Africké peklo

Africké peklo

Anotace: Cesty vlakem jsou specifické. Například v tom, že dost často usnu a dost často se mi zdá nějaký psychosen, který nějak navazuje, či je propojen s mou realitou. Další z mých snů...

Paulieho štěstí vypršelo. Přišel do hospody, dal si s partou pár piv. Za několik okamžiků přišla Andrea. Držela se za ruku s neznámým chalánem. Paulie byl smutný, zdrcený, šokován a znechucen. Vypil několik dalších piv, zaplatil a odešel. Zkleslý a smutný, po půlnoci, dovláčel se Paulie domů. Svlékl se a pustil TV, kde právě na ČT2 začínal pořad...

Ksire a Ksisa tvořili spokojený, mladý pár. Jelikož jejich víra a kmen netoleroval volnou lásku, museli proto svůj vztah korunovat sňatkem. Postavili vlastní chýši a začali hospodařit. Ksire každé ráno vyrážel s muži z jeho kmene na rybolov. Ženy se staraly o ovce, zpracovávaly vlnu, pečovaly o děti a zraněné a staraly se o to, aby muži po návratu domů měli co jíst. Muži se vraceli z lovu vždy až pozdě k večeru. Při jednom z lovů, si zlomil nohu nohu Ksireho kamarád, Sikser. Dalších rybolovů se tak neúčastnil a staraly se o něj ženy v kmeni. Jednou kolem poledne sháněly ženy Ksisu. Po pár minutách ji jedna dívka objevila nahou v Sikserově stanu...

Když se večer Ksire vrátil z lovu, doslechl se tuto zprávu. Byl naštván, smutný a zdrcen. Další den se v kmeni zastavil čas. Všichni věděli co příjde. Podle starých tradic byla Ksisa zostuzena, zmlácena a večer při slavnosti zabita. Doplatila tak na svou nevěru.
Ksireho zbavili všech prstů na levé ruce a levé noze. Byl ponížen a podle tradic již do konce svého života nesměl navázat vztah se ženou a musel žít na okraji vesnice a stranit se společenského života. Doplatil tak na to, že si nedokázal ohlídat svou ženu.
Sikser si vzal Ksisinu sestru a vedl spokojený život.

Paulie vypnul TV a otevřel program. U zmíněného pořadu byl popisek "Tradice a rituály afrických kmenů. Britský dokument, 2005".

Paulie začal přemýšlet, jak je na tom v současné situaci s Andreou a neznámým chalánem zde a jak by na tom byl o pár tisíc kilometrů jižněji. Se slzami v očích si šel lehnout...
Autor Doommar, 27.11.2007
Přečteno 469x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí