Zasvěcení 1/2

Zasvěcení 1/2

Anotace: 1/2 částí. Mladá výzkumnice Sam se dostane do laboratoře v jiné hvězdné soustavě. Co ji ale čeká při zasvěcení?

Sam si naposled procházela složky, které jí dali ještě na Zemi. Protože ji čekala dlouhá cesta do vedlejší soustavy, dostala vlastní kajutu. Trávila v ní většinu dní, pročítala si nejrůznější materiály o své cílové destinaci, a cítila, jak v ní roste nadšení. Před pár měsíci dokončila přípravný vědecký program a nyní byla převelena na výzkumnou základnu na Kasceonu.

Do kajuty nahlédl člen posádky. „Za dvacet minut budeme přistávat, připravte se prosím,“ oznámil a odspěchal pryč. Sam si sbalila své dokumenty a oblékla se do nové uniformy. Chtěla mít vše nachystáno k rychlému odchodu, protože posádka z její přítomnosti nebyla dvakrát nadšená. Domnívala se, že je to zejména kvůli cestě na Kasceon, který byl vyhlášený svou nehostinností.

 

***

Kasceon

Teplota vzduchu: -32 ° C

Povrch: štěrkovitý, místy permanentní ledová pokrývka

Život: mikroorganismy v zamrzlých mořích

***

 

Sam kráčela vedle laboranta, který ji měl provést po podzemní základně. Docela se jí to místo líbilo, všude byla spousta světla a chodby byly čisté. Méně se jí však zamlouvali ostatní pracovníci — dokonce ani laborant nebyl kdovíjaký sympaťák. Nechala si své pochyby pro sebe, ale instinkt potlačit nemohla. Něco tady nebylo úplně v pořádku. Po chvíli to však pustila z hlavy a znovu se radostně rozhlížela po laboratořích.

„No, a jak dlouho tady pracujete vy?“ zeptala se nesměle laboranta. „Jsem zde již několik měsíců,“ odpověděl laborant stroze. Tón jeho hlasu vylučoval jakoukoli další konverzaci. Sam si jen povzdychla a zklamaně doufala, že prohlídka brzy skončí.

Po večeři v malé kantýně, kde se tlačila s ostatními zaměstnanci (jak už to v kantýnách po celé galaxii chodí), se Sam s úlevou posadila na svou novou postel. K dispozici měla malou komůrku, jen lůžko, malý stoleček se židlí a umyvadlo. Nebylo to nic moc a sterilní barvy pokoje nepůsobily zrovna útulně, ale místnost měla jen pro sebe. Na základně nebylo příliš mnoho lidí, proto se domnívala, že takto bydlí většina z jejích kolegů.

Rozsvítila si maličkou lampu u postele a zadumaně pročítala svůj zítřejší harmonogram. Jelikož byla nováček, na programu měla zejména informační besedu. Podle toho, co jí řekl laborant, jí tam měli pustit video o základně a její náplni práce. Jako další bod dne následovalo „zasvěcení“ — Sam si nebyla jistá, co si pod tím vlastně představit. Stálo tam jen to jedno slovo, žádné detaily nebo další informace. Ještě podivnější byl fakt, že nic dalšího v programu nebylo. Asi je to standardní postup, nejspíš půjde o nějakou mlčenlivost, utěšovala se v duchu.

Chvíli si nad tím lámala hlavu, ale po pár minutách ji složila únava. Zhasnula lampu. Čekal ji neklidný spánek.

***

Konec části 1/2.

Část 2/2: https://www.liter.cz/povidky-scifi-843074-cist

 

Autor LadyLessien, 28.05.2018
Přečteno 680x
Tipy 2
Poslední tipující: Druid, Firren
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí