Sam.............rozloučení

Sam.............rozloučení

Anotace: nový pokus na starý námět

Malý Sam se rozvaluje na zádech a slastně si protahuje nohy.Máma Rita mu teplým jazykem hladí kulaté bříško.Před chvílí si trochu hrály,matka ho učila útočit,Sam se ale vždycky překulil na záda,začal naříkat a dostal záhlavec.Matka nespokojeně mručela a neustále nutila Sama,aby vyskočil a zaútočil na ni.Nakonec to vzdala,lehla si na záda a nechala Sama,aby jí rval uši.Když ho setřásla,kousl jí do čenichu a dělal zlého psa.Pak je to oba omrzelo a vrhly se na mléko,ktaré jim přinesla žena z domu.Teď je Sam lenivý a lehké doteky matčina jazyku ho uspávají.
Z dřímoty ho vyrušila matčina ostražitost.Kouzlo slastného lenošení je pryč,matka temně vrčí,chlupy na hřbetě má zježené a neklidně obchází kotec.Sam si nezpůsobně sedne na zadeček a po matčině vzoru začne také vrčet.
Na dvoře se objevili cizí lidé a hovoří se ženou,která jim nosí potravu.Sama to zaujalo.Rád by se s nimi seznámil a tak začal poštěkávat a kňučet.Žena ukázala na kotec a ti lidé se na ně šli opravdu podívat.Sam vrtí ocáskem,líbí se mu,že na něho volají jménem.Nechápe,proč se matka tolik zlobí.Nakonec odcházejí a Sam si zlostně lehá do kouta s čenichem na tlapkách.Žena,která jim nosí jídlo,zve ty neznámé lidi do domu.
Náhle se ho matka jemně dotkne a Sam vidí v jejích očích smutek.
,,Budeme se muset Same rozloučit"
Sam nechápe a zvědavě hledí na matku.Je to snad nová hra?Vyskočí a kousne matku do čenichu.Matka si ale nechce hrát,jen ho jemně usměrní tlapkou.
,,Ti lidé si tě odvedou pryč.Už jsi velký a budeš žít s nimi.Vždycky to tak bývá.Naučíš se nové věci a později porozumíš."
Náhle je Sam nejistý,rozpačitě se drbe za ouškem,má strach a je mu smutno.Matka ho tiše uklidňuje.
,,Být s lidmi je náš úděl.Brzy na mně zapomeneš.Uč se,poslouchej a zůstaň hrdý.Nikdy se ničeho neboj.A netoulej se.Drź se doma,protože tam jsi v bezpečí."
Sam chvíli smutnil,ale pak ho to přestalo bavit.Nedbale sedí proti matce a očka mu putují k matčinu ohonu.To je hloupost,myslí si.Matka a já zůstaneme stále spolu a budeme si hrát.Takhle.Vyskočí a zatne zoubky do špičky matčina ohonu.Rita se ale upřeně dívá k domu.
Lidé se vracejí,žena která jim nosí potravu otvírá dvířka,bere Sama do náruče a podává ho cizí ženě.Matčino zuřivé štěkání se mění v plačtivé vytí, a nakonec v poslední tichý pozdrav na rozloučenou.
Sama si odnáší v náručí cizí žena,tiskne ho k sobě a hladí mu kožíšek.
Pak se Sam ocitá v něčem,co silně a ošklivě páchne, a nakonec to začne hrozivě řvát. Tlapkami si zacpává ouška a kňučí strachem.Čumáček zaboří do měkké deky na kterou ho žena položila,zavře oči a hlasitě naříká.Když ho začne hladit cizí žena po kožíšku,nakonec usíná únavou.
,,Vstávej Same,už jsme doma"
Obluda se přestala natřásat a řvát,ruce ho postavily na zem.Muž a žena jdou k domu který nezná, a tak se pomalu loudá za nimi.Ještě mu hučí v ouškách,ale na obludu už zapomněl a hltá z misky teplé mléko.Chvíly zkouší zoubky,jak je měkká ruka co hladí a pak udělá loužičku.
,,No Samíku,tohle se budeš muset odnaučit"
Žena stírá louži hadrem,ten se při tom na zemi legračně kroutí a nakrčuje.Hop.Sam skočí,popadne hadr do tlapek a už se s ním válí sem a tam.Zlostně na něj kručí,snaží se ho trhat.A tak si spolu poprvé hrají paní a pes.Sam usne uprostřed kuchyně s hadrem v tlapkách.
Autor stravla, 04.05.2010
Přečteno 260x
Tipy 4
Poslední tipující: j.c., Jarka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mám rád "lidské" příběhy ze života zvířat a tento je mapsán velmi mile.
***
Jiří senior

15.06.2010 20:46:00 | j.c.

Hezké.

05.05.2010 07:12:00 | Jarka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí