Úspěch

Úspěch

Anotace: Povinná práce do školy na téma bajka. Nejprve se mi do toho vůbec nechtělo, ale posléze mne to začalo bavit a domnívám se, že je to mé (zatím) nejlepší dílko.

Úspěch

Byl jednou jeden zajíc a ten žil mezi ostatními zvířátky v lese. Přesto, že neměl tolik zásob na zimu a ani zdaleka tak pěkný dům jako ostatní, byl spokojený. Měl střechu nad hlavou a hladem netrpěl. Nic víc už k životu nepotřeboval.
Jednou v pondělí měl ve škole psát písemku ze zeměpisu a nestihl se na ni naučit, protože celý víkend strávil opravováním děravé střechy. O přestávce před hodinou se rozběhla klasická „příprava“, sova si opakovala pečlivě naučené znalosti, lišák zaběhl okopírovat doma připravené taháky, některá další zvířátka si napsala nejdůležitější informace na lavici a ostatní se hlasitě bavila, ovšem s výjimkou zajíce. Ten se snažil ještě něco doučit a zbavit se stresu, nechtěl totiž podvádět.
Dopadlo to podle očekávání. Sova dostala jedna mínus, aby taky ne, když téměř všechen svůj volný čas věnovala učení, dokonce ji to i bavilo. Lišák a jeho kamarádi dostali trojky, tedy s výjimkou Medvěda, který dostal pětku – měl většinu podstatných informací na taháku, jež dostal od Lišáka, ale ani se neobtěžoval jej přečíst, tak se v něm vůbec nevyznal, ostatně Lišák se ve svém vlastním výtvoru neorientoval o mnoho lépe. A Zajíc dostal pětku.
Nikdo z nich nebyl spokojený. Sova byla rozhořčena a zklamána tím, že hodiny učení nepřinesly kýžený výsledek. Lišáka naštvalo, že tahák, který tak pracně vyráběl, byl téměř k ničemu, Medvěd se naštval na Lišáka, že tahák napsal tak nesrozumitelně a Zajíce mrzelo, že se tomu nevěnoval.
Celkem se za to i styděl, a když se ho doma rodiče ptali, jak to dopadlo, bál se jim to říct. Ale nakonec jim to přece jen řekl a jejich reakce ho velice překvapila – řekli mu, že je sice mrzí jeho špatná známka, ale že jsou zároveň rádi, že se rohodl nepodvádět (a to pro ně znamená vítězství).

Jáké z toho plyne ponaučení? No to je přeci jasné: „Že "úspěchu" se dá dosáhnout mnoha způsoby, že úspěch neznamená vždy jen dosáhnout co nejlepších výsledků, ale že i způsob jejich dosažení může být sám o sobě úspěchem, přestože se ony výsledky někdy z jistého úhlu pohledu jeví neúspěchem."
Autor Denan, 06.01.2009
Přečteno 278x
Tipy 1
Poslední tipující: umělec2
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobré je to co se mi líbí, chvála přijde záhy od Bláhy.

06.01.2009 18:02:00 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí