Sonda

Sonda

Anotace: Fikce nebo skutečnost

SONDA
Téměř pravidelně se dívám na pořad Nikdo není dokonalý a vždycky žasnu nad neschopností tázaných odpovědět na poměrně jednoduché otázky např. Jakým kontinentem protéká Nil? Většinou hádali a jejich odpovídání bylo nesmyslné.
A tak jsem začala přemýšlet nad vzdělaností lidí tak všeobecně, na to, že by snad každý normálně myslící člověk měl vědět, že Lisabon je hlavní město Portugalska a leží spolu se Španělskem na Apeninském poloostrově.
Ale bohužel,, skutečnost je jiná. Přestože máme internet k možnosti zdokonalení svých vědomostí, hrajeme raději, někdy dost děsivé hry typu Upír nebo Umrlec. Je fakt, že v omezené době pomáhají bystřit náš intelekt, ale většinou nás baví víc, než kolik volného času jim můžeme věnovat.
Moje přítelkyně Dana má syna, dnes už obyvatele různých věznic v Česku. Před nějakým časem začal hrát hry na PC. Přestal chodit na průmku a později i do práce, kterou mu našla. Protože po návratu domů na něj křičela zmizel s kamarády a zřejmě začal užívat drogy, protože chtěl stále více peněz, které mu odmítala dát. A tak prodával její věci.
Mnohokrát ji zbil, jednou dokonce tak, že skončila v nemocnici. Tenkrát to ohlásila na policii. Syna vzali do vazby a po odsouzení umístili do vězení. Zůstala sama ve vykradeném bytě. Začátky byly těžké. Teď je však znovu vdaná a spokojená.
Samozřejmě, že ne vždycky naše kamarádství s netem končí fiaskem. Tom hraje Smrtku a úspěšně studuje počítače. Myslím, že jeho znalosti jsou povšechně dobré, že by na jakoukoliv středně těžkou otázku dovedl správně odpovědět.
Tak mě napadá: Proč nějaký koumák nevymyslí hru na PC, která by se, alespoň částečně držela zmíněného tématu?
Jenže jako bych slyšela „Co bych z toho měl“.

Ale, co když Tv sonda není zcela objektivní možná, že televizní šotek jaksi záměrně použil právě ty méně zdařilé odpovědi.

Taky je nutno zvážit do jaké míry vlastně počítače škodí. Především jde o čas, který u nich strávíme a samozřejmě co děláme. Určitě nepopírám hry, ale už naše babičky říkaly: „Všeho moc škodí“.
Autor patricie, 18.07.2011
Přečteno 415x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí