Joe Harving kapitola 2

Joe Harving kapitola 2

Joe a Olívie byli ze začátku jen kamarádi.Když se vrátili z projížd'ky k řece povídá Joe Tedovi."Tede líbí se mi tu,ctěl bych to tady zkusit".Ted odpoví"já sem si to myslel,tak co kdybychom se na to napili já to platím"."Tak dobře Tede"odpoví Joe.Seděli a povídali až do noci.Ráno si Joe trochu přispal.Když se opláchl a oblékl vzal svůj klobouk a vyšel ven ze svého pokoje.Ted byl za svým barem a když Joa uviděl hned se ptá."Jak ses vyspal Jo včera sme to trošku natáhli co"."Ani neříkej pořád mě trochu bolí hlava"."To bude dobrý Jo"říká Ted."Tede když jsme mluvili o tom domě,tak kde se tu dá sehnat dřevo".Ted povídá"na kraji vesnice bydlí n'ákej Frank a ten prodává trámy a desky,zkus za ním zajet"."Díky Tede máš to u mě"."Jo"říká Ted "a vyřid' mu at' se tu někdy ukáže"."Vyřídím"odpoví Joe a vyklouzne ven.Zajde do stáje vyvede koně ven sedne na něj a pomalým cvalem se vydá na konec vesnice.Frank už ho vyhlíží jako by ho čekal."Vy ste Frank"povídá Joe,"jo to sem,co si přejete pane"."Posílá mě Ted a vzkazuje že se máte někdy stavit"."To je od něj hezké"povídá Frank a ptá se,"tak co byste rád"."Víte Franku chtěl bych se tu usadit a postavit si malý domek,takže potřebuju n'áké dřevo"."Tak to ste na správném místě,vlastně na jediném místě široko daleko"."Na stavbu domu by to chtělo něco tvrdšího a půjčím vám i koně,abyste si to mohl odtáhnout"."Díky Franku"říká nadšeně Joe."Už ste si vybral místo"ptá se Frank."No a co kdybych si ten svůj dům postavil hned vedle vašeho,co vy na to"."Nic proti proč ne místa je tu habaděj"."Tak dobře"říká Joe"zítra se do toho pustím".Jak už bylo řečeno Joe kdysi pracoval jako tesař a tak pro něj nebylo tak těžké postavit si malý dům.Joe se tedy rozloučil a pomalým cvalem se vrátil zpátky k hostinci.Zavedl koně do stáje a vklouzl dovnitř.V hospodě seděl jen jeden místní nebyl tu už Jack Wick dobrodruh,který tu seděl když Joe do vesnice přijel.A už tu byl Ted,hned Joa spozoroval a ptá se,"tak co Jo jak si pořídil"."Dobře Tede zdá se to být dobrý chlapík ten Frank,nabídl mi pomoc a dokonce sme se domluvili,že si ten svůj dům postavím hned vedle toho jeho"."Tak to je skvělé"povídá Ted,"na to bychom se měli taky napít co říkáš Joe"."Tak dobře Tede ale tentokrát platím já"."A co Olívie"povídá Joe,"ta je v kuchyni"odvětí Ted."Tak to bych si dal něco k jídlu,jestli není moc brzy"."Není"povídá zase Ted,"Hned to přinesu"."Díky Tede to bude fajn,mám hlad že bych snědl klidně vola"."Tak tady to je"řekne Ted a položí na stůl vepřové maso a pečený brambor.Joe se do toho hned pustí,jakoby neměl dva dny v ústech."To sem si dal do nosu"usměje se,"ted' si půjdu na chvilku lehnout a pak bych se jel trochu projet".Jo se probudí a okamžitě ví že venku leje jako z konve.A řekne si "tak to z té mojí projížd'ky nebude asi nic".Vyklouzne z pokoje a jde si sednout k baru."Tak mi zase něco nalej Tede,venku prší a to bych byl za chvíli jako vodník".Joe se opět posilnil dvěma whiskama a mezi tím přestalo venku pršet."Tak já se jedu podívat po okolí říká Tedovi,"jen jed' Jo ale moc tady toho neuvidíš"povídá Ted."No uvidíme tak zatím Tede"odpoví Jo a vyjde ven z hospody.Zajde do stáje,vyvede koně ven skočí na něj a pomalým cvalem se vydá na opačnou stranu,než jel před tím.Minul asi čtyři domky a zase se před ním otevřel velký skoro nekonečný prostor.Tak pobídl koně aby jel rychleji.Ted měl pravdu široko daleko jen prérie a jinak nic.Les byl totiž na opačné straně,právě tam co bydlí Frank a kde se rozhodl postavit svůj dům.Joe asi po dvou mílích zpomalil,slezl z koně sedl si na mokrou trávu a díval se do krajiny.A hned ho napadlo,že když už je tady mohl by ulovit něco k večeři,Ted by měl určitě radost.Jenže za celou dobu neviděl ani zajíce natož něco většího.V té době lidé neměli v hlavě tolik myšlenek jako máme my dnes.Joe měl čistou hlavu nezkaženou shonem dnešního světa.Pomalu se zvedl podíval se na obzor sedl na svého koně a klusem se vydal k domovu.Když už byl skoro tam,zahlédl z dálky že u hospody stojí dostavník.Přijel blíž a hned mu bylo jasné že jde o poštovní dostavník který tudy projíždí asi jednou týdně.Ne že by zrovna vozil poštu pro místní usedlíky,spíš jde o nutnou zdravotní přestávku.Joe zavedl koně rovnou do stáje a vešel do hostince.Ted se zrovna bavil s člověkem který poštu vozí.Zahlédl Joa a ptá se,"tak co Jo kam si až dojel".Jo odpoví"asi tři nebo čtyři míle na východ,chtěl sem ti přivézt něco k večeři ale vlastně sem nic neviděl."To nevadí"řekne Ted"masa máme zatím dost a když nebude tak budeme jíst fazole a brambory"."To ještě nikoho nezabilo".Joe se usměje a sedne si ke stolu a povídá"Tede tak ty fazole bych si asi dal"."tak dobře"řekne Ted a za chvíli je přinese.Pošt'ák z dostavníku se pomalu rozloučí a je zase v prachu.Joe dojedl fazole a ptá se Teda"a co říkal ten pošt'ák n'áké novinky,"ale"povídá Ted"v celku nic nového a na n'áké drby já moc nedám"."To máš pravdu Tede"povídá Joe "i kvůli tomu sem odjel z města"."Vypadá to že dnes bude pěkná noc"povídá Ted."Vypadá to tak"přikývne Joe."Tak mi nalej něco slabšího whisky už mám dost"."Tak co třeba červené víno,mám tu pár lahví"."Tak jo"řekne Joe."Dneska půjdu asi brzy spát sem trošku unavený a ráno nebo až se vzbudím zajedu za Frankem".

Autor Fil, 20.04.2021
Přečteno 302x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavé čtení.

22.08.2021 20:09:00 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí