Dívka

Dívka

Anotace: ... zprostředkovaně ...

Tenkrát jsem se na noční kupodivu těšila. Po deseti dnech ,,výživně" využité dovolené se noční zdála být tou nejlepší možnou variantou. Snad právě ta smířlivost s návratem do zářivkového ghetta mi vynesla příjemný bonus v podobě Moniky, mým dozorovatelem.
,, Jsem po dovči."
,, Já taky!"
Takže drb žádný.

Do dvanácti byli lidi, pak nastal čas na pravidelný (dle mého mínění z větší části stupidní) úklid a následovalo doplňování došlých propriet. Lidí bylo pomálu, sem tam nějaký bezďák nebo náhodný cestující. Teprve ta holka mne vyrušila z poklidné ospalosti.
Holka. Teda spíš - dívka. Její půvab tak nějak vylučoval obyčejné holka. Vietnamka. Mladá. Mohla mít šestnáct, ale taky dvacet. Ta exotická křehkost otázku věku znevažuje.
A v ruce čučo. Krabicové víno za patnáct devadesát. Čuča ve mně vzbuzují podezíravost. U bezdomovců se jiná varianta vylučuje, ale jakmihe ho dotáhne mladý klučina, automaticky volám po občance. Kdo by ten shit dobrovolně pil?!
Zaváhala jsem i u Dívky. Vypadala tak křehce a zranitelně, ale přece jen ...
Namarkovala jsme víno a na kase naskočil dotaz k věku.
No tak jo.
,, Máte vůbec osmnáct...?"
V ruce držela tisícovku a podávajíc mi ji, zaváhala :
,, Nem ... nemám drobné."
Zaváhala jsem taky.
Rozumí? Nerozumí?
Ta křehkost, ta zranitelnost.
Čert to vem.
Sebrala čučo a za minutu byla zpátky.
Ukázala na růžek krabice a zastříhala prstama ve vzduchu.
,, Nemáte ...?"
Čert to vem. Našla jsem nůžky a čučo otevřela.
,, Nashle."

Samozřejmě mi zůstala v hlavě. Pije to čučo před Tescem? Rozešel se s ní kluk? Je to vzpoura proti despotickému otci, který doma diktátorsky vládne ...?
Ať žije fantazie.
Dobalila jsem tašky a vrátila se k mytí kas. (Stupidní činnost, která žebříček vyhrává.) Byli to Coldplay a hlas Chrise Martina, byla to únava a ospalost, která noční zákonitě provází, byly to vzpomínky na dny v Adršpachu, co způsobilo, že mi ten zářivkový prach proplavil oko.

A taky ona.
Seděla na lavičce za devatenáctkou, schovaná za budkou s cetkami, v ruce to hnusné čučo a koukala před sebe.
Nakonec mě z toho možná dojímala nejvíc.
... was a long and dark December ...
Nebyl prosinec, nebyl sníh ani ta mlha, o níž vyprávěl a přece bylo kolem tak nějak mlžno.
Po chvíli si mne s hadrou v ruce všimla, zvedla se a odešla.
Domyla jsem kasy a byl čas na pauzu.

V kuřárně zas Radkovi jela huba.
,, Co ty dneska, blondýno? Jsi nějak potichu ...!"
Jo, byla jsem.
Pila jsem to čučo venku s ní.
Autor Zefi, 30.06.2011
Přečteno 439x
Tipy 19
Poslední tipující: enigman, PIPSQUEAK, Žqáry, teď už nikdo, hašlerka, Bambulka, Juan Francesco de Faro, ziriant, Houda, divoska_jaja, ...
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dost dobrý, osobitý dílko, moc se mi líbí...*:)

06.07.2011 10:47:00 | PIPSQUEAK

Martinko, píšeš fakt skvěle...ST!

01.07.2011 19:14:00 | hašlerka

... taky by se mi fantazie rozběhla na plné obrátky ...

... a byla bych na tom stejně, jako ona kamarádka ... protože bych v té chvíli seděla a přemýšlela ... proč ...jenže na některý otázky není snadná odpověď ...a tak by kus toho "cizího" smutku přešel i na mě a vyplavil by se do "vlastního" smutku ...aby pak zase mohlo být líp ;-)

30.06.2011 22:33:00 | Bambulka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí