Zavislacka Adela

Zavislacka Adela

Anotace: Co sa stane ked je zirafa zavysla od televizoru?Da sa to nejko rozumne vyriesit?Citajte a uvidite....

Bol piatkový večer, Ajka s Kajkou sa hrali s Adélou, na stole stála miska artičok a chúďatká dedkove akvarely od hrôzy padali zo stien.Mama s otcom sa akurát vracali z nákupov,preto sa deivčetá pustili do uvádzania obývačky do pôvodného stavu.Zazvonil zvonček, Kaja poslala otvoríť Adélu ,v hlbokom presvedčení,že rodičia si len zabudli kľúče.No keď sa zdola ozval zdesený výkrik ovedomila si,že sa mílila.Zbehli dole a zbadali inštalatéra v modrom bezvládne ležiaceho na zemi.

-Adéla,nemôžeš takto desiť ľudí pozri v akom je teraz chudák šoku.Ten sa tak rýchlo nepreberie!!!!rozhorčovala sa Ajka.

-Výhoda pre nás.Odprac Adélu do klietky,ja sa ho pokúsim nejako vtkriesiť a keď sa zobudí a spýta sa ked je to zviera,povieme,že tu nikdy žiadne nebolo,a že sa mu to asi najskôr muselo zdať.-vymýšľala Kajka plán

-Ale neblbni,myslíš,že nám to uverí.Aj keď mohol by...skúsme to,ak to nezaberie vysvetlíme mu,že je neškodná.Adéla niekam sa rýchlo schovaj.Môžeš ho zobudiť.

Kajka obliala šokovaného inštalatéra vodou,zatriasla ním a čakala čo sa stane.Pomrvil sa,zažmurkal a pomaly začal otvárať oči.Keď sa posadil,hneď z neho vyletelo

-Kde je to obrovské zviera,ja snáď končím.Takéto úrazy v práci nemajú ani baníci.

-Upokojte sa pane,žiadne zviera tu nebolo muselo sa vám to zdať.My by sme ho predsa videli.

-Dievčatká nerobte zo mna blázna bolo tu zviera a pekne veľké!!!

-Ale,pane určite sa vám to len zdalo,poďte donútra a povedzte nám načo ste prišli.

-No,keď tak nadtým rozmýšľam trochu som si vypil,ale zase nie toľko,aby som mal halucinácie.Nevadí,prišiel som vám namontovať digitálnu televíziu.

-Čo???Ale my sme si žiadnu digitálnu televíziu neobjednali.

-Tak potom neviem...Počkať som tu správne na Stromohorskej 23??

-Myslím,že áno to je naša adersa.

- Obývačka je hore a potom doprava.Nebojte sa v dome žiadne zabijácke zvieratatá nemáme.

Inštalatér zapojil digitálnu televíziu,ospravedlnil sa za problémy a odišiel.Ajka s Kajkou si vydíchli,boli radi,ako im plán vyšiel.Večer zistili,že digitálnu televíziu dostal otec v práci zadarmo a chcel ju hneď vyskúšať.Na druhý deň ráno,keď ešte všetci spali sa Adéla odplížila do obývačky.Schmatla ovládač.Zapla televízor a pohodlne sa usadila do jej obrieho kresla.Zaujato sledovala seriály,detské rozpávky,správy a reklamy.Aj keď mali dievčatá doma televízor príliš často ho nepozerávala.Preto nevedela odtrhnúť oči od tohto výdobytku modernej doby.Dievčatá vstali asi o desiatej a naradostene sa k nej pripojili.Viete,s digitálnou telkou je to iné....

Prešiel týždeň,2 a Ajku s Kajkou aj tento nový zázrak omrzel,všetko sa vrátilo do normálnych koľají.To však nemožno povedať o Adéle,bolo to s ňou stále horšie a horšie...Dievčatá tomu spočiatku neprikladali veľký význam,no všetko sa zmenilo po tom ako v utorok došli domov zo školy.

-Čawko,Adéla sme doma.Nejdeš si s nami zaplávať,Tatiana má nový veľký bazén.Do ňho sa určite zmestíš- volali na žirafu.

Veľmi ich prekvapilo,keď ani po minúte nedostli žiadnu odpoveď.Vybehli hore schodmi a v tom momente ako otvárali dvere im padol pohľad na niečo staršné,nezmohli sa na nič ine,len ako hlúpe-ty kokso.Adéla ležala vykotená na zemi v celej svojej úctihonej dľžke,vedľa nej prekotené miska čipsov,televízor jačal na plné pecky a žirafa len hypnotizovane upierala pohľad na meniacu sa obrazovku.

-Adéla,tebe úplne preskočilo,čo tu preboha robíš.-nezdržala sa Kaja.

-No,čo asi pozerám telku,nerušte ma akurát ide 1001 diel Utajenej vášne!

-Počúvaj ty si ale dopadla,ešte nemáš ani 60 rokov a už celé dni sedíš pred telkou a žerieš čipsy!!!!!Ajtak sú všetky diely tej tvoej telenovely rovnaké,spamätaj sa.!!!!Adééééééééééla!!!!-

-Nechajte ma už to za 15 minút končí.

-Pozri sa na seba,ty už niesi žirafa si tlstá ako balón a mozog máš asi najskôr už úplne na kašu.Musíme s tebou niečo rýchlo urobiť.Aja vytiahni telku zo zástrčky!!!!

-Niéééééééééééé,nerobte to ......niéééééééééé!!!!-zajačala Adéla.

V izbe zrazu nastalo ticho,Ajka s Kajkou pozreli najprv na seba potom na Adélu.Tá stále ležala na zemi,ale postuone sa zdvíhala,až teraz dobre videli ako strašne pribrala.Bola však úplne ako vymenená.Oči mala jasné,bez toho zvlástneho zakalenia,a vyzerala omnoho vyčerpanejšie.

-Adélka moja,ty si sa stala závislá od telky,teraz sa asi tažko pôjdeme kúpať k Tatiane do bazéna sa určite nezmestíš.Bola si ako šialéna nevedeli sme ťa odtrhnúť od telky.

-Ja viem,keď sa teraz na seba pozerám je mi to strašnu ľúto.To bude trvať roky kým tot zhodím,a najhoršie na tom je,že si zato môžeš sama.Vy sa teraz na mňa určite strašne hneváte.

-Hnevali sme sa,ale už je to lepšie.Neboj sa schudneš rýchlo,pretože s tým začneme hneď teraz.

Ajka s Kajkou sa usmiali a pustili sa do behu,Adéla za nimi.Aj keď musela behať ešte veľmi dlho,aby bola zase taká ako predtým,veci sa znemili k lepšiemu.Otec zistil,že pripojenie nemali zadarmo,staršne ho to naštavalo a telku zrušil,inštalatér im musle pripojenie zaplstiť lebo si pomýlil ulicu ,Adéla schudla opäť do svojich pôvodných rozmerov a našla si novú zábavu.Plávanie.Každý deň teda mala čo robiť a nato aby bola závislá jej nezostal čas.Len aby....pretože sa vraví ,že aj šport je návykový :)
Autor Terulienka, 05.02.2008
Přečteno 436x
Tipy 6
Poslední tipující: lennerka, Zasněný básník, Aka Kiss
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pekné.. máš veľkú fantáziu ! :)

15.02.2009 20:00:00 | lennerka

Bezva! :)

21.01.2009 19:33:00 | Zasněný básník

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí