Být tak plyšovým netopýrem

Být tak plyšovým netopýrem

Anotace: ...

No tak jsem tedy plyšový medvěd. Když jsem říkal, že bych chtěl být třeba netopýr, podíval se na mě pan Rozsypal jako na blázna. Totiž pan Rozsypal je náš řídící. "Viděl si už plyšovýho netopýra?" zeptal se posměšně. Vzmohl jsem se jenom na vzdorovité ne. "Tak vidíš vymýšlíš blbosti." "Ale, ale mohl bych být první!" V duchu jsem se zasnil - první, originální, oblíbený, jediný na světě. Už jsem si představoval, jak ze mě bude filmová hvězda nebo slavný rockový zpěvák. Z příjemného snění mě vyburcoval až hlas toho nepříjemného protivného člověka, který rozhodoval o mém životě. "Budeš plyšový medvěd a hotovo" jeho hlas neznal kompromis. No tak tedy jsem - růžovej s mašlí. Božíčku to jsem ale sladkej.

Stěsnali mě do tý nejmenší krabice co našli. Potom sto podobných krabic s naprosto stejnými kýčovitými plyšovými medvědy odvezli do obchodu s hračkami. Tam nás naskládali do regálů a naším údělem bylo čekat kdo nás koupí - jako ovce. Ne že bych chtěl ovce urazit. Ale je když někam postavíte tak tam za týden ještě stojí. Prý jsem věčný rebel. Řekl mi to můj soused regálník. A to neví nic o netopýrech.

Koupila mě rodina s půlročním miminkem. Bože tak uslintaný dítě jsem ještě neviděl. Lezlo mi na nervy. Pořád jenom čůralo, kakalo, hamalo a ječelo. Taky jsem podle toho vypadal. Kdyby mě alespoň nekrmili piškotama. Nesnáším piškoty. Vzpomněl jsem si na vyprávění strýčka ledního medvěda. Na jakých dobrotách si pochutnával. Pečené ryby, kaviár, ledová vodka. Ňam, ňam. Né já mám piškoty. A ještě k tomu všemu mě nakonec ztratili. Románek mě pomstichtivě vyhodil z kočárku. Nikdo si toho nevšiml. Pršelo!

Je mi zima. Nějaké červené auto mě odhodilo až dolů k řece. Ani nezastavil, parchant. Támhle ten racek na mě nějak divně kouká. Někdo sem jde budu dělat, že spím. Je to nějaký kluk. Zvedá mě. Prohlíží ze všech stran. "Dám tě do čistírny. Lucie z tebe bude mít radost."

Čistírna jo, spíš mučírna. Dost podezřelé. Pak už jsem se jenom točil. Bylo to jako na kolotoči jenom voda a něco co protivně štípalo do očí přebývalo. A pořád toho nebylo dost. Vzali ty dva největší kolíky a těmi mě za uši pověsili na šňůru. Trochu jako netopýr. Po chvíli jsem vypadal jako nový. Děkuji ti Bože, že jsem vše přežil.

Chlapec koupil červenou růži - nádherně voněla. Pak zazvonil. Nikdo neotvíral. Až po chvíli. Mezi dveřmi se objevila ta nejkrásnější dívka, kterou jsem kdy viděl - voněla jako ta růže. "Ahoj Lucieee něco jsem ti donesl." Postrádal jsem v tom jakýkoliv náznak citu. Usmála se - celý obličej se jí rozjasnil. "jsi zlato, ten je ....růžovej. Proč si ho koupil?" Najednou byla moc smutná. "Aby jsi věděla, že tě miluju!" "On si vážně myslí, že jsem tak naivní. Tak která to byla tentokrát při tvé noční?" pomyslela si. Oči jí zesmutněly, přesto dál hrála roli malé hloupé holčičky. "Půjdeš dál?" Věděla, že dál nepůjde. "Ne pospícham, promiň přijdu jindy." A už sbíhal schody. Zavřela dveře. Sedla si na zem a plakala. Její slzy mi máčely růžový kožíšek. Vypadala jako šíleně smutná princezna. Jak může být taková krásná holka tak nešťastná. Já být chlap tak jí na rukou nosím.

Byla hodně smutná hodně dlouho. Já byl šťastný - byl jsem s ní pořád i v noci. Tak často s ní nebyl ani ten darebák, který si hrál na jejího milence. Vždycky mě hodil na zem, zrovna když...Já vím o tom nemají plyšový medvědi co vyprávět. Když ale ona má tak krásný nohy. A potom najednou nepřišel. Už nikdy! Neměl jsem ho nikdy rád. Byla dlouho sama.

A nakonec to skončilo jako v pohádce. Potkali se na plese. Milovali se a nakonec se vzali, a ani to nebyl princ.

Teď jsem už starý opelíchaný medvěd neurčité barvy bez mašle. Mám ocucané uši a miminko kaká, hamá a křičí. Nikdy jsem nebyl tak rád medvědem.

I když být netopýr...
Autor Lucie Teru, 07.02.2007
Přečteno 867x
Tipy 32
Poslední tipující: Bernadette, Lovely Nightmare, jehlaspichlas, Rama_Maslova, Jiří I.Zahradník, Ovádko, Zefi, tvoje líčko. ale můj ďolíček, Aurelius, lumek, ...
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Už nechci plyšového netopýra, ani krávu. Chci růžového medvěda s mašlí, který se mnou bude...pořad.

30.03.2011 15:04:00 | Lovely Nightmare

Ne nadarmo se říká: Každé správné dítě, má upíra v bitě
(z animovaného seriálu Bubushow). A já jsem ten upír
netopýr.

Medvěda si však dokážu představit. Dost nebezpečné,
nevyzpytatelné zvíře.

14.10.2010 13:47:00 | jehlaspichlas

to je nádherné, roztomilé, originální, něžné, vtipné, rýpavé a kdoví co ještě... ST.

15.11.2009 13:53:00 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

Hlavně, že to dobře dopadlo :) Líbilo a moc...

30.07.2008 11:51:00 | Auril

Náhodou plyšový netopýři existujou...čistě náhodou mam jednoho doma :). Je to moc pěkně napsaný. Jen je tam na mě trochu moc informací, ale vůbec to není na škodu...Pěkný

06.05.2008 13:16:00 | Fuori dal mondo

...moc krásná sonda "do mědvědí dušičky" :)...četla se jedním dechem!

24.01.2008 09:57:00 | Jiparo

Takový pěkný, ačkoli rebel medvídek zavání dost drsným kýčem, což neber jako výtku, protože to zachycení plynutí času bylo úžasné.

23.01.2008 21:49:00 | lexus

Ne že by Lucie nebylo pěkné jmeno, taky nahodou takove nosim, ale nema to s tebou treba neco spolecneho?
krom toho ze si to napsala?
Je to mile a ten konec. Vylozene zensky, snad jen zeny to muzou fakt pochopit a muze je to zahrat u srdce.

15.01.2008 11:12:00 | C.alwen

moc pěkný příběh ze života plyšových medvědů :)

12.01.2008 18:24:00 | stmivani.na.lepsi.casy

hezké,moc hezké :-)

03.11.2007 19:49:00 | -------------

Páni, netušil jsem, že mě dneska něco potěší. Moc jsem si tvou povídku užil, díky!

26.09.2007 13:33:00 | smudlinek

... super poudačka od jedné super báby ...

31.08.2007 13:21:00 | Marcella

Moc krasna povidka hned me rozesmala prvni veta

08.08.2007 08:31:00 | Cassandra

...no teda klobouk dolů...smekám....paráda...

01.08.2007 15:58:00 | Mácha

Ta povídka se mi velice líbila, má něco do sebe. Tedy ne jenom něco ale hodně.

30.07.2007 20:35:00 | TerA

...početla jsem si...strhlo mě to...má to myšlenku moudrou...i věci mají svůj osud i ducha...tuhle byl u popelnice takový velký medvěd...bylo mi ho líto...domů jsem ho přitáhla...teď sedí na chalupě a hlídá...snad se i usmívá...

29.03.2007 16:03:00 | Lota

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí