Rozbitá panenka

Rozbitá panenka

Anotace: "Co je skryté, je lidským očím neviditelné..." (A. de Saint Exupéry)

Byla jednou, před dávnými lety, jedna panenka. Krásná, dlouhonohá panenka s tmavými vlasy a zelenýma očima. Trochu bázlivá a strašně nezkušená. A tahle panenka jednou potkala kluka. Byl o dost starší, velmi zkušený, nijak zvlášť hezký, ale s panenkami to uměl. Květiny, básničky, milá slovíčka, úsměvy. Panenka s ním poznala vášeň, stala se závislou na jeho pohlazení, připadala si jako hýčkaná princezna z pohádky.

Ale - bylo v něm něco. Něco, co ji varovalo, cosi pod povrchem, co jí nedovolovalo, aby se do něj zamilovala. Proto se s ním dvakrát rozešla, ale zase je to přitáhlo k sobě. Napotřetí se vzali.

Kdy poprvé poznala, co bylo pod povrchem? Když přišel opilý tak, že se nemohl sám svléci? Když ji rozvášnil k neunesení a pak přikázal: "Popros!" Když dostala první ránu, protože měla jiný názor? Kdoví? Ale byla v pasti. Byla v pasti dvou dětí a společného domu. Neměla kam odejít, a tak si pozvolna zvykala. Zvykala si na ponižování, na urážky, na facky. Kde zůstaly náruče květin, křehká slova poesie a něhy? Milování se změnilo v souboj vůlí a vítěz byl dopředu známý.

Ale panenka se přesto dokázala na veřejnosti usmívat. Kdo se jí nepodíval do očí, viděl vlastně šťastného člověka. Naučila se žít v klamu. Aby unesla všechnu tu tíhu, vytvořila si fiktivní svět, kam se utíkala vždycky, když ten reálný byl k neunesení. Jen ty její oči - byly nejprve smutné a nakonec prázdné...

Kdy sebrala sílu odejít? Prostě se jednou, po zvášť drsnén zážitku, s dětmi dost chaoticky sbalila a odešla. Rychle a beze slov. A pak dlouho plakala. Ani nevěděla proč - nad zmařenými lety, nad ztrátou iluze, nad sebou nebo svými dětmi - kdoví?

Začala nový život. Rozbitá panenka s prázdnýma očima. Jak může žít nový život, když ten starý je s ní? Pronásleduje ji v bezesných nocích, útočí přes den. Už nevěří. Rozbitá panenka s prázdnýma očima...
Autor hloubavá, 04.06.2011
Přečteno 550x
Tipy 34
Poslední tipující: ewon, Aliwien, Fanosh, zvířenka, Jekyll & Hyde, Žqáry, Emmelia, V.N.Losinský, Maryje..., Mbonita, ...
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Umění odejít, to je někdy opravdu tvrdý oříšek. Je to smutné čtení, ale bohužel je často realitou...

23.07.2011 18:42:00 | Aliwien

Málo komu se podaří odejít než se z panenky stane loutka...

27.06.2011 17:33:00 | Fanynka Nolanová

Jednoduché. Odpuštění.

To je pecka, viď?
Když mi to jedna moudrá paní, která mě vůbec neznala a nikdy jsme se předtím nesetkaly řekla, byla jsem tvrdá jako skála a jen jsem vrtěla hlavou, že se odpustit nikdy nedá...
řekla jen, tak se do toho nenuť, to přijde jednou jakoby samo.
A přišlo, zrovna jsem dala malého spát, /časově to bylo pět let od rozvodu, já v jiném životě s jiným mužem/ začala jsem uklízet ten věčný binec po pěti lidech a najednou mě to složilo do sedačky a já celé ty dvě hodiny, co malý spal brečela jak želva a myslela jsem, že se nevyplavím.
Pak jsem teprve byla schopná přijmout, že to tak všechno jednoduše bylo.
A už není. Stihla jsem ještě v tomhle životě žít jinak.
Krása.
Přeji ti, aby to na tebe taky přišlo.

18.06.2011 16:05:00 | Žqáry

..rozumím... :(
jsem ráda ,že dokázala odejít
přeji,aby zapoměla ...
musí odpustit všechno zlé a znovu žít

..ST..

10.06.2011 23:23:00 | Maryje...

Chtěla bych vnést do těch očí zase plamínky radosti...
ten,kdo udusil ten oheň by si zasloužil trest absolutní izolace...nesnáším násilí jakéhokoli druhu,ponižování...v tu chvíli se ve mně vzedme síla tak velká,že bych byla schopna i dotyčného zabít.
Ta panenka,ač porouchaná,plná šrámů na těle i duši je pro mne čistá,silná a statečná..že dokázala odejít z pekla bez slitování
ach křehkosti..tvé jméno je žena..
ale jsi zosobněním síly žít...

09.06.2011 20:39:00 | Mbonita

znám pohled prázných očí
v pohledu do nikam

a panenka se umí dívat stále s živelností

nač trýznit sebe? tak na to se ptám?
život je zkušenost, tak proč se plahočit?
proč cíleně se vyhýbat vší jeho barevnosti??

06.06.2011 14:49:00 | šuměnka

Mladá zamilovaná paneka má v očích plamínky lásky a vášně. Všímaví lidé poznají, když ty plamínky zmizí z očí panenky, že něco zhaslo, umřelo, prostě že něco je špatně. Děkuji ...

05.06.2011 17:36:00 | kasparoza

Rozbitá panenka měla i tak Velkou Kliku, že to nakonec dokázala, jelikož mohla dopadnout tak jako moje mamka, která si vzala život, protože nedokázala včas odejít.
Moje první básnička - Zlatá mamka.Jinak ST, za pravdivost kterou cítím.

05.06.2011 14:24:00 | Jeněcovevzduchukrásného

...
oči panenku prozradí, kdo nechce, číst v nich neumí, kdo cítí, ten jim rozumí ...

Vzkaz pro panenku: Víš, že existují léčivé bylinky pro panenky? Přiloží se na bolavou duši a srdce... Jsou to pochopení, laskavost, důvěra, láska, přátelství, sdílení ... jsou tak převzácné... ale rostou ... Neboj se, panenko, jednu už jsi našla - statečnost, a tu utrhnout neumí každý ...

05.06.2011 08:35:00 | Bambulka

Měla s ním vyrazit dveře, já bych ho hnal :)

05.06.2011 00:45:00 | brooklyn

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí