Psí obžaloba

Psí obžaloba

Anotace: Není to úplně povídka, možná i svým způsobem je to úvaha. Krátký úryvek z psího života. Dokážete odpovědět na jedinou otázku: proč?

Co se děje? Péťo, kdo jsou ti lidé? Ne, nechte mě! Pusťte mě! Já nikam nechci!
Péťo! Já už budu hodný! Na papuče se ani nepodívám! Vážně! Péťo! Já s nimi nechci! Je z nich cítit tolik různých pachů!
Péťo, já jsem přece tvůj kamarád! Proč mě vedete pryč? Já tady přece bydlím! Péťo, řekni jim to! Prosím, Péťo, kamaráde!

Zadní dveře zeleného pick-upa se hlasitě zavřely. Přes sklo okna bylo vidět zoufalého ovčáka, který se ještě pokoušel dostat ven. Bezvýsledně.

Péťo, prosím! Já se bojím! Neopouštěj mě!

Auto se rozjelo vstříc svému cíli - psímu útulku.
Malý chlapec stál uprostřed cesty a potichu pozoroval, jak mu odváží nejlepšího kamaráda. Po tváři mu stékala osamělá slza.
„Péťo, nebreč. Nedalo se nic dělat. Irenka se Máši vzdát nemohla a víš přece, jak ji Vévoda nesnášel.“ Hnědovlasý muž svého syna objal, ale ten se ani nepohnul. Jeho oči stále sledovaly mizící auto.
Sbohem, Vévodo. Já si tě jednou najdu!

Péťo, vždyť tě mám rád, tak proč? Žalovaly psí oči...
Autor Nicolette-badin, 08.11.2006
Přečteno 251x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Díky moc všem.
Hejky: Moc teď nestíhám, ale pokusím se najít čas a něco si od tebe přečíst;).
Chocholoušek: Díky moc za radu, pokusím se jí držet;). A díky za takovou chválu!;)

10.11.2006 21:12:00 | Nicolette-badin

I přesto, že je to kraťounké, je to krásné a smutné a pravdivé...P.S. Nevkládej sem svoje díla tak rychle zasebou. Musela bys jich mít stovky. Když je víc rozložíš v čase, je větší šance že neuniknou pozornosti. To by byla škoda.

10.11.2006 00:40:00 | Chocholoušek

Jo dobrý...

09.11.2006 10:25:00 | Daniel S.

jednoduše krásný..nechces mi taky napsat komentik a zahlasovat-...prosim??...:-)

08.11.2006 20:15:00 | Hejky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí