Všechny ovce pěkně v řadě za sebou...

Všechny ovce pěkně v řadě za sebou...

Anotace: Povídání jen tak o věcech kolem nás a mezilidských vztazích.

Sbírka: Korálky života, černé, šedé a bílé...

..Tak dobře. Řekla jsem " povídání jen tak ",
tak budiž !

Nemáte náhodou taky takový pocit, jako já, že český človíček onemocněl nějakou záhadnou nemocí, která nemá jméno, ale velmi výrazně ovlivňuje chování jadnotlivců ve společnosti ? Zvláštní virus, který měl zaniknout s érou socialismu, jakoby byl nezničitelný a stále se proklubával na svět.

A to i v době, kdy každý, a nejen doma za zavřenými dveřmi, vykřikuje :

" Ať žije demokracie ! " a " Máme demokracii ! ", nebo " V naší zemi je již silně zakořeněné demokratické myšlení !"

Hlavně ta poslední fráze je takzvaně hodně "na vodě !"

Myslím si, že mám trochu nadhled a tak si dovoluji na toto téma " jen tak povídat. " Žila jsem dvacet tři let v Praze, ač jsem původem Jihočech.

V těch letech jsem si myslela, že pražáci jsou v navazování přátelství, nezávazných rozhovorů a v kontaktu s druhými lidmi opatrní až snobští. Nedůvěřiví, protože čekají zákeřnost a neotevřou se hned jiné osobě na potkání.Trvá jim to prostě déle, protože lokalita je větší než maloměsto, z kterého pocházím já.

A tak jsem se přizpůsobila !

A ejhle ! Přestěhovala jsem se, jak já říkám "skoro domů ," zpět do jižních Čech a nestačím se divit, co se to s lidmi, kteří jsou ze stejného těsta jako já ,stalo !

Jsem zvyklá posledních dvacet let bojovat nejen za sebe, pokud vidím bezpráví. Nebo něco co je nefér. Ať se to týká mě, mých dětí, přátel, nebo spolupracovníků. Prostě nedokážu mlčet a snažím se věci řešit. A jak se říká zatepla ! Nerada věci odkládám.

A teď si představte, že se s takovým pohledem na svět vydáte třeba na rentgen chrupu v maloměstské poliklinice, kde si až těsně před rentgenem samotným uvědomíte, že máte cca za týden absoluvovat ještě jeden rentgen. A protože jste osobou činu a ne všeznalá, dovolíte si zeptat se příslušného personálu, zda dvě po sobě tak brzy jdoucí rengenologická vyšetření nemohou ublížit vašemu organizmu. V tu chvíli jste pro všechny kolem exot, co nejspíš právě do jejich města spadnul z jiné galaxie, a to jen proto, že jste vyjádřila svůj názor. Měla jste tu drzost se zeptat na něco, na co se jiní místní občané VŮBEC nikdy neptají, protože co doktor rozhodne, to prostě platí !

V očích lidí z maloměsta je každý, kdo si oblékne bílý plášť něco, jako"Bůh!" A Bohu se přeci neodporuje ! A co víc ! Dovolila jsem si svým dotazem zdržovat pacienta, co je na řadě po mě !!! No to je přeci nehoráznost, takovým způsobem se vymykat ze zaběhnutých pořádků ? " Proč se proboha ta drzá osoba , co se nedávno PŘISTĚHOVALA z Prahy, nechová jako my ! Přece je lepší být tupou ovcí, která se nechá vést zaběhnutou cestičkou ! Nač něco měnit, to by narušilo náš poklid a museli bychom myslet, ježišmarjá !!!

No jo, českej človíček by chtěl všechno změnit, doma za dveřma, kde ho slyší nanejvýš členové rodiny. A ti mu neublíží, když vyjádří svůj názor. Ale něco pro změnu opravdu udělat, to je přece moc práce, a je to nebezpečný ! A co by tomu řekli sousedi ! No a co když se vykřikováním svého názoru dostanu do pozice, že ho budu muset obhájit ! Co potom !!!

No co potom. Potom je přece nejlepší utéct, ne ? A nebo dělat nevidím, neslyším, já nic, to kamarád mě hecoval !

Nebo v poslední době kolem sebe vidíte něco jiného ? Kamarádi, co se k vám obrátí zády, jen co potřebujete OPRAVDOVOU pomoc ? I když je to třeba jen banalita ? Je mi z toho všeho nanejvýš smutno ! Padlo mi už padesát a naivně jsem si myslela, že když se přestěhuju domů na jih Čech, bude mi tu líp, než v Praze.

A jsem moc zklamaná...

Epizoda s poliklinikou byl jenom příklad, který se mi opravdu stal a bohužel je to jen kapka v moři, vlastně v OCEÁNU...

Třeba jsem zbytečně moc velký pesimista. Vždycky jsem si myslela, že mám pozitivní myšlení, a díky tomu, že mě jen tak něco nezaskočí.

Ale jen co jsem po přestěhování z Prahy absoluvovala čtyřměsíční rekonstrukci bytu, čistě náhodou mě okradl řemeslník o zálohu na rekonstrukční práce. Náhodou mi člověk, kterého mi na zednické práce doporučila moje rodina, nevrátil třináct tisíc, co jsem mu půjčila na zajištění materiálu. A jen náhodou jsem po té začala pracovat v podniku, nadnárodní společnosti, která využila nezaměstnanosti na jihu Čech a za neskutečně vyděračských podmínek, za směšnou hrubou mzdu při nesmírně vypjatých normách, jedná s pracovníky způsobem, který se podobá feduálním praktikám.

A nikoho z těch, koho by to mělo zajímat, příslušné orgány zabývající se pracovněprávními vztahy, to vůbec nezajímá ! Lidi jsou rádi, že mají vůbec nějakou práci a odevzdaně snášejí podmínky, za kterých by dělníci v zemi, ve které je tato firma na domácí půdě, nikdy nepracovali a za tu mzdu už vůbec ne !!!

Tak to by bylo " povídání jen tak " a jestli si někdo se mnou chce na podobná témata taky povídat jen tak ... tak tedy může.

Ahoj a nezoufejte, přece jednou musí být líp !!!

Sladkalu.
Autor Sladkalu, 05.03.2008
Přečteno 321x
Tipy 6
Poslední tipující: Judita, carodejka, Jan Simon
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc krásně jsi vše popsala, bohužel slova jsou pravdivá a kde je chyba? Mohla bych ti také povídat ale myslím si že všechna ta chyba je pouze a jen pouze v lidech samotných, mladí se zbavují starých...prostě už je nepotřebují...tak co s nimi, šup už ať jsou pryč a nepřekáží!!! Ze zdravotnictví se stal pěkný zdroj přijmů, už to není o lidech, stejně tak, jako vše ostatní, ale jen a jen o penězích.)) A tak bych mohla pokračovat třeba i o práci, o výchově dětí a o rodině samotné.)) Našlo by se mnoho témat /tvému podobný / na rozhovor. Generace se mění, lidé žijí v blahobytu ale mnohdy zadluženi, nic si nechtějí odpírat,myslím že by bylo opravdu o čem povídat i psát ještě hodně dlouho.
Přeji ti abys byla spokojenější a lidé se k tobě chovali lépe, také mě to velmi mrzí ale tohle o popisuješ se děje skoro všude a báječným příkladem našim mladým lidem v čele jde nase vláda.)) I mě je ze všeho moc smutno. Měj hezké jarní dny.

20.05.2010 02:39:00 | carodejka

Tak tohle jsem zhltnul ve chvilce a radostně kývám hlavou. Optimista je "zajímavá" věc, ale já jsem pesimista. A to z důvodů, které jsi popsala v úvaze. V dnešním světě se na mě ale, jako na pesimistu, dívá každý skrz prsty, vždyť "svět je tak krásný, proč si ho tak subjektivně ničíš?" Proto si občas myslím, že špatně vidím, nebo slyším, nebo že jsem hloupý. Ale takovéhle bouřky v podobě Tvé úvahy mě z toho dostávají. Dík.

15.04.2008 10:55:00 | Jan Simon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí