děti … Chtěla toho až tak moc? Jak tomu měla jít naproti? Najednou si vzpomněla bůh ví proč na Tritón a Néa Selíní. Beznaděj přišla rázem o písmenka!

,,Za zkoušku nic nedám!“ umínila si, že se zkusí očistit. Nejprve si v kalendáři ověřila, že nastal den D. ,,Černá kružnice!" zvolala. Sebrala tedy knihu a zamířila s ní na půdu. Proč zrovna tam? Protože tam na ní čekala její samohrajka z Tuzexu, na které daleko od uší rodičů cvičila. 

Otočila vypínač z bakelitu, ten rozzářil osiřelou žárovku a ta obdařila její postavičku stínem. Následně natočila samohrajku pod střešní okno a zasněně zaklonila hlavu. Zářila tam pouliční lampa a také hvězdy. Měsíc však hledala marně. 

Knihu urovnala do stojanu a sotva prsty dopadly na klávesy, vyloudily tón ... jeden, druhý, třetí … řekněme, že experimentovala . Když tón přešel v Tritón. Na první dobrou jí napadlo, jestli se nepřehmátla. Znělo to opravdu hrůzostrašně. Měla dojem, že se něco zvrtlo. To jí však neodradilo. 

V hraní pokračovala.

Zpočátku hrála pomalu, řekněme, že v souladu s osnovou, jenže záhy samovolně zrychlila, jakoby jí někdo vedl ruku … opakování první, druhé, třetí … a rázem to slyšela! Zdálo se jí, jakoby se odebrala mimo čas a celá ta atmosférická melodie se hrnula jako mocná vlna, kterou se nechala unášet. Zase nad sebou ztratila kontrolu a neposlouchaly jí ani prsty. Nezbývalo jí nic jiného, než rezignovaně vzhlížet k obloze, kde se zrovna sbíhala oblaka. Odkud se vzala? Měla dojem, že meteorologie zase jednou selhala a připadala si jako Indián, jenž se dožaduje deště. Smyje z ní to prokletí? Zatímco se nořila do opakování čtvrtého, pátého, šestého, perspektivu za oknem, jakoby náhle zalil inkoust.

Dům! ,,Co to bylo?!“Zdálo se jí, že zaslechla dunivý zvuk.

Dum! Schylovalo se k bouřce? Nepolevovala. Opakování sedmé, osmé a nepolevilo ani dunění. Dobýval se k nim někdo do domu? Jistojistě věděla jen to, že hřmot nepocházel z hudebního nástroje Duuum! Ozvalo se táhle a jí přejel mráz po zádech.

Po deváté. Najednou se za ní rozhoupala žárovka! Provedla snad něco pokřiveného? Strach jí radil, aby se v žádném případě neohlížela. Hrůzný zážitek dokresloval ten pekelný souzvuk a v tom se za ní zjevil vysoký stín, co tancoval po vzoru houpající se žárovky, zvětšoval se a zvětšoval, aby zakrátko převýšil stín její. Co to provedla? Koho vyvolala? Bodne jí snad do týla? Dostala do prstů křeč. Podesáté ... Dum!

,,Nelekni se Nico!“ šeptal již do ticha důvěrně známý hlas. V tu ránu jí došlo, že jde o otce. Objala ho, jakoby jí právě vysvobodil ze spárů mořské stvůry.

,,Nevíš kolik je?“ Otázka visela chvíli ve vzduchu. 

,,Novoluní. Pamatuješ?“

Otec se na okamžik zamyslel a hned mu bylo jasné, odkud řeka teče.

,,Nesmírně mě těší, že ti můj dar udělal radost,“ pohladil jí a rukou jí už už vedl na kutě. ,,Byl bych však radši, kdyby si místo té kakofonie G D A C!“

Poté, co třesot v prstech odezněl, souhlasně přikývla.

 

→ synéchisi →

Autor MatyhoZmaty, 27.09.2023
Přečteno 112x
Tipy 3
Poslední tipující: cappuccinogirl, Marry31, mkinka
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Neboj, já ti věřím... jinak bych s tím čtením ani nezačla :-)*

03.10.2023 16:50:10 | cappuccinogirl

Jsi zlatá! Díky kámoško!

03.10.2023 16:51:36 | MatyhoZmaty

Tu tambien amigo :-)
Je to tak správně, Maty???

03.10.2023 17:02:18 | cappuccinogirl

Sí siňora!

03.10.2023 17:05:19 | MatyhoZmaty

Wow, Maty. Ulevilo se mi, nerada bych ti psala nesmysly... hej kluku prozraď mi, jak ty jsi se vlastně dostal ke španělštině??? Zařazuješ ji často do svýho psaní...:-)

03.10.2023 17:09:28 | cappuccinogirl

takže on ji vlastně od toho, co hraje, odrazuje a říká, že by měla hrát něco běžnějšího??? Stejně, Maty, jsem fakt zvědavá, dočetla jsem to až k tomu poslednímu, cos zatím vložil a ty zmínky o otci, který Danicu občas napadnou, slibujou zajímavou dějovou linku, tak jsem zvědavá, jestli z toho něco bude...:-)

03.10.2023 16:35:36 | cappuccinogirl

No doufám, že tě to nezklame :) prozradím jen, že jsem se pokoušel o mysteriózní věc :)

03.10.2023 16:47:44 | MatyhoZmaty

Já se snad ani tolik nelekla, ale přiznám se, že tady nechápu závěr... pomůžeš mi, kamaráde???

03.10.2023 15:50:43 | cappuccinogirl

Myslíš ty tóny? Jsou to nejběžnější akordy, co nejvíce zní kupříkladu v pop music :D

03.10.2023 16:26:08 | MatyhoZmaty

Taky jsem se lekla :D

27.09.2023 11:05:32 | Marry31

Tak to je dobře! :D

27.09.2023 13:17:15 | MatyhoZmaty

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí