Nesmrtelný

Nesmrtelný

Dne 26. ledna roku 2055 se narodil Adam Hawks. Jeho matka byla špičková právnička, stovky mafií díky ní neskončilo ve vězení. Otec Adama byl lékař. Dokázal vyléčit i ty nejzákeřnější typy nádorů. Jejich rodinné sídlo bylo na odlehlém místě v kanadském Torontu.
Adam chodil do školky jménem PRESCHOOL FOR THE GIFTED. Podle názvu jde poznat, že Adam byl mimořádně inteligentní už od útlého věku. Následně ve škole se učitelé Adama Hawske nestačili divit. Kolikrát v matematice vypočítal příklad, který učitel nevypočítal. Kolikrát se hádal s učitelem ohledně fyziky. Nejvíce ale bodoval v chemii. Už od třinácti let měl ve svém pokoji laboratoř, kde si zahrával s chemií. Velmi riskoval. Smíchával zde jedovaté kyseliny, oxidy, sloučeniny a mnoho dalších. Poté je testoval na zvířatech, a zkoumal, jak na dané svinstvo reagují.
V Roce 2069 byl přijat na univerzitu, na které se studuje chemie. Byl premiantem. Neučil se a vždy zkoušku složil výborně. Ve druhém ročníku na univerzitě ho napadlo něco, co nikdo předtím nedokázal – lék nesmrtelnosti. Adam začal přemýšlet nad postupem. Celé tři měsíce nedělal prakticky nic jiného. Seděl doma za notebookem, tužkou a papírem, a pomalu sepisoval postup něčeho nemožného. V říjnu 2070 byl postup hotov.
Adam zanechal školy, což nepochopil nikdo v jeho okolí. Za peníze, které měl od rodičů, si koupil malý dům ve vzdálenosti 28 kilometrů od svého rodného. V novém prostředí měl jediný cíl – vytvořit, to, co nikdo ještě nevytvořil. Tři roky prakticky nevylézal z domu. 15 hodin denně seděl v nově vybudované laboratoři a postupně uskutečňoval svůj sen. Jednou týdně zašel na nákup a jednou za měsíc navštívil své rodiče. Lhal jim, že pracuje v továrně pro výrobu léků, čemuž stejně moc nevěřili.
20. března roku 2074 Adam seděl ve svém obývacím pokoji. V ruce držel 300 mililitrovou zkumavku. Díval se na ni. V hlavě mu probíhal ohňostroj emocí. Zítra se dozví, jestli ty tři roky k něčemu byly. Nejprve to otestuje na svém psovi Aronovi.
Je 21. března 8:37 rok 2074. Adam v ruce drží 10 mililitrovou injekci napuštěnou možná největším objevem lidstva. Jeho pes váží 30 kg, odhadl, jaké množství bude Aron potřebovat. Aron stojí vedle něj, čeká, až mu jeho pán hodí klobásu, kterou mu Adam házel velmi často. Adam se nadechne, hrdě nadzvedne injekci a píchne Arona do hlavní psí žíly. Jakoby se zastavil čas. Adam bedlivě pozoruje svého psa. Očividně je Aron naštvaný, že ho Adam píchl. Pes zničehonic spadne do mdlob. Adam se ho hodinu snažil vzbudit, ale Aron byl mrtvý. V tuto chvílí Adam pochopil, že tři roky svého života spláchl do záchodu. Rozhodl se skončit, nedokázal se smířit s tím, že jeho sen se zhroutil. Vzal si novou prázdnou stříkačku napustil si plný objem stříkačky, tedy 30 mililitrů. Sedl si, natáhl ruku a vpustil do ní svůj zhroucený vynález.
O 18 hodin později
Adam se probudil. Byl dezorientovaný.Vybavil si, že včera, když aplikoval Aronovi injekci, jeho pes zemřel. Rázem ho přepadl smutek, ale uvědomil si jednu věc. Zemřel pes, ale on přežil. Běžel do kuchyně, vzal si ten nejostřejší nůž. Ať má žít, nebo zemřít, musí se dozvědět pravdu. Vzal nůž, zavřel oči a nůž se rozhodl zarazit do středu hrudi. Ve chvíli, kdy se nůž dotkl Adamovy hrudi, měl Adam pocit, že bodá do kamene. Bodal stokrát na různá místa na těle, ale pořád ten samý pocit. Jeho tři roky dřiny se mu vyplatily.
Je rok 10201478 vědec Marty Hardew , předpovídá, že Slunce pohltí Merkur, Venuši, Mars a Zemi ještě letos. Plno lidí mu nevěří, ale fakta také hrají velikou roli.
Adam vypadá pořád stejně jako před více než deseti miliony lety. Obdržel nespočet cen, zapsal se do historie světa. Stal se jeden z nejuznávanějších osobností historie. Ale už ho dávno přestalo bavit žít. Po celých deset milionů let spolupracoval se statisícemi nejlepších chemiků, doktorů, laborantů, vědců, ale jediná generace nevynalezla lék, jak jeho nesmrtelnost zastavit.
Dne 31. prosince roku 10201478 Slunce pohltilo první čtyři planety Galaxie. Adamův spoleh na to, že konec světa ukončí jeho nesmrtelnost, se nenaplnil. Stala se z něj něco jako raketa. Raketa, která létá vesmírem. Adam se snaží přijít na to, jak ukončit život. Nic ho ale nenapadá. Bude se muset smířit s tím, že bude navždy muset prolétávat kolem hvězd a planet. Třeba někdy doletí na planetu, kde budou tvorové natolik inteligentní, že se jim ho podaří zabít. Tohle je jeho jediná naděje.
Autor Mathes, 11.05.2020
Přečteno 452x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úplně mne ohromilo, že se autor dle profilu, v šestnácti nudí. Neumím si to představit. Představa, že se hlavní hrdina povídečky deset milionů let v raketě také nudí, no to už vůbec. Popravdě, čekal jsem zajímavější a neotřelý konec. Počkám na příště, jistě se to povede. Zatím půltip, příště to autor dotáhne na celý bod.

12.05.2020 12:02:54 | Lesan

Děkuji (:

14.05.2020 21:32:58 | Mathes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí