Steve Jobs

Steve Jobs

Anotace: Zkusím zůstat hladoví a bláznivý jako byl on - převzato a mnou použito mírně zkráceno do včerejška jsem o něm moc nevěděl a dnes se mu klaním

Hledím do budoucnosti Stev Jobs

Musíte v něco věřit - své intuici, osudu, životu, karmě, čemukoliv. Tento přístup mě nikdy nezklamal, a byl tím, co nejvíce ovlivnilo můj život.

Tehdy jsem si to neuvědomoval, ale být vyhozen byla nejlepší věc, která se mi kdy mohla přihodit. Tíha úspěchu se změnila v lehkost být znovu začátečníkem, být si vším méně jistý. Dalo mi to svobodu vstoupit do jednoho z nejkreativnějších období mého života.

Musíte najít to, co milujete. A to platí jak pro vaši práci, tak pro vaše partnery. Vaše práce zaplní velkou část vašeho života, a jediný způsob jak být opravdu spokojený je dělat to, co věříte, že je velké dílo. A jediný způsob jak dělat velké dílo je milovat to, co děláte. Pokud jste to ještě nenašli, hledejte dál. Neusazujte se. Stejně jako u všech srdečních záležitostí, poznáte to až to najdete. A, stejně jako u všech velkých vztahů, s plynoucími roky je to lepší a lepší. Takže hledejte do té doby, dokud to nenajdete. Neusazujte se.

Můj třetí příběh je o smrti.

Když mi bylo 17, četl jsem citát, který zněl zhruba takto: „Pokud žiješ každý den tak, jako kdyby byl tvůj poslední, jednoho dne zcela jistě bude." Udělalo to na mě dojem a od té doby, během uplynulých 33 let, jsem se každé ráno díval do zrcadla a zeptal se sám sebe: „Kdyby dnes byl poslední den mého života, chtěl bych dělat to, co se chystám dělat dnes?" A kdykoliv odpověď zněla „ne" po několik dnů v řadě, věděl jsem že je třeba něco změnit.

Mít na paměti, že brzy budu mrtvý, pro mě bylo nejdůležitějším pomocníkem během velkých životních rozhodnutí. Protože skoro vše - všechna vnější očekávání, veškerá pýcha, všechen strach z ostudy a neúspěchu - tyto věci tváří v tvář smrti jednoduše odpadnou, a zůstane jen to, co je opravdu důležité. Mít na paměti že umřete je nejlepší způsob, jak se vyhnout pasti dojmu, že máte co ztratit. Už teď jste nazí. Není důvod nejít za svým srdcem.

Nikdo nechce zemřít. Dokonce i lidé, kteří chtějí jít do nebe, nechtějí umřít aby se tam dostali. Ale smrt je cílová stanice, kterou všichni sdílíme. Nikdo se jí nikdy nevyhnul. A tak to má být, protože Smrt je velmi pravděpodobně nejlepší vynález Života. Je činitelem změny. Odklízí staré, aby uvolnila cestu novým. To nové jste právě teď vy, ale jednoho dne, za nepříliš dlouhou dobu, se postupně stanete starými a budete odklizeni. Omlouvám se za takovou dramatičnost, ale je to do značné míry tak.

Váš čas je omezen, tak jím neplýtvejte na žití cizích životů. Nenechte se uvěznit dogmaty - což znamená žít s tím, co vymysleli jiní lidé. Nenechte šum názorů druhých lidí přehlušit váš vlastní vnitřní hlas. A hlavně, mějte odvahu následovat své srdce a intuici. Oni ví, čím se opravdu chcete stát. Vše ostatní je podružné.

Poselství na rozloučenou. Zůstaňte hladoví. Zůstaňte blázniví. A to jsem si vždy přál. A nyní, když promujete, abyste začali znovu, to přeji i vám.

Zůstaňte hladoví. Zůstaňte blázniví.

Děkuji vám mnohokrát.
Autor umělec2, 07.10.2011
Přečteno 512x
Tipy 4
Poslední tipující: takova, Judita
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí