UMÍTE SOUDOBOVĚ ŠETŘIT?

UMÍTE SOUDOBOVĚ ŠETŘIT?

Anotace: Snad i poučené, humorné, avšak k až pláči!

Rostoucí ceny, zejména energie a vody, nás přinutily v rodině ještě k větší soudružnosti a nastolit zcela nový životní styl.
Přejdu výměnu osvětlovadel za úspornější, zhášení po opuštění místností a návrat k tzv."černým hodinkám", kdy se sedí a jen se vypráví.
Pokud používáte plyn, tak si spočítejte kolik za rok propálí "věčný plamínek". Lze jej zapalovat i jen na nezbytnou dobu.
Nejvíce lze šetřit vodou a ohřevem. Domluvili jsme se dokonce na tom, že když jde někdo "na malou" zveřejní to, aby pak WC jedno spláchnutí využilo i více osob. Vodu na čištění chrupu ohříváme jen v potřebném množství ve varné konvici a jeden kelímek nám vystačí nejen k péči o chrup, ale mužům i na holení a se zbytkem vody lze si ještě omýt i ta nejinkriminovanější místa.
V koupání jsme se vrátili o několik desítek let zpět a koupeme se jen v sobotu a to ve vaně napuštěné jen jednou vodou. Nejprve děti a potom rodiče. Takové koupání s výměnou mikrobů je současně něco jako stvrzování věčného bratrstva, u Indiánů dokonce krví. Proti dřívějšku je to přece jen pokrok, když po koupeli se může každý osprchovat čistou vodou. Z vany vodu však nevypouštíme, ba naopak, vpouštíme tam i vodu z pračky a pokud zásoba stačí, používáme ji ke splachování WC.
Zkoušeli jsem také současně při koupání mít ve vaně i nádobí. Jaksi se to nepotkalo s úspěchem. Především proto, že koupající se umývači nádobí si stěžovali, že po umytí nádobí mají silně zamaštěný krk.
Lidé jsou nejen vynalézaví, ale čím ve větší bídě se nacházejí, tím více se sbližují. A hlavně šetří rodinný rozpočet i když ani to není nic platné, když platí - čím menší odběr, tím vyšší ceny. Omluva dodavatelů je sice zdánlivě přesvědčivá, ale hrubě nepravdivá. Prý určitou výši příjmu musí mít pro udržení nákladů provozu. Ale ve skutečnosti především, aby dost zbylo na nezasloužené platy ředitelů, manažerů a také pro dozorčí radu. A naši volení zástupci mlčí a mlčí, někteří pospávají, jiní tloustnou.
Autor RU 82, 16.04.2012
Přečteno 326x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

a čím víc lidi šetřej, tím víc se to zdražuje, protože na ty platy ředitelů atd. jak píšeš, ty se prostě zmenšovat nebudou. ale když de spotřeba dolů, musí jít cena nahoru. tohle není řešení.
navíc mi přijde smutný, že lidi šetřej vodu a topení a tak jen kvůli penězům. to je jediný, co je přinutí. ale myslet na to, jak sme v hajzlu s posledníma zbytkama pitní vody, a že pak asi budeme pít a mýt nádobí vlastníma chcankama, to bude teprv sranda...
a to je jednom jedna malinká kapitola z toho, co lidstvo za její zhovadělost a pohodlnost čeká.

16.04.2012 14:46:33 | jatox

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí