Prokletá hora

Prokletá hora

Anotace: Následující povídka je smyšlená, nic se nezakládá na pravdě. Ale nikdy nevíte, co se v horách ukrývá.

V pohoří jménem Montibus je už od pradávna jedna hora. Její nadmořská výška činí něco přes šest tisíc metrů. Přestože o této hoře ví snad každý, žádný horolezec ji zatím nedokázal zdolat. Plno horolezců se rozhodlo, že výpravu uskuteční. Věřili, že oni budou právě ti první, kdo dokáže dobýt vrchol. Každý odvážlivec se ale z výpravy nikdy nevrátil. Nikdy se nenašlo jeho tělo ani jeho horolezecké vybavení. Ne nadarmo se tato hora nazývá Prokletá. Odborníci tvrdí, že skály ve výší třech tisíc metrů jsou velmi slabé a křehké, proto se nedá na horu vylézt, jelikož není schopná horolezce na laně udržet. Legendy zase praví, že na vrcholu je ukryt poklad, který před lidmi hlídají duchové nebo mimozemšťané. Ačkoliv si hora vyžádala pět set obětí, stále byli lidé, kteří vědcům a legendám nevěřili a troufnuli si o osudný pokus, který byl pokaždé neúspěšný.

Mathew a David už dobytí vrcholu plánují přes rok. Nebudou ale postupovat stejně jako pět set obětí před nimi. V den, kdy se rozhodnou zdolat vrchol, budou lanem přivázaní o helikoptéru, která bude ve vzduchu na jejich úrovni, tedy aspoň do výšky, kam se bude moct dostat. Samozřejmě by mohli vrtulníkem letět přímo na vrchol, ale v takové výšce vládne vítr, který by vrtulník zničil o skály do pár sekund. Proto také letadla mají zakázané nad celým pohořím létat. Na vrtulníku i na přilbě připevní kameru, která bude vysílat přenos nejen do jednoho státu. Oba budou mít také mikrofon a budou moct komunikovat jak s vrtulníkem, tak se svou horolezeckou partou, která je bude pozorovat ze zdola.

Je 6. srpna 2020 7:30. David a Mathew jsou ve městě Deus, které je od Prokleté hory vzdálené 11 kilometrů. Sedí v kavárně a odpovídají novinářům na dotazy. V 8:00 je vyzvednou Patrik a James.

Mathew byl odjakživa dobrodruh. Mnohokrát při šílenostech, které prováděl, riskoval život. Horolezec byl zkušený, a dokonce měl vlastní horolezeckou školu. David je vystudovaný učitel tělocviku. Ale touto prací se nikdy neživil. Od devatenácti let se věnoval horolezectví. Měl vlastní obchod s potřebami pro horolezce. Patrik je šéf horské služby v tomto městě a výborný řidič vrtulníku. Kolegové ho označují za šíleného dobrodruha. Hned jak ho Mathew požádal o pomoc při výlezu na Prokletou horu ani vteřinu neváhal. James je zkušený horolezec. Pětkrát zdolal Mount Everest. Dnes má padesát dva let, a jakožto zkušený horolezec bude z vrtulníku Davidovi a Mathewovi napovídat pomocí mikrofonu.
Je 8:11 a čtyřčlenná skupina právě odlétá z města Deus. Za 3 minuty by měli přistát pod Prokletou horou, kde se domluví na posledních věcech ohledně výstupu. James zdůraznil, jakmile oznámí, že je špatná viditelnost nebo velký vítr, okamžitě se stáhnou k nim do vrtulníku. Dole pod horou je postavený velký stan, kde jsou zkušení horolezci, kteří je budou pomocí televize a připevněné kamery na vrtulníku sledovat. Je přesně devět hodin a vše je připraveno ke startu.

V 9:08 je oficiálně zahájen možná ten nejsledovanější výstup v historii. Oba jsou právě v pěti set metrech nad mořem. Brzy mají zdolaných prvních sto metrů. Zatím jde vše jako po másle. Jamesovi se postup obou horolezců líbí, nemá žádné připomínky. Na babské povídačky nikdy nevěřil. Začíná se těšit na rozdělené peníze, které za tento úspěšný výstup dostane.

Najednou všichni zaslechnou zvuk, který připomíná padající kamení. Doufají, že za tento zvuk může jen zlý vítr. Brzy se jejich obavy ale promění ve skutečnost. První velký kámen naštěstí mine jak vrtulník, tak oba horolezce. Další kámen zasáhne přesně přední sklo vrtulníku. Brzy se spustí doslova lavina padajících šutrů. James i Patrik jsou v šoku. Řízení doslova selhalo. Vrtulník z výšky cca šesti set padesáti metrů nad mořem padá dolů i s horolezci, kteří byli o něj přivázaní. Mathew má pocit, že při pádu slyší tato slova: ,,Na vrchol nikdo nikdy nevystoupí, každý dopadne stejně.‘‘ Padající vrtulník spadne přímo do středu stanu, který měli postaveni ostatní horolezci. Video, které sledovali jim zachránilo život, neboť z videa poznali, že vrtulník padá přímo do nich. Ihned pro všechny raněné přiletěla helikoptéra se záchranáři.

Davidovo tělo nalezli na čtyři kusy. Mathewa se lékařům nepodařilo zachránit na operačním sále. Patrik měl smůlu, že se do záchranářského vrtulníku nevešel. Musel tedy čekat na sanitku. V nemocnici se potvrdila mozková smrt. Čili lékaři Patrikův život museli ukončit dobrovolně. Jediný, kdo přežil byl James. Ochrnul sice na dolní končetiny, ale byl první člověk, co může vyprávět o pokusu o zdolání Prokleté hory. Za úspěch považuje to, že se poprvé se našla těla horolezců. Dnes za ním zastavují novináři z celého světa. Přísahá, že při pádu slyšel tato slova: ‚,Na vrchol nikdo nikdy nevystoupí, každý dopadne stejně.‘‘
Autor Mathes, 14.05.2020
Přečteno 443x
Tipy 2
Poslední tipující: danaska
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ahoj, přečetla jsem si obě tvé povídky. Je ti teprve šestnáct let, ale píšeš zajímavě. Já už jsem sice poněkud v letech, ale sci-fi mám moc ráda. Takže určitě v psaní pokračuj. Líbilo se mi to.Zdraví Daniela z Prahy

14.05.2020 18:51:07 | danaska

Moc Vám děkuji. (:

14.05.2020 20:10:40 | Mathes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí