Tatínkovi

Tatínkovi

Anotace: dopis, který jsem psala na olympiádě z JČ

Drahý tatínku,

ani netušíte, jak se mi po Vás stýská. Odešel jste na onen svět a mě tady zanechal ztracenou v této pavučině dopravních sítí a se spoustou děsivě vyhlížejících domů s rozbitými okny, které vrhají děsivé stíny na ulici. Připadám si tady jako v bludišti! Bojím se! Jsem sama, nemám se o koho opřít.
Měla jsem jenom Vás a Vy jste pryč. Ale proč? Copak je tohleto spravedlivé? Nic jsem nikomu neudělala. Copak si tohle zasloužím?
Kdykoliv jsem si jako malá holka rozbila kolínko, Vy jste mě utěšoval. Když jsem byla smutná, vzal jste mě do náruče a kolébal ve svých silných pažích. Vždycky jste mi utíral slzy se slovy, ať se nevzdávám.
Žili jsme spolu v chudobě a Vy jste se v práci mohl ztrhat, abyste mi pak mohl donést třeba jen malý pamlsek.
Velice rád jste mě česával. Tvrdil jste, že mám tak krásně hebké vlasy po mamince. Byl jste ke mně tak hodný a laskavý…
Každé ráno jste mě budil pohlazením, a když jsem otevřela oči, tak krásně jste se na mě usmál. Na ten úsměv nikdy v životě nezapomenu.
Vy jste mě naučil chovat se k lidem slušně a vážit si života. Vy jste mě učil upřímnosti a dobrý mravům. Vy! A za to já Vám, tatínku, děkuji. Byl jste mi vším! Měla jsem Vás ráda!

S úctou a díky

Vaše holčička
Autor Peprmintka, 27.04.2006
Přečteno 311x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mě se to vykání taky líbí. Něco podobného jsem napsala svému tchánovi, když opustil maminku mého manžela. Nikdo kromě mě to nečetl, ale mě to pomohlo. Lidi ještě neumí docenit, že vypsat se z pocitů vám pomůže vyrovnat se se ztrátou. Jen tak dál...

09.03.2010 12:16:00 | Eči

me se to mooocinky libilo..a to vykani neni vubec spatny...me to prijde jako dukaz toho jak si sveho otce vazi...

02.09.2006 14:16:00 | bxXxr

Takhle to dřív prostě bylo, takže to vykání tam vůbec není od věci...Jinak je to hezký, trošku smutný

24.05.2006 14:17:00 | Dhampir

napsala jsi to pěkně, avšak trochu mě zaráží to vykání... takhle psali spisovatelé a vůbec, mluvili takhle lidé před 50ti lety a více... přijde mi vykání trošku neosobní, staromódní, hlavně k vlastnímu otci, jinak pěkné...

28.04.2006 22:56:00 | Agnesita

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí