Kysucké legendy jsou taky o sexu

Kysucké legendy jsou taky o sexu

Anotace: Borůvka 7.

Anežce se bytostně zastesklo po rodném kraji, od kterého ji vzdalovalo čtyřista kilometrů.
Zatoužila posedět ve své oblíbené hospůdce s milovanými a věčně mladými dědky, zaposlouchat se do jejich báchorek, popít domácí slivovičky, pojíst voňavých klobásek jemně vyuzených na švestce a znovu si vyslechnout - v jejich rozjařeném podání - příběh o Matrtajovi.
Tentokrát je překvapí.
Až ten příběh zase odvypráví, tak jim jej předloží konečně zapsaný i s dalšími ústně kolujícími příběhy o horalech.
Jeden výtisk pro každého super dědka na fotce, kterou minulý podzim pořídila při povídání u krbíčku v hospůdce U Fera.
Vkládala knížky do cestovní kabely, neodolala a musela se začíst do její z nejoblíbenějších povídek.

Dedinku priľahla tma a do krčmy medzi dedinčanov začali sa schádzať vrchári z kopcov popiť, pozhovárať sa a niekedy sa aj chlapsky pobiť.
Prebrali kde čo a ako obvykle skončili u žien a sexu.
Už mali v sebe nejeden poldecák a začínalo to s nimi šiť, keď v tom prišiel aj Ďuro.
„Áááááá, ..... prišiel Matrtaj, náš vychýrený milovník!
Ďuri, daj si a povedz, ktorú si už zasa vytrtkal?“
Ďurko sa už nerozčuľoval nad tou prezývkou od papučiarov, vedel svoje a nebál sa, užívať si....
(poznámka: povídku si můžete dočíst v erotických povídkách pod názvem Matrtaj)

Dál už nečetla, zaklapla "tápání v hledání", vždyť znala ten příběh celičký nazpaměť. Ještě chvíli se zamyslela nad osudem legendy a nad tím, jaká veselá a věčná vzpomínka na Matrtaje zůstala v myslích jeho kamarádů, ale taky dalších generací jejich synů, vnuků a pavnuků.
Je zvláštní, že po lidech, kteří měli těžký život, zůstanou ty nejveselejší historky. Pana Matrtaje si pamatovala jako dítě a věděla, že vychoval čtrnáct dětí za velké dřiny v chudičké osadě v ještě chudší chaloupce.
Měla radost, že ty knížky stihla vytisknout a nemohla se dočkat, až jim je předá i s jejich společnou fotografií.

Přesazený strom zapustí nové kořeny, ale ty zpřetrhané už navěky zůstanou v rodné půdě.
Projížděla Vysočinou a blížila se k hranici.
Změnila se krajina, vzduch, uvažování s nadhledem, celnice a celníci a dostavilo se niterné chvění z trémy.
„Koho prvního potká?
S kým dá první řeč?
Potká svoji platonickou lásku ze školních let?“

Vzpomněla si na opakující se sen, který se ji zdál pořád častěji, barevněji, živěji a odvážněji. Pokaždé přicházel zleva, mocně ji objal, políbil do vlasů a řekl: „Konečně! Teď už nenechám tě, jen tak, odejít.“
V těch snech to byl její třídní učitel, do kterého byly zamilované snad všechny učitelky a žačky z celé školy. Šatny byly pomalované srdíčky s monogramy a učitelky zdobil po celý den peříčkový úsměv.

Zaparkovala před hospůdkou - pokaždé - první zastávce na začátku rodné vesnice. Přivítala se s osazenstvem a poručila si kávičku se šlehačkou.
Helenka kávičku umí, přinese ji na terasu, taky jednu sobě, a setrvají v družném hovoru hodnou chvíli, vždyť si musí, toho tolik říct.
Anežka se taky zeptala na učitele.
„Pořád učí a je teď ředitelem. Žena od něj odešla, když dospěly jejich tři dcery a teď je rozvedený.“

O kom se mluvívá nedaleko bývá.
Přišel zleva, mocně ji objal, políbil a řekl: „Anežko, tak rád tě vidím.“
Oba věděli, že končí jejich platonický vztah a že předlouho zapovězenou touhou utvořili svůj příští osud.
Autor Anny, 12.04.2006
Přečteno 1965x
Tipy 2
Poslední tipující: Judita
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jen vracím svoje původní hodnocení na místo, kam patří.

06.06.2006 11:58:00 | Mara*

Aha, tak jsem to brala napřeskáčku. Ale přiznávám, děj mě úplně vcucl. :-)

16.05.2006 18:19:00 | Krtica

Já jsem tím tak nějak příjemně proplul a ani nevím jak.

15.05.2006 20:22:00 | umělec2

začala jsem sedmou borůvkou..a jdu si zamodřit oči i od ostatních :-)

02.05.2006 12:04:00 | infinite

Co dodat? Snad jen že překrásně jemné jako všechny ostatní a skvěle se četla. Ode mě stovečka jistá a těším se na další.

14.04.2006 12:18:00 | risik

Haničko, pro Tebe chystám jiný svazeček.
Ty máš přece Mluvenky a ty budou chtít taky vytisknout a svázat.
Tápání Ti přibalím, protože v té knížce jsem psala taky o Tobě a mám tam taky fota z Radonic - ze čtení.
PS: A zatím nemám Tvoje svolení ani autogram.

13.04.2006 09:19:00 | Anny

To Mara: Byl to takový pokus.
V knížce Tápání v hledání mám jasno. Tam jsou samostatné povídky, úvahy a fejetony a básničky.
V Borůbkách by to chtělo pravděpodobně, aby vyprávěla Anežka nebo aby to bylo o ní.
Díky Maruško

13.04.2006 09:11:00 | Anny

Počkej, počkej, počkej, nemohla bych dostat taky jeden svazeček???

13.04.2006 09:01:00 | Hančí

Je ta borůvka už teď voňavá...moc se mi líbí (:-))Ma

13.04.2006 08:01:00 | Mara*

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí