Snílek

Snílek

Anotace: Fantazie, krása, dobrodružství... Občas nádhera, občas katastrofa. Cítíte to, když se probudíte. Ale často ani nevíte, co to zas bylo za nesmysl... :)

Ležím. Jen tak ležím ve své posteli. Půlnoc dávno za mnou. Slyším jen tikot hodin, pozoruju hvězdy. Auta venku nejezdí, v žádných domech už se nesvítí. Vychutnávám si symfonii ticha. Tak elegantní, strohá a přímočará. Přece je v ní tolik volnosti. Stačí pouze zavřít oči a jste pryč. Pryč ode dne, od noci. Od čehokoli, co chcete. Od všeho na čem jste závislý... se teď odprostíte. Možná poletíte na měsíc, vyhrajete Wimbledon. Co já vím... Třeba uzvednete náklaďák. Políbí vás božská spolužačka, kterou všichni zbožňují. Teď jste snílek a jedno vám řeknu: není na tom nic zlého. Potkáváte Janu z Arku. Střílíte si z premiéra. Smějete se - daňová reforma? Chlapče, chlapče... Není tu nikdo, kdo by vás zastavil. Snad jen létající krocan machájící domovními dveřmi. No co, prostě vezmete raketové boty. Odletíte. Odletíte do neznáma. Není to nekonečno. Není tu bílo. Je to prázdnota, nic v ní není a vy to nejste schopni popsat. Procházíte se po ničem. Nic necítíte, nic nevidíte, i když se rozhlédnete. A tak prostě jdete dál. Možná pláčete, možná naopak. Ani nevíte. Prostě se v mžiku dostáváte do kokpitu. Jako byste se v něm narodili. Japonské stíhačky jsou vám za zády. Stejně jako v počítačové hře, kterou jste dostali k vánocům. Šipka nahoru a letíte dolů. Šipka dolů, čumák se zvedá. Mezerníkem se střílí a rakety? Klávesa Control nefunguje - asi to chce přenastavit ovládání. Cítíte touhu pomstít Pearl Harbour. Bylo to... 1942? Ani vlastně nevíte kdy. Možná to je ten důvod, proč se na vás z oblak mračí učitelka dějepisu. Nevadí. Stočíte doleva, setřásli jste je. Palte, palte! Z letounu se čoudí. První sestřel na vašem kontě a diváci šílí. Jste tak šťastní. Celá aréna blázní. Vítězné kolečko. Nakonec už jen autogramiáda s Janem Železným a přátelské objetí. Jste ten s medailí na krku. Zástupce země, která neexistuje. Přátelé vám tleskají. I ti moji. Jsou tu všichni: Tomáš, Vašek, Martin... A hele, hele! Támhle je Tereza. Hned mi skočí kolem krku. Dívám se do jejích očí a ona do těch mých... Nakloním se blíž a zavřu oči...
"Píp, píp, píp!" říká budík.
"Mlč," říkám já.
Vstávám a rozhlédnu se. Rychle se zas zabořím mezi polštáře. Sny vždy končí v nejlepším... Chci se vrátit, zavírám víčka. Ale neusínám. Žádná medaile na mém krku. Žádná kráska po mém boku. Jen slunce, prosvítající skrze žaluzie. Jen další školní den. Mrknu na hodiny. Jen další... pozdní příchod.
Autor Darkspace, 20.01.2007
Přečteno 330x
Tipy 1
Poslední tipující: Jajja
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Vidim, že máme podobný názor :) I takováhle blbůstka kterou jsem napsal během pár minut má pro mě větší význam než osobní vzpomínka a vylití srdce někoho koho vůbec neznám.

20.01.2007 22:37:00 | Darkspace

Ta myšlenka není nijak průlomová, ale trvám na tom, že tam je... Jsem ráda, že jsem otevřela něco, kde se hlavní hrdinka nezpovídá ze svých pocitů a nepochopenosti, aby nakonec svůj trpký život ukončila patetickou sebevraždou... Díky, taky mě bavila!

20.01.2007 22:30:00 | Aranael

Já vim, je o ničem; nemá žádnou hlubokomyslnou úvahu ani sílu nebo atmosféru... Ale bavila mě :)

20.01.2007 15:00:00 | Darkspace

Je zajímavá, má myšlenku a oslovila mě... ;)

20.01.2007 14:21:00 | Aranael

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí