Klidná hladina

Klidná hladina

Anotace: ...

Necítila jsem vůbec nic. Ani bolest, ani strach.
A proč?
Protože ani na tohle, už jsem v sobě nenašla dost síly.
Studená podzimní voda mi vehnala do mysli jen čirou paniku. Trhla jsem rukama, ale provaz se mi jen zaryl hlouběji do kůže.
Otevřela jsem oči a mezi stovkamy bublinek jsem se snažila zahlédnout hladinu. I přesto, že jsem ji viděla jen matně, zdála se mi až nepřirozeně klidná.
Cítila jsem silný tlak. Hučel mi v hlavě a já nemohla udělat nic. Vůbec nic.
Všude kolem mě se rozléval chlad. Padala jsem pořád níž a nemohla jsem nic udělat.

A hladina zůstávala klidná.

Hlavou mi létaly vzpomínky. Zavřela jsem oči a v posledních vteřinách jsem se pokusila myslet na něco jiného.
Strach, úzkost, nervozita. Neustále to samé. To co mě vysávalo celý život, si ani teď nedalo pokoj. Naopak.
Kolem mě byla jen bezmoc. Kolem mě byla jen ta bezmoc...
Kopala jsem nohama, ale to je zpomalilo mé kelsání.
Hlavu jsem zvrátila tak, abych viděla nad sebe. Na hladinu, která zůstávala pořád klidná.

Proč? Chtěla jsem křičet proč, ale nemohla jsem. Pod žebry se mi rozlévala palčivá bolest. Chtěla jsem dýchat.
Na moment jsem měla pocit, jako by se mě někdo dotknul. Byl to jenom pocit. Nic víc.
Kopala jsem dál. Neměla jsem sílu, ale kopala jsem dál.Už jen tak automaticky, abych si nemusela přiznat, že jsem to vzdala tak snadno.

Dopadla jsem do bahna. Nebyla tu zase taková hloubka. Možná hloupých deset metrů. Ale já nemohla nahoru.
Napadlo mě odrazit se ode dna, ale co až se dostanu nad vodu? Ke břehu nedoplavu, nadechnu se jen mělce, protože ani na to už nemám sílu a pak znovu dopadnu na dno.
Jako obvykle.

Pomalu jsem se dusila. Dost pomalu na to, aby mě stihlo pohltit to šílenství. Nemohla jsem udělat nic! Byla sem bezmocná. Teď a i kdykoli jindy. Dost na to, aby mě to dostalo až sem. Dost na to, abych si svázala ruce a skočila. Skočila, i když jsem věděla, že je to poslední věc, kterou v životě udelám.

Bradu jsem si opřela o hrudník a vydechla ten zbyteček kyslíku, co ve mně zbyl.

A pak už nebylo nic.
A hladina zůstala klidná.
Autor Mecki, 04.10.2009
Přečteno 343x
Tipy 2
Poslední tipující: KockaEvropska
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí