Rozbíjení stereotypu

Rozbíjení stereotypu

Anotace: ...tomu říkám rozbíjení všedního stereotypu...

Mlčel. Stál a zarytě pozoroval stromy, které mu měly krátit tu nudnou, dlouhou cestu do práce. Tak jako každý den, i tenhle byl ve znamení smrdutých propocených triček jeho spolucestujících. Nenáviděl je, nenáviděl jejich pohledy, vzhled ani způsob života, jaký vedou. V jeho očích byli navždy burany. Čert vem tenhle kraj, pomyslel si a odplivl, když autobus konečně dorazil na cílovou zastávku. Ve firmě pracoval už nějaký pátek, ale teprve teď si začal uvědomovat, jak moc ho ta práce nudí. Chtělo to něco nového, nějaký impuls, který by ho nabil energií. Cítil, jak ho svírá prázdnota všech těch stejných dní. Pomalu ho zabíjely. Ale on to tak nenechá. Je přece svému životu pán, na něm stojí jeho osud. Při té myšlence se potichu zasmál. V kanceláři si sundal sako a přemýšlel, jak by se dal okořenit průměrný život průměrně inteligentního člověka s titulem inženýra. Pak ho to napadlo. Chce to nějaký a-d-r-e-n-a-l-i-n. Po práci okamžitě vyrazil do obchodu a zakoupil to, co mělo potlačit prázdnotu všech dní jednou provždy. Další den se už od rána smál, přímo vysmíval všem kolemjdoucím, které potkával cestou na zastávku autobusu. Počkal si schválně na pozdější linku, aby natrefil na co nejvíc lidí. Chtěl se vysmát všem těm buranům, kteří mu až do teď křížili jeho cestu. Nastoupil a začal se na ostatní v autobuse široce usmívat. Nikdo mu ale úsměv neopětoval. „Co tak blbě čumíš?“ bylo mu po chvilce jedinou odpovědí od vysokého, tlustého, umaštěného chlápka. To byla chvíle, na kterou čekal. Neváhal, vytáhnul od pasu revolver ráže 38 a prohnal chlápkovi kulku hlavou. V autobuse propukla pravá panika, jak se chlápek se zkrvavenou hlavou kácel k zemi. Zmatený řidič šlápl ještě víc na plyn, snad aby ujel neštěstí a lidi, jeden po druhém, se začali sápat po tom šílenci s puškou v ruce. Dva, tři, čtyři, pět křičel a zalykal se smíchem, když kolem něj padali další a další mrtví. Bláznivě a zuřivě se smál, když utíkal do práce. „Doneste mi kafe,“ pozdravil ve dveřích nic netušící sekretářku. Čekala ho schůze podnikové rady, už se nemohl dočkat. Přišel tam s drobným zpožděním, ale přece. Sednul si na své místo a rozepnul si sako. „Panebože,“ zařval jeden z členů rady, když na těle svého spolusedícího spatřil snad 2 kila trhaviny přilepené na prsou. Musel se zase začít smát. „Tak zase příště,“ řekl a stiskl spínač. Tomu se dá říkat rozbíjení stereotypu života.
Autor Faist, 29.07.2006
Přečteno 421x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

bravo faist, vydej knížku a budeš slavnej jak chinaski

05.11.2006 14:05:00 | Sylfaen

Přesně takový průběh povídky jsem čekal ;) Jsem vyznavačem náhlého zbláznění se, vděčím mu za mnoho. Vždycky potěší když vidím že někdo taky zná.

31.07.2006 07:29:00 | Ganjashaman

Dost dobré na prvotinu. Začalo to depresí, která je dnes v mnoha povídkách tak tradiční, a vyvrcholilo poměrně šíleným tempem. Připomíná mi to jeden dnes už klasický film, název si teď nevzpomenu, kde se taky chlápek zcvoknul a začal střílet. Snad jenom rozdělit text na odstavce, dát přímou řeč na samostatný řádek, to text zpřehlední. Ale tyhle technické drobnosti nejsou rozhodující, když je povídka dobře napsaná.

29.07.2006 17:44:00 | Pavel D. F.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí