Joe Harving kapitola 3

Joe Harving kapitola 3

"Halo'Joe už je osm hodin"klepá na dveře Ted."Jo Tede už vstávám"ozve se Joe a za pět minut je dole."Tak jak ses dneska vyspal"zeptá se ho Ted."Ale jo usnul sem jak mimino"."A ted'musím za tím Frankem,jak sem včera říkal".Joe se posilnil sklenicí červeného vína a zamířil ke stáji.Vyvedl koně ven skočil na něj a pomalým klusem si to namířil na západní stranu rovnou za Frankem.Frank se jestli se to tak dá říci živil zpracováním dřeva a když někdo ve vesnici potřeboval něco opravit zašel za ním.Joe přijel k jeho domku,uvázal koně a šel zabouchat na vrata od stodoly kde Frank opracovával dovezené dřevo."Já už du"ozval se Frank."Zdravím Franku,no sakra vy tu máte těch trámů"."No jo Jo"povídá Frank"snažím se ale sem na to sám"."To se dá změnit"povídá Joe,"stejně nemám co dělat až si postavím dům tak u vás můžu klidně nastoupit"usměje se."To by bylo skvělé Jo,aspon'bych tu nebyl tak sám"."Tak dobře"povídá Joe"a ted'když to půjde,bych začal vozit ty trámy vedle vašeho domu".Joe pracoval až do odpoledne a pak povídá Frankovi,"tak dneska sem se nadělal dost,vrátím se zase zítra a budu pokračovat"."Dobře Jo"povídá Frank"zatím ahoj".Joe se zase vydal zpátky k hostinci.Uvázal koně před vchodem a zamířil dovnitř.Ted ho zpozoroval a říká"tak jak to šlo","ale jo"povídá Joe"docela mi to dalo zabrat,ještě že to vozím hned vedle Frankova domu"."Máš asi velkej hlad že"povídá Ted."Něco bych asi snědl to určitě"povídá Joe."Tak já zajdu do kuchyně a něco přinesu ok"povídá Ted a za chvíli je zpátky z talířem plným horkých fazolí"."A co budeš ted'dělat"ptá se Ted."Nevím,možná si půjdu na chvíli lehnout a potom jestli nebude pršet bych se jel projet".Joe se probudil a venku už byla skoro tma,sešel dolů a v hospodě seděli jen dva chlápci a jinak už nikdo jak to tu bylo skoro pokaždé.Joe si sedl k baru podíval se na Teda a ptá se "co dělá Olívie Tede"."Olívie"ptá se Ted,"tak ta šla do domu Jacksonových"."A co tam"povídá Joe,"ale ono jich tam žije pět a jedna jejich dcera je n'áká nemocná a Olívie tam chodí aby jí něco četla,já vlastně ani nevím co"."To je hodná"povídá Joe,"to je a taky docela chytrá"říká Ted."Tak mi nalej zase to červené víno Tede,dneska už nikam nepojedu"."Ale zítra když brzo vstanu,tak bych mohl zajet třeba do lesa něco ulovit"."To by bylo skvělé"říká Ted,"taky bych si dal n'ákou zvěřinu,zajíce nebo srnku"."Tak jo"povídá Joe,"možná budu mít štěstí".Joe a Ted povídali asi do deseti a pak si popřáli dobrou noc.Ted ráno Joa zase vzbudil klepáním na dveře ale už v sedm hodin.Joe se opláchl a oblékl,vzal si svůj klobouk a vyklouzl ven."Tak mi Tede nalej trochu whisky a já pojedu na ten lov".Joe vyvedl koně ze stáje,skočil na něj a rychlejším cvalem se vydal na západní stranu tam co byl les.Když asi po míli dojel na kraj lesa,seskočil z koně,uvázal ho ke stromu a zašel dál do lesa.Musel jít pomalu a tiše aby nevyplašil zvěř.Nechtěl ulovit jen obyčejného zajíce nebo veverku ale něco většího co má hodně masa.Stál přikrčený na jednom místě ze kterého byl docela dobrý výhled asi dvacet minut.Až se ve vzdálenosti zhruba padesáti kroků,začalo něco hýbat v houští.Joe si samozřejmě musel být jistý že to není n'áký člověk a tak napjatě pozoroval jestli něco vyleze ven.Bylo to divoké prase.Joe zamířil a divočák se svalil na zem."Tak"říká si"srnec to není ale aspon' něco".Dotáhl to mrtvé zvíře až tam co měl uvázaného koně,přivázal ho k sedlu a pomalu ho dotáhl do vesnice k hostinci.Uvázal koně vešel dovnitř a křikl na hostinského "Tede mám venku divočáka".Ted se usměje a povídá"já věděl že něco přivezeš,hned sem venku".Joe s Tedem odnesli divočáka do kuchyně a Joe povídá"tak ted'bych si dal trochu fazolí a pak bych zajel za Frankem"."Tak dobře Jo"povídá Ted"sedni si ke stolu a já to za chvilku přinesu"."Ok"odpoví Joe a vyklouzne z kuchyně ven."Díky Tede"povídá zase když už dojedl,"tak já du na to zatím ahoj"."Ahoj"řekne Ted a Joe je už zase ten tam.Joe skočil na svého koně a zamířil za Frankem."Ahoj Franku,dneska jedu trochu pozdě byl sem na lovu"."A měl si štěstí"povídá Frank,"ale jo střelil sem divočáka"."Tak to je skvělé"povídá Frank a ptá se"jak dlouho budeš dneska dělat","asi tři hodinky možná trochu dýl"."Ok"povídá zase Frank a pomůže Joovi s nakládáním trámů.Joe pracoval skoro až do pěti hodin a když už se chtěl s Frankem rozloučit tak mu Frank povídá,"ted'tě zvu ke mě domů".Frank žil sám o nikoho se nemusel starat a to mu docela vyhovovalo.Mluvili o všem možném a když už měli něco vypito povídá Joe,"tak se tu měj a já zase zítra přijedu"."Ok"povídá Frank a vyprovází ho z domu ven.Joe se zase pomalým cvalem vrátil k hostinci.Byla už tma vešel dovnitř a zamířil k baru."Tak jak ti to dneska šlo"povídá Ted,"deš nějak pozdě Frank tě pozval na kus řeči co"usměje se."Přesně tak,klábosili sme skoro tři hodiny,nemáš tam něco k jídlu"."Jasně"povídá Ted a přinese Joovi pečené vnitřnosti z divočáka a brambory."To je změna"povídá Joe a pustí se s chutí do jídla.Pak se rozloučí s Tedem a jde si lehnout.
Autor Fil, 15.05.2021
Přečteno 266x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí