Jak se kradou tatínkové?

Jak se kradou tatínkové?

Anotace: Moje první povídka, snad se vám bude líbit. Je to ze života...

Jsme krásné, denně trávíme desítky minut před zrcadly, nasloucháme, dokážeme muži poradit a uklidnit ho, to je náš uděl. Jsme krásné, ale mrchy a děvky - alespoň tak nás vidí většina z vás. My trávíme noci v slzách, s nadějí, která nepřichází, s pocitem ukřivděnosti a vědomím, že jsme ty druhé. Ráno sedíme hodinu před zrcadly a vyrážíme na nákupy, abychom vypadaly dobře. Protože to je to jediné, co máme.

Cupity cupity, po naleštěných parketách pobíhaly bosé dívčí nohy. Čas od času se pootočily, povyskočily, popoběhly směrem k zrcadlu a tam se zastavily. Ticho. Jako když člověk přestane dýchat a z píšťalky, kterou drží mezi prsty u úst už se nevypraví ani písknutí. Ve skle se objevily dvě oči. Plachý pohled a pak odvrácení…. Ticho. Jako když už nemá cenu cokoliv říkat.

Co bude teď? Zběsilý pláč. A pak úleva.
Proč se mi tak moc vzdaluješ, lásko? Proč pořád odcházíš domů, někam chvátáš, a neusínáš vedle mě? Chci tě držet za ruku, víš.

Vyťukávání písmenek do mobilu. K – R – Á – S – N - Ě- S – E – V – Y –S –P –I –N - K- E- J. M – I – L –U – J-U- T- Ě a už jen číslo příjemce. Číslo, které si sice pro všechny případy vymazala, a stejně ho umí nazpaměť. „Nesmím,“ opakuje si nahlas, „nesmím“, vzbudila bych jeho ženu a taky malou. Říkal přeci, abych nepsala. Že se ozve sám. Máme pravidla. Když je poruším, možná se se mnou rozejde. Jsme spolu pět měsíců, třeba se ještě bezhlavě nestihl zamilovat. Číslo příjemce…… Dlouhý stisk a na displaji se objeví smazáno.
Pohled do zrcadla, červené oči a slzy kutálející se po tváři. Ticho. Na písknutí do píšťalky náhle došel dech, bude zase příští pátek.

Jak se berou tatínkové holčičkám, kterým je sotva rok?
Autor velká mořská víla, 28.09.2007
Přečteno 484x
Tipy 8
Poslední tipující: Bíša, jita.1965, Blázen? =), Temeraire
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jednou větou ... je to opravdu ze života ... ST

17.08.2008 12:31:00 | jita.1965

Úžasná povídka... Hluboko do sebe mě vtáhla...

09.01.2008 15:56:00 | Blázen? =)

Podle mne je to hodně netradičně napsaná povídka...ale výstižná a úžasná.

17.10.2007 01:59:00 | Temeraire

Podle mě bylo výstižně a krátce řečeno vše!

01.10.2007 14:14:00 | Bíša

jednoducho skvele, alebo fenomenalne ako zvyknem hovorit :)

01.10.2007 13:22:00 | Marekus

Myslím si, že to je spíše úvaha než povídka. Jinak napsané je to na první pokus dobře. Jako povídka by to chtělo trošku oživot nějakým dějem, aby to bylo čtivější. Možná se ti to podaří příště. Jinak děkuji za komentář a hodnocení jedné z mých povídek, potěšilo mě to, můžeš pokračovat, pokud máš zájem. Hodně inspirace do další práce.

30.09.2007 19:10:00 | Aliwien

krasny, ale chvilemi jsem si nebyla jista, zda je to opravdu povidka.. hodne toho nechavas na ctenarovi a to se mi libi:)

29.09.2007 21:36:00 | Kláárchen...

dokonalé-velice zajímavá myšlenka

29.09.2007 00:07:00 | ztracená

Je to zajímavý...možná by to chtělo ještě nějak víc rozvést, aby to mělo i děj.

28.09.2007 20:52:00 | Maddean

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí