Z deníku psychopata

Z deníku psychopata

Anotace: ...úryvek z deníku dívky, která prožila půl roku v léčebně... moje vlastní dílo, z části napsané ze života, z části domyšleno ;)

Paprsky jarního slunce se draly do pokoje. Ostře osvětlovaly postel a skříň, na které leželo poházené mé oblečení. Zívla jsem a protáhla se. V místnosti byl značně vydýchaný vzduch. Pomalu jsem se zvedala z postele a chtěla otevřít okno. Šlo to ztěžka, po zimě bylo zatuhlé a nechtělo povolit, párkrát jsem zatáhla a pak jsem to vzdala. Chyběla mi energie. A vůbec. Chyběla mi chuť žít. Koukala jsem, jak po zemi capkají dvě vychrtlé nožky, jak podél mého těla visí kostnaté ručičky. Kde jsou mé kypré tvary? Kde je můj zadek? Mé paže, které by uzvedly činku? Sedla jsem si, přikryla se peřinou a z pod postele vytáhla krabici. Krabici mých vzpomínek. Vánoce. Poslední Vánoce, které jsem prožila s rodinou. Potom už ani pořádně nevím, co se stalo. Matka si našla přítele, otec trávil spoustu času v práci, doma jsem je skoro neviděla. Ztratila jsem i nejlepší kamarádky, protože se proslýchalo, že naši jsou podivíni, kradou, vraždí, kdo ví, co všechno. Nastaly mi kruté deprese a já se z nich dostávala jen bolestí. Prohlížela jsem si fotky, Vánoce, Velikonoce, narozeniny… pohled mi ale často sklouzával na mé zjizvené ruce. Někde byla jizva vystouplá, náznaky hlubokého zarytí. Uklidňovalo mě to. Najednou v oknu zapraskalo, trochu jsem se vylekala, vstala jsem a zkusila ho pootevřít a vida, šlo to celkem lehce. Shlédla jsem dolů, kde chodili lidé z léčebny se svými návštěvami. Za celých šest měsíců a devět dní mě ani jednou nepřišel nikdo navštívit. Rodiče, přátelé, nikdo… Měla jsem to tu ráda, ale byla jsem hodně sama. Pamatuji si, že ještě nedávno jsem měla pokoj, kde byly v oknech mříže, nikde nesměl být žádný ostrý předmět, všechno oblé… Strašně jsem se bála, že se z těch depresí nikdy nevyhrabu, ale pak jsem poznala moc milého doktora, který mě dokázal chápat, mluvila jsem s nim o všem otevřeně. Důvěřoval mi. Zamilovala jsem se do něho…

Stojím u okna a přemýšlím… Skočit? Neskočit? Martina přeložili jinam, mého doktora dali do jiné nemocnice. Pro koho teď mám žít? Kdo mě teď chrání? Vždyť už tu nejsou ani ty blbé mříže, aby mě ochránily. Ne, už tu není zábrana. Bože, za pár okamžiků se shledáme…
Autor Agnesita, 21.05.2006
Přečteno 566x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mám taky problém se sebepoškozováním. Nebyla jsem ale v léčebně nýbrž pouze na klinice. Nebyla jsem tam ale prý jenom kvůli tomu, ale ještě prý kvůli anorexii-kecy. Sebepoškozování mi strašně moc pomáhá a moc se mi líbí ty jizvy na rukou. Myslete si o mně co chcete, ale jsem to prostě já.

04.08.2006 19:39:00 | Slocky

Prošla jsem si tím,sebepožkozování i léčebna.Ovšem stačil mi týdem a dala jsem revers.Už je to rok co jsem z toho venku ale nikdy jsem nenašla odvahu o tom psát.Byl to tak krutý,bolestný zážitek že se bojím aby mi se to sepsáním příběhu nevrátilo.Nestydím se za to kde jsem byla ale je to pro mne noční můry a už to nechci zažítA tobě za odvahu a "nádherně" popsané prostředí patří 100%

11.06.2006 14:52:00 | SmileAngel

nenavidim sebeposkozovani........dofam, ze se toho zbavim driv nez me zavrou nekam do lecebny...

24.05.2006 22:33:00 | Baladona

Bolestně krásné. Není nad to, když si člověk pohladí ruce střepem, žiletkou, nůžkami..kdo ví čím vším ještě... Pomáhalo mi to.
*100*

24.05.2006 18:28:00 | BlackTangerine

k povídce-je nádherná,nebo spíš "nádherná", protože takovýhle věci jsou hodně bolestný...ale přesto ti nemůžu(a ani nechcei) upřít plný počet,zasloužíš si ho plným právem...

k předešlým dvěma komentářům: jsem taky zvenčí,nebo spíš stojím ve dveřích, ale chápu to až moc dobře...možná víc než bych chtěla...

22.05.2006 20:16:00 | destree

mas pravdu, takovehle pocity lidi "zvenku" nepochopi... nepochopi, jaky je to byt uvnitr - jak lecebny, tak svych pocitu.

22.05.2006 09:41:00 | Týnižka

Jsme my to ale lidi! Dokážeme si ubližovat, ničit sami sebe, jen kvůli svým vlastním pocitům, díky nevyrovnané osobnosti. Bohužel to tak je. Ty pocity zřejmě odpovídají dané problematice, spíš to ovšem můžou posoudit jen ti, co to zažili.

21.05.2006 19:55:00 | Krtica

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí