Triton 7

Triton 7

10.5.

Po sobotním obědě zůstaly zbytky. Vzhledem k tomu, že neměli žádné zvířátko, řešila to paní domu tím, že je jednoduše vyhodila. Možná to bylo plýtvání, ale co z toho. Rozhodně nestrádali. Všechno tedy nahrnula na jeden talíř, poté se vypravila před dům a tam otevřela popelnici. Jen tak mimoděk mrkla do sousední ulice, jíž zrovna projíždělo auto. Danica nebyla fanouškem světa motorů. Neznala značky, postřehla jen, že je světle modré a jede podezřele pomalu. Nic, co by jí zajímalo. Jenže cosi jí donutilo se tam podíval znovu. To však neměla dělat … To, co spatřila na jeho zadním sedadle, jí donutilo upustit talíř. Porcelánu žel … Zase ten chlápek! Zase a zase a … nesledovala jí rozvědka? To nemohla být náhoda! Měřil si jí prázdným pohledem. Bylo to až děsivé ...

,,Opa,“ prohodila bez nadšení, neboť si ironicky vybavila řeckou tradici, při které se dobrovolně rozbíjelo nádobí. Toto nebyl ten případ. Zamyslela se pouze a dlouze nad tím, jestlipak se dá ze střepů slepit talíř takovým způsobem, aby ještě sloužil svému účelu. Rezignovaně si uvědomila, že s roztříštěnou myslí to jde jen horko těžko. Nevrátila se jí jen bujná fantazie?

11.5.

Paní domu měla nervy na dranc. Z toho důvodu si umínila, že z něho minimálně den nevytáhne paty. Řešení to bylo sice krátkozraké, jenže jí to přišlo jako dobrý nápad. Otevřený prostor jí jaksi nedělal dobře. Neděle se zatím nesla v poklidném duchu. Děti si spontánně hrály, ona žehlila, ač se jí třepala ruka a kulisu jim dělala televize.

Zrovna dávali rádoby hudební pořad Do-re-mi, kam se rekrutovali zpěváci z ulice. Nestoudnost ženy, co zrovna zpívala, jí škodolibě náladu vylepšila. Falešnější zpěv ještě neslyšela. ,,No change, I can change, I can change, I can change …“ O frázování nemluvě. Jenže ta, co byla obdařena hudebních sluchem, se rázem nemohla zbavit pocitu, že je ten její nevýrazný hlas odsunut kamsi do nemelodické částí stupnice.

,,I´m here, in my mold, but i´m million different ...“ ze sopránu byl rázem baryton.

Vyčistila si uši nikoliv podle etikety a obrátila tmavé oči zpátky k obrazovce. Upřímně nechápala, proč porota tleská tomu fiasku. Záběr se změnil a vzápětí zabral diváky … Znovu děs, jenže jiného druhu ... Seděl mezi nimi! Ten hrozný chlap tam byl a nejhrůznější na tom bylo, že se jako jediný díval do přímo kamery! Danica měla co dělat, aby neomdlela. Co pohledával v hlavním městě? Danica mrštila ovladačem!

Děti to s údivem sledovaly a dosvědčit mohli i to, jak její hlava padá do dlaní.

,,Co je maminko?“ zeptal se Mario. V její hlavě se zasekla ta toxická píseň, co pěla ta netalentovaná žena. ,,I can't change my mold, no no, no no, no ...“ šeptala si pro sebe namísto toho, aniž by mu odpověděla. Sama si přála znát odpovědi …

→ synéchisi →

Autor MatyhoZmaty, 02.10.2023
Přečteno 121x
Tipy 7
Poslední tipující: jort1, Marry31, mkinka, Fialový metal
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No mně se teda tahle zmínka o DO-RE-MI líbí hodně, protože beru vždycky jako oživení, když se svět fantazie, ten neskutečnej, protne s něčím z reálnýho bytí... a je mi naprosto jasný, že i když jsi z té Danici udělal krásku, tak jednoduchej osud jsi jí teda nepřipravil, kamaráde... ale zvědavost na pokračování vzbudit umíš, to teda jo... :-)*

03.10.2023 16:11:47 | cappuccinogirl

Bohům žel ... ale počkej si ... Doremi byl hodně bizarní pořad, jen co je pravda ... každopádně to zapojení někoho sledujícího z TV mi přišlo dosti strašidelné :)

03.10.2023 16:31:03 | MatyhoZmaty

Ale teda ze mně je možná docela obstojnej ccinopsavec, aspoň občas...ale Agatha Christie ta ze mně nebude nikdy... bo ta zmínka o D-RE-MI mi mohla napovědět, že je to šuplíkový...dneska bys toho chlápka určitě posadil do jinýho pořadu...
a jo, rozhodně to navozuje pocit tajemnýho...

03.10.2023 16:46:41 | cappuccinogirl

Tak to vůbec Capu :) Má to být z 90 let, Do-Re-Mi jsem tam prostě chtěl, neboť mi to připomíná dětství :D všechny moje povídky ze stejného, možná i paralelního světa ... tu a tam se prolínají ...

03.10.2023 16:51:15 | MatyhoZmaty

...to muselo být děsivé i pro posluchače jen se špekou hudebního sluchu

03.10.2023 14:02:33 | jort1

Jsem rád, že se mi podařilo navodit atmosféru !

03.10.2023 14:12:54 | MatyhoZmaty

Je to Doremi :D díky za zájem ;)

02.10.2023 11:08:04 | MatyhoZmaty

Rádo se stalo.

02.10.2023 19:20:46 | mkinka

Poutavé i Doremi tam je.

02.10.2023 05:57:54 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí