Apokalypsa tak, jak byla (3/7)

Apokalypsa tak, jak byla (3/7)

Anotace: Text obsahuje částečně nebo úplně převzaté části z děl: King Stephen – Pistolník King Stephen – Temná věž Bible

Sbírka: prapůvodní bohové

Pistolník a stařec

 

Povím ti o něm. Možná jsi to ty, ale já si to nemyslím.

  Víš, tahle poušť nebyla vždy pouští.

Jeho jméno neznám, pro mě je to muž v černém.

  Pojmenovali ji Velké východní písečné moře aralak, ale v mapách ji najdeš pouze jako Východní aralak.

Muž, ano, ale možná vůbec není člověk, možná je démon nebo … jsem přesvědčen, že je čaroděj.

  A moře to skutečně bylo. Moře, to, ve kterém je voda, ale to už je dávno pryč.

Jde po mě. Nevím jak je daleko. Dny, možná týdny. Nebo taky jen pár kroků.

  Vždy, když na to pomyslím, vzpomenu si na přísloví: Kdo je pro poušť stvořen, nepopluje mořem.

Mnohokrát jsem zvažoval, že zastavím a nechám ho, aby mě dohnal.

  Víš, mám syna. Je to smutná historie. Už se s ním nevídám.

Nebojím se ho, klidně se mu postavím.

  Napadl ho tygr a já tam nebyl, abych mu pomohl. Ten den jsme se pohádali.

Jenže Věž mě volá. Nemůžu zastavit.

  Než se dostal do nemocnice, rány se zanítily.

Nedokážu jejímu volání odolat.

  Bál jsem se o něj, ale doktor mě uklidnil.

Ani zde nezůstanu příliš dlouho.

  Byl to ten nejlepší pocit ze všech, že se mi ho podařilo zachránit.

Odejdu se svítáním.

  Tak jdi. Jsou i jiné světy.

 

Čtyři jezdci

 

Čtyři seděli v kruhu, kolem ohně, z něhož byl povolán bojovník. Jeho jméno je Dobyvatel. Byly mu strženy řetězy a dostal veliký meč Války. Poté byl poslán na zem, aby vyjel ve vítězství, a aby zvítězil. Bylo mu dáno, aby ze země odejmul mír, aby se vzájemně vraždily. Vyšel a vzdálenosti před ním rostly i zkracovaly se. Jeho krok, jako když kladivo buší do kovadliny. Země se třásla, hory bortily, ostrovy mizely v moři. Vše živé, co mu zkřížilo cestu, obrátil v mrtvé. Šel a pod ním, kolem něj i ve velkých vzdálenostech ožily sopky, včetně dávno vyhaslých. Z nich se vyvalilo množství dýmu a nebe zmizelo, jako když se zavírá kniha.

 

Trůn vysoko

 

Před trůnem Toho, který byl, je a přichází, hoří sedm pochodní. Blízko pochodní stojí na stáži čtyři bytosti, jedna jako druhá, plné očí zepředu i zezadu, jimiž vidí dovnitř i ven.

 

Dům na skále, dům na písku

 

Jednoho dne žena onemocněla. Staral jsem se o ni, jak nejlépe jsem dokázal, na ničem jiném mi nezáleželo. V práci jsem dal výpověď, abych se jí mohl více věnovat. Dům chátral. Se synem jsme se odcizili. S nemocí se bohužel nedalo nijak bojovat. Postupně žena začala ztrácet rozum, nepoznávala mě, odháněla mě od sebe. Viděl jsem jí na očích, že se mě bojí.

 

Mezi světy

 

Objekt nalezen. Zadejte požadavek.

  Tak se na to podívejme. Vyhledej mi stav.

Objekt vykazuje optické nedostatky.

  Jsem v šoku.

Varování. Manipulace s objektem nedoporučena.

  Copak? Hrozí selhání?

Vysoká pravděpodobnost fatálního selhání.

  Fatální jo? S čím ještě přijdeš?

Doporučené opatření: zapečetění objektu.

  Mám otázku. Proč nebyl objekt dosud zapečetěn?

Vyhledávám.

Autor Pavka Stanislav, 06.02.2022
Přečteno 100x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí