Kolorove jeziroka

Kolorove jeziroka

Rozkošnou cestičkou mechovonnou, klikatící se podél slezké vesničky Wiesciszowice, přicházíme k úpatí lesíka borového, jehož vysokorostoucí porosty skvostokrásné lákaly naše zamilovaná srdíčka sličná, za dobrodružstvím divokrás lesohajních. Kouzelné polokmínky sosen blahorodých, hladily lesní pěšinu divotvornou, stínem svým slastiněžným, a za líbezně hřejivého odpoledne svižně rozechvívaly výsostné jehličky jemnokřehké v náručí vánku stříbrostrunného.
Dřevěnou brankou velekrásnou, zdobenou stříškou zelenojasou, vstupujeme do Rudawskeho národního parku krajobrazoweho a vydáváme se dále, přes široké záhyby nejskvostnější, po stezečce mnohotvárné vedoucí pod korunami jilmu horských, jejichž zelené lístečky jemně vroubkované, zasněně šelestily tónem libozvučným, vymýšlejíce své líbezné písně zplamenělé. Slovutné skalky pestrokrásné, kol mýtiny hajní něžně rozeseté, zářily třpytnatou slastí neskomírnou a v odrazech paprlšků slunečních lahodily romancí nejsvůdnějších krás věkobytných.
Písečný podklad ryzozlatý, mistrně vévodil drobnému skalisku hnědobarevnému, malinkatými oblázky osázenému, na jehož úpatí blahorodém, pomalu prostupujeme klenutým tunýlkem stínokrytým, za vrcholek nedaleký, za nímž se nám rozprostřel přenádherný pohled na první malebné jezírko krasodivé, oděné v barvách jasnožlutých, pestře lemované ostrými svahy rozvrasněnými, něžně porostlými malými smrčinami zelenojasými. I vystupujeme na pahrbek rajský, andělskou rosou svěže políbený, a pomalu kráčíme přes květem osypané mýtiny k druhému magickému jezírku pestrobarevnému, jehož písčité břehy mnohočetné, tiše objímaly hladinu rudoskvoucí, připomínající medové potěšení sladokrásné, které na březích protějších přecházelo v slovutné útesy milovidné. I pokračujeme, kol mechem obrostlých topolů černých a pozvolna stoupáme do kopečka strmoprudkého, kořeny stromů dávnověkých prorostlého, ve vůkolní krajinu lesa tajnosnubného srdnatě broubeného roztřepenými houštinami rozvětvenými, ku rozcestí zdivočelému na pahrbku sličném, za nímž se pod břízkami bělokorými před námi vynořilo třetí malebné jezírko tyrkysové, zčeřené azurem čistoty esencí křišťálových balzámů srdcejemných, na jehož mileném úpatí stromokrásném usedáme na líbezný pařízek modřínový, sledujíce za líbezného šumu lístečků javorů klenovitých, drobounké škeble rybniční něžně usedající ke dnu jílovitému…
Autor Romantik, 23.11.2022
Přečteno 213x
Tipy 2
Poslední tipující: Frr, mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí