Ani podat ruce

Ani podat ruce

Ten předčasný jásot, když naše průzkumná kosmická loď objevila signál mimozemské průzkumné lodi, ta předčasná radost. Ihned jsme začali komunikovat: napřed v základních pojmech a postupně, jak se naše lodi přibližovaly, jsme jednak mimozemšťany naučili základy angličtiny a jednak se od nich naučili základy jazyka, v němž se dorozumívali na svojí planetě. Stejně jako my i oni měli na planetě různé národy a pro porozumění mezi těmito národy vybrali jazyk, který obsahoval minimum skloňování, časování a podobných komplikací.
Jmenovali se Rararové a vypadali docela pěkně: když jsme rozchodili vzájemné posílání obrázků a videa, žasli jsme, jak podobní lidem byli: měli tedy modrou kůži, čtyři ruce a na každé z nich šest prstů, ale jinak hlava a výraz tváře naprosto lidský, včetně zcela pochopitelných a "normálních" emocí a motivací. Války na svojí planetě již zažehnali a určitě žádnou neplánovali ani s jinými civilizacemi, které potkají. Vypadalo to všechno tak pohádkově jednoduše.
Když se Rararové zmínili, že narazili na nějakou divnou stěnu ze světla při cestě k naší lodi, nechápali jsme, co to mělo znamenat. Řekli jsme jim, ať raději počkají: přece jenom bezpečnost přede vším. Poté jsme na tu stěnu narazili i my. Náš fyzik profesor Katz analyzoval situaci a poté vykřiknul: "Zastavte se! Zastavte kontakt! To je antihmota!"
Ve vesmíru existují dva druhy hmoty. Jedna, ta "obyčejná", "naše", které říkáme sebestředně prostě "hmota" - a poté antihmota, která má všechno opačně: protony obyčejné hmoty mají kladný náboj a kolem nich obíhají záporně nabité elektrony. Antiprotony, částice antihmoty, mají záporný náboj a kolem nich obíhají kladně nabité pozitrony, čili antihmotný protějšek elektronů.
Vtip je v tom, že částice světla, fotony, jsou stejné pro hmotu i antihmotu - včetně rádiové komunikace a proto jsme s našimi novými objevy mohli v klidu normálně konverzovat, aniž bychom tušili nějakou zradu. Konverzovat budeme moct i nadále, vyměňovat si zkušenosti, ale nic víc: Rararové jsou totiž z antihmoty a pokud se hmota setká s antihmotou, takzvaně anihilují: vzájemně se "vyruší" a hmota i antihmota, které se setkaly, přitom vybuchnou a uvolní se obrovské množství energie.
Takže jsme objevili humanoidní bytosti z cizí civilizace, ale nemůžeme si s nimi ani podat ruce.
Autor danielsoft, 21.12.2020
Přečteno 630x
Tipy 4
Poslední tipující: Marten, P.Balam, Fany
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

... občas aj tu na webe stretnem humanoidné bytosti, s ktorými dokážem komunikovať, ale ruku si s nimi asi nikdy nebudem môcť podať :)

21.12.2020 09:30:41 | P.Balam

:-( a SafraporTe, to je ale teda smůla, no, něco mi to připomíná, momentálně si taky nepodávám ruku s nikým raději . . . :-(.

21.12.2020 06:55:39 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí