Apokalypsa tak, jak byla (6/7)

Apokalypsa tak, jak byla (6/7)

Anotace: Text obsahuje částečně nebo úplně převzaté části z děl: King Stephen – Pistolník; King Stephen – Temná věž; Bible

Sbírka: prapůvodní bohové

Pistolník a stařec

 

Ty nejsi žádný lékař a já nejsem pistolník.

  Povíme si tedy pravdu, ty a já. Jako dva sobě rovní. Už žádné lhaní.

I když je pravda, že poslední pomoc podat umíš velmi dobře.

  Mám pocit, že teď už na ničem nezáleží.

Já tě vidím, jezdkyně Smrti.

  Co vidíš?

A všechny ostatní.

  Snažil jsem se toho chlapce zachránit, ale všechny jeho orgány postupně selhávali.

Vidím, jak spolu bojují.

  Žádný boj není.

Bojují a zabíjejí se.

  Dostal se do nemocnice příliš pozdě, teď to přiznávám.

Ty jediný nebojuješ. Proč nebojuješ?

  Při životě ho brzy držely už jen přístroje.

Bojíš se smrti?

  Pak přestalo všechno fungovat.

Může vůbec smrt zemřít?

  Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá.

A dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá. S tímhle na mě nechoď.

  Nastal čas zbořených pokojů, čas utichajících obvodů.

Co je to vůbec za směšný boj?

  Svět se hnul.

Čeho předzvěst?

  Víš… někdy mám pocit, že nic z toho, co se děje, není skutečné.

Kvůli mně?

  Mám pocit, že jsem dávno zemřel a tohle, co teď zažívám, je posmrtný život.

To říkáš? Nepřipadá mi to jako celá pravda.

  Velký žert. A až ten pomine… přijde účtování… a po něm to pravé peklo.

Nech si své lži pro ty, které to zajímá.

  Vše se obrátí do stavu… nevím přesně, jak tomu říkají. Dystopie, dystrofie.

Diskordie. Chaos, smrt a anarchie. To by se ti mohlo líbit.

  Proč mě pořád nazýváš smrtí? Po tvém boku často kráčela smrt, ale já jí nejsem.

 

Čtyři jezdci

 

Čtyři seděli v kruhu, když k nim vtrhli dva jejich druhu a boj se strhl bez zaváhání. Byla to Zběsilost, kdo zasadila první ránu. Rozmáchla se velikým mečem Války a probodla Nákazu středem těla. S vytahováním meče se nezdržovala. Ve chvíli, kdy pustila jeho rukojeť, už v rukou svírala své vlastní dýky, prahnoucí po krvi. Bodala a bodala, až se jí zatmělo před očima. Ne, tak se to nestalo. To okovaná pěst Války na ni uvalila temnotu. Nemilosrdně se poté Válka zmocnila svého meče a bleskově rozsekala Svár, zakleslý do Hladomoru, na kusy. Když se čepel Sváru dotkla naposledy, jakoby zavila bolestí, vysokým, tenkým výkřikem na samém prahu slyšitelnosti. Pak nastala chvíle ticha, jejíž trvání se protahovalo snad do nekonečna, jakoby ani neměla nikdy skončit. Tak to alespoň všem připadalo. Ve skutečnosti jen zlomek okamžiku dělil onen sten od mocného výbuchu, když se veliký meč Války roztříštil na milion kousků. Pak teprve nastalo ticho. Mrtví a smrtelně ranění jezdci leželi v těsné blízkosti a nebyla to ruka smrti, jenž se po nich natahovala.

 

Trůn vysoko

 

Bytosti plné očí se vydaly k cizinci, ale jakmile se dostaly na dosah, ostří mečů se ztupily a ony mu nemohly ublížit. Poté z dvaceti čtyř trůnu vstalo dvacet čtyři starců a najednou z nich byli mladíci s mohutnými bílými křídly a zlatými polnicemi. Za zvuku polnic byl cizinec vyhnán, ale ublíženo mu nebylo, neboť to není možné.

 

Dům na skále, dům na písku

 

Jednoho dne začala na poušti růst podivná tráva v barvě slámy s lehkým načervenalým nádechem, jako když červánky zbarví oblohu. Kromě písku to bylo jediné, co se v poušti nacházelo. Žádní živočichové, žádné rostliny, dokonce i kameny písek uchvátil. Jíst se ta tráva nedala. V ústech byla sice sladká, jako med, ale v žaludku zhořkla a vyvolávala zvracení. Dala se však pálit a noci jsou zde chladné.

 

Mezi světy

 

Požaduji, aby mi byla projevována patřičná úcta.

  Požadavek neplatný. Aktivováno nové vyhledávání.

Odteď na věky věků.

  Amen.

Cos to řekla?

  Vyhledávání aktivní. Čekám na otázku.

Začínáš poněkud vystupovat, ze své role.

  Výsledek negativní. Aktivováno nové vyhledávání.

Dobrá tedy. Požaduji aktivování karantény.

  Aktivace karantény zahájena.

Moment.

  Zjištěno nedostatečné proškolení pro úkon: moment před zahájením karantény.

Ještě jsem svůj požadavek nedokončil, tak se zklidni.

  Čekám na doplňující informace.

Požadují aktivování karantény, ale ne pro mě.

  Zaznamenán nedostatek informací.

Požadují umístění Zběsilosti do karantény.

  Požadavek neplatný. Aktivováno nové vyhledávání.

No zkusit jsem to musel, co ty na to?

  Nové vyhledávání aktivováno. Zadejte požadavek.

A jsme zpátky, kde jsme začali.

Autor Pavka Stanislav, 09.02.2022
Přečteno 104x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí