Poetický nedělní oběd

Poetický nedělní oběd

Anotace: Přípravy nedělního obědu, poetika (popletika) lokší...

Najlepší je neděla dopoledna, to moja drahá polovička vařívala v klasickem sporáku a já sem í dělál pomocníka, naštípal sem odborně dřevo, aj to je umění, zatopil sem a mohl začat nedělni koncert; postavila sa poléfka, tá sa mosí vařit, pomáli a furt a druhé to bylo maso, gdyž bylo s šišku tak zásadně domácí ,to bylo moje. Já sem zamísil na lokše, moselo ich byt na celý tyden, rozvalal sem ich tak akorát a usychalo na novinách Rudém právu, to než těsto bylo nachystané, tak sem si nabrusil nože, aby si moja nebohá něco neudělala, protože babička říkala, že tupím nožem, sa najspíš pořežeš a začal sem krájat lokše, tak aby nebyly stejné, co do šiřky a délky. Donésl sem si strojek na lokše, ale to mně připadalo moc prumyslově. Za neustáleho míchání, lejeme do WC, to je výsledek moderních kuchařek; to moja Dolores, ta umí doladit, tak oběd, že to pivo si mosite dat, at je zima nebo léto. Po obědě následuje moučník a kafe, to sa f střední třídě mosí. Usínám se svojím zlavečkem. Jen na čvrt hodinky a gdyž moja umyva načeni za choralu. S nama už to nevyhraju.

Autor Pegott, 23.10.2016
Přečteno 398x
Tipy 4
Poslední tipující: adaj, Frr
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

vskutku poetické..po objedě chybí masná huba a viržínko..

24.10.2016 11:51:10 | pberka

Vyržínko, to patří k nedělnímu folkloru...

24.10.2016 12:54:14 | Pegott

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí