Pod korunami velikánů

Pod korunami velikánů

Anotace: Je to takové zachycení okamžiku. Obsahuje to kousek mé osobnosti. Možná že tento minitext (nevím, jestli se to dá nazvat povídkou) rozvedu do nějakého fantasy příběhu...

Svítilo slunce a já už zase seděl na vlhkém a studeném kameni podstavce modly pod korunou dubů. Tam, kde jsem to měl nejraději. Ačkoli bylo slunečních paprsků ještě dostatek, neměli už takovou sílu, aby prohřáli kůži a pohladili mne po tváři hřejivými zlato-oranžovými konečky prstů. Pomalu, ale jistě předával Podzim své otěže Zimě.
I když jsem si vychutnával atmosféru, která chvíli před západem slunce panovala, byl jsem stále ostražitější, myslel jsem, že mne někdo sleduje. Stejně jsem nemohl odejít, po určité dávce alkoholu jsem se jen díval na čupřinu hnědých vlasů, které prozařovalo slunce, takže získali narezlou barvu. Připomínali mi uschlé drny trávy, které už dávno na tomto místě nesekal. Modla byla zapomenuta. Bozi také. Utápěl jsem se v beznaději a smutku, snad už jsem pouze já. Já a budu jim věrný do skonu. Přišla lhostejnost. Lhostejnost k tomu, že mě někdo sleduje, to že mě může každou chvíli zahlédnout některý vesničan a roznést po celé vesnici, že jsem tu zas. Navíc opilý a sotva vnímající. V určitém smyslu slova ale víc než on.
Chtělo se mi spát, místo toho jsem přes hnědo-oranžové listoví dubu sledoval zapadající slunce. Vůně lesa omamně lákala ke spánku, vůně medoviny, kterou jsem tady rozlil se pomalu uvolňovala do vzduchu, vůně vody, která se odpařovala z mechových polštářů. Začali kát slzy. Nádhera. Radost. Západ slunce. Samota. Smutek.
Hlavou se mi vířili různé hořkosladké pocity.
Proč je tu tak krásně a proč tak ošklivo?!
Proč je konec tepla a je zima?!
Proč jsem tak slabý a zlo tak silné?!
Proč jsem tak zvláštní a ostatní normální?!
Proč?! Proč?! Proč?!
Odpověď jsem nevěděl. Odešel jsem s myšlenkou, že se sem vrátím ještě mnohokrát. Do světa, kam utíkám, tam, kde mi je vždy dobře, tam, kde nemusím nic řešit, ale řeším. Jak dlouho to tak zůstane?!
Autor Valoar, 02.02.2008
Přečteno 324x
Tipy 2
Poslední tipující: Barunka=o)
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

díky za koment... Každopádně to není o mě.. alespoň ne úplně;)
Ta chvilka byla hezká, taky díky;)

15.03.2008 21:20:00 | Valoar

Nikdy není ztraceno to, čeho se sami nevzdáme:)...
drž si dál svoje místo u pomníku ( pravdy) v dubovém háji plném nažek s ostnitými čížkami:-D Třeba odpověď na svoje otázky najdeš...a když ne? Zbyde ti alespoň ten hořko-sladký pocit, který jsi pěkně vystihl..
.
.
Snad proto, že jsem tam dneska s tebou byla a hladili mě ( trochu po obličeji ) žluto-oranžové konečky prstů Slunce, které se probouzelo ze zimního "spánku" a předávalo pomaličku své otěže jaru...
Snad proto, že tě znám..

Nevím, ale děkuju za hezkou chvilku..teď i tam:)

15.03.2008 18:20:00 | Barunka=o)

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí