On

On

Anotace: ...

Večer vždy seděl v křesle a četl si knihu. Rád četl knihy. Cizí příběhy. Odpočinout si od těch svých. Nenapsaných. Skutečných. Když jsem přišla z práce domů, políbila jsem ho na uvítanou. Někdy jsem si mu sedla do klína a jen tak jsme si povídali. O ničem. O nás. O všem. Když byla zima, zapnula jsem topení a vlezla si na okno. Spíše na parapet. A dívala se na lidi. Jak chodí sami ulicemi. Společně. Sněhové vločky jim zakrývají vlasy a nebo na nich tvořily krásné vzory. Můj miláček stále seděl ve svém křesle. Měl ho vážně rád. Zvykl si na něj. A odvyknout je těžké. Hladila jsem ho po vlasech a on jakoby tiše předl. Měl to rád. Vzpomínám ráda na tyhle dlouhé večery, kdy jsme tu byli jen pro sebe. Když jsme neměli jiné plány, byli jsme v našem bytě. Schovaní. Spolu. Sami. Bylo to krásné. Pro nás oba to byla hrozná sláva, když jsme si koupili tenhle byt. Líbil se nám. Je barevný. Takový útulný. Rádi jsme v něm žili. Byl pro nás útulná a teplá nora. Jen naše. Myslela jsem…
Už přešly ty zimní večery, kdy jsem vysedávajíc u okna pozorovala lidi. Pomalu rozkvétaly první květiny a já se z práce vracela za slunečního svitu. Zachrastila jsem klíči v zámku. Rozevřela dveře… To křeslo. To krásné červené křeslo. Křeslo s vybledlým lemováním. Bylo pryč. Prostě tu nebylo. Sevřelo se mi srdce. Věděla jsem, co to znamená. Nebyl to smutek. Spíš lítost. Lítost toho, že jsme nedostáli svému slibu. Nechtěla jsem si to neštěstí připustit. Byl pryč. Navždy. Odešel a zanechal mě tu, ať se dívám sama na lidi kráčející pod okny. Ať si najdu někoho jiného, kdo zaplní to prázdné místo v mém srdci novým křeslem. Novým kusem něčeho, co mi dodá falešný pocit jistoty. Té jistoty, že něco vlastním napořád…
Autor Pincik, 04.04.2006
Přečteno 437x
Tipy 2
Poslední tipující: Kovik
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Je to ten druh povídky, které se ti před spaním připomenou, ani o tom nevíš. Moc pěkná

22.08.2008 12:28:00 | Kovik

Nebyla bych si tym jista...

07.04.2006 20:53:00 | Pincik

Nepotřebuji si to dovědět, já to vím ... =) a ty mi to stejně dřív nebo později potvrdíš ...

06.04.2006 22:45:00 | Miro Sparkus

On je muj kousek srdce kterej nikomu neukážu...ani Romeovi...takže se asi nikdy nedozvíš jestli je On motivací k napsání tohohle...

05.04.2006 21:05:00 | Pincik

neříkám, že je ten konec špatnej, piš si to svym stylem, je přinejmenším zajímavej a co já myslim, co si asi myslíš, že si myslim .. ?? On je prostě On, ten samej jako vždy ...

05.04.2006 20:31:00 | Miro Sparkus

Hm!Tak dik za tvejch 60...ale o to nejde...ten konec nešel udělat podle tebe...nebylo by to mí...chápeš...snad(?)...Jo a jestli je to ON?Mno...co myslíš ty?

05.04.2006 20:22:00 | Pincik

sory za 60, ale 100 dostává pán bůh, 80 já a 60 ten zbytek .. =D, ale ne, pěkný, hezká fantazie, jen ten konec, mohla jsi do něj dát více toho, jak už jsem ti říkal, citu, víc ukázat beznaděj, lítost atd. Ale jinak je to dobrý, jo a ten název "On", je to pořád ten On, koho myslim ... ??
P.S. Nemyslim Jeana ...

05.04.2006 16:51:00 | Miro Sparkus

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí