Vládce a poddaný

Vládce a poddaný

Anotace: A život se mění, i když zůstává stejný. Prosím o komentáře.

Píše se rok 2222. Pokud se dnes podíváte na planetě Zemi do ulic, najdete zde skoro vždycky spousty robotů, kteří jdou za svou prací. Lidé již dávno nepracují, vše obstarávají tyto velmi povedené stroje. Člověku tak umožňují, aby se nemusel starat o nic jiného, než o své vlastní pohodlí. Již po pouhých dvou letech od svého vzniku se rozšířily po celém světě, až na chvíli hrozilo, že ulice jimi budou doslova narvány. Proto bylo v roce 2196 rozhodnuto, že jeden robot musí kromě své prvotní práce zastávat i nějaké funkce navíc. A tak nyní většina z nich pečuje o pár lidských bytostí, chodí do práce a občas pomáhá i sousedním robotům ve svém okolí.

Pojďme se nyní podívat do náhodně zvoleného příbytku. Muž jménem Tomáš se právě vrací z procházky, na které si zašel s přáteli do hospody, a poté se sám loudal po okolí a obdivoval jeho krásu. Přijde k domovním dveřím, které se automaticky otevřou, a za nimi již čeká jeden ze dvou robotů, kteří mu zde udržují domácnost. Robot ho upozorní, že přichází pozdě, ale Tomáš si jej nevšímá a raději stále myslí na velmi příjemný den, který právě prožil. Přijde do kuchyně, kde mu druhý robot nese večeři. Zatímco tyto dva stroje pracují okolo něj, Tomáš se v klidu nají. Když má v sobě poslední sousto, odloží příbor a vydá se do obývacího pokoje. Zde si sedne a chvíli se dívá na televizi, i když vlastně ani nevnímá zapnutý program, spíš pouze polehává.

Později dojde k jednomu robotovi a řekne si o masáž. Ten okamžitě nechá své dosavadní činnosti a začne masírovat krk. Muž se blaženě rozvalí, ale i tato kratochvíle jej brzy začne nudit, tak tedy vstane, mírně odstrčí stále masírující stroj a odejde do ložnice. Zde si lehne do postele a brzy již spí. Roboti ještě nějakou chvíli pracují, ale po chvíli i oni zajedou do svých nabíjecích stanic a započnou klidnou noc, jelikož jejich baterie potřebují dobít.


Píše se rok 2010. Kocour Filip se vrací domů po dni stráveném touláním po okolí a návštěvou zadních dveří jedné hospody, kde spolu s dalšími kocoury dostal něco k snědku. Vyleze na okno, za kterým si jej okamžitě všimne panička a otevře mu cestu dovnitř. Vytkne mu, že se takhle pozdě toulá venku, ale kocour si jí nevšímá. Páníček mu nandá jídlo do misky, Filip se nají a jde do obývacího pokoje, kde si lehne na gauč a dříme za zvuků, vycházejících z televize. Po čase se probere a jde za paničkou. Párkrát na ní mňoukne, ona odloží notebook stranou a začne kocoura drbat. Filip slastně přede, avšak brzy ho celá situace přestane bavit, švihne po paničce drápky, vyskočí a odebere se do pelíšku spát. Páníček a panička ještě chvíli pracují, ale brzy již také vypnou počítače a odejdou do ložnice, aby načerpali síly na další den v práci.
Autor Akitenshi-inu, 07.04.2010
Přečteno 680x
Tipy 3
Poslední tipující: Firren, M.A.K., Gafrad
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tuhle povídku jsem si od tebe vybral proto, že ji máš ve fantasy, i když mi přijde spíše jako sci-fi, ale o tom žádná. Pochopil jsem, že přirovnáváš budoucnost, kdy se roboti starají o lidi, k současnosti, ve které se lidé, jako stroje starají o své mazlíčky, s pravidelnosti, přestože například kočkám jsou konkrétní lidé u zadnice a zvyknou si u kohokoli, kdo se o ně bude starat. Myšlenka dílka se mi moc líbí. jen prosím, v prvním odstavci máš pětkrát robot, a trochu to ruší, zkus jej někde nehradit třeba strojem, mašinou, atd... dílko by na tom pak bylo ještě o něco lépe. Za mě máš tip a těším se na další tvé povídky ze žánru sci-fi nebo fantasy :-)

13.01.2014 10:51:28 | Firren

Díky za komentář. Pár robotů jsem odstranil a pár strojů jsem přivedl k životu, tedy, alespoň k tomu textovému tady.

Omlouvám se za zařazení ve fantasy, nevím, jak se to stalo, tohle opravdu má být ve sci-fi. A teda, už snad je...

13.01.2014 11:08:47 | Akitenshi-inu

Velice povedené dílko. Jde na něm vidět, že čteš Karla Čapka. Nedělám to často, ale dnes posunu svou myší na "Tip", protože si to tvá povídka zaslouží. A přiznám, že ani nevím, že tam byly hrubky, tak dobře se to četlo :)

29.05.2010 14:51:00 | M.A.K.

Pěkné!

To přirovnání člověka - mazlíčka a kocoura - mazlíčka s páničky robot a člověk (nevím, jak to říct, myslím, že víš, o čem mluvím :D ) je dokonalé.

Akorát... nedokážu si představit, že by úslužný, uctivý a podlézavý robot vytkl člověku, že přišel pozdě. To roboti nedělají, protože se předpokládá, že byl do jejich pozitronických mozků zabudován program právě oné úslužnosti. Nicméně chápu, že ti šlo o to, abys ukázal výměnu těch rolí.
I občasné hrubky se objevily, ale to jsem opravil.

Kdybych známkoval, bylo by to 1.5, ale můžu dát jen Téčko (nic mezi Téčkem a STéčkem není :D )

09.04.2010 15:14:00 | Gafrad

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí