Je to cit. To jen tak...

Je to cit. To jen tak...

Anotace: Kdo bude hledat, najde si tam hlubší smysl. Předpokládám, že kdybych to chtěla po 20 lidech, najdou si tam 20 různých myšlenek - pokud se jim bude chtít hledat.

Poklidně kráčel cestou domů. Tak všední cestou, jak si jen člověk dovede představit. A přece bylo něco jiné. Jen pro něj. Cítil něco navíc a zároveň něco důležité chybělo. Míjel zvuky motorů aut a pouštěl je dál. Nechal burácející chrčení proplout kolem, aniž by se ho jakkoli dotklo, stejně jak to dělal i se smíchem, nadávkami či zkrátka jen hlasitým vyprávěním kolemjdoucích. Všechno jej míjelo. A on to nechytil jednou jedinou nervovou buňkou.

A v tom to bylo tak jiné. Nevšední, neobyčejné. Na omak to bylo suché a lehké jako jemně ztvrdlé kousky písku, které když člověk vezme do dlaně, okamžitě se rozsypou. Na pohled to bylo nevzhledné; cosi malého, ale rozpínajícího se - jakoby parazit chtějící ovládnout celou schránku. Na první poslech to bylo docela příjemné. Nadějná rajská hudba - smyčce doprovázené jemnými tóny skákajícími po černobílé klaviatuře. Byla to balada pro (d)uši. Do té doby, než v pravidelném intervalu vystřídalo jemnou skladbu prázdné bzučení. Jako když vypadne stará televize - zrní a hlasitě a nepříjemně bzučí.
Což o to, že to mělo vzhled, že to hrálo… Nešlo na to sáhnout! Nebylo to vidět! A ani slyšet nešlo!

Muž zapřemýšlel, jak to tedy všechno věděl… Měl nějaké vnitřní oko? Vnitřní nos, schované ucho, nebo snad hluboko ukrytou ruku? Řekl mu snad o tom někdo? Ale to by si pamatoval. Odkud se to tedy jen mohl dozvědět…? Nepřišel na to. Neví. Dodnes hádá. A přemýšlí.

Byl blízko. Velmi blízko, spletl se jen o pár centimetrů. Ale i těch několik málo desítek milimetrů bolelo jako stovky - co stovky, tisíce kilometrů! Dlouhá a táhlá trhlina. Nebyla hluboká. Alespoň ne zatím. Však co se délky týče - …
Ale má to smysl? Když na to nepřišel? Dodnes se sám sebe ptá, je-li tak hloupý, slepý nebo snad hluchý? Hloupý - ano. Slepý - možná.
Hluchý - snad.
Nepotřebuje rozum,
k čemu sluch, k čemu zrak?
Ví to - a neví jak.
To ten nenahraditelný um -
s ním chromý létá jako pták!
To není rozum, to není zrak.
To je cit. To jen tak
lze snadno uvěřit blábolům,
Je to CIT! …To jen tak…
Autor Weika, 05.01.2010
Přečteno 242x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí