Chaos

Chaos

Anotace: Rozborka

Chaos.
Stručné zhodnocení současného stavu.
V tomto systému vedení se nelze orientovat a téměř na nic spolehnout.
Použijí přirovnání k energetice.
Za posledních zhruba třicet let došlo u elektrické energie k jejímu zdražení z 11 haléřů na současných a průměrných pět korun a osmdesát haléřů.
Tedy 53 násobku.
Proud má stále stejnou rozvodnou síť, elektrárny, napětí i frekvenci.
Co tedy ovlivňuje takto masivní zdražení.
V tržním hospodářství je to konkurence.
A ta se díky polostátními ČEZu nekoná.
Je nutné zaplatit zlodějský menegment a vyplatit dividendy akcionářům.
Nenažranost ČEZu se projevila ponejvíce u tkzv lobbování za ekologické zdroje.
Těmi jsou solární parky, větrné elektrárny, spalování biomasy.
Na současné dodávce se jejich podíl pohybuje v 10%
Dotován je však poměrnou částí že zbývající 90% dodávky.
Na tepelné elektrárny je uvalena povinnost nákupu povolenek pro překračování emisních limitů.
Postupně je utlumována těžba uhlí a je k nám dováženo z Polska.
Pár menších se modernizuje pro spalování plynu z Ruska.
Jaderná energie je v sousedních státech postupně utlumena.
Uran je dovážen ze zahraničí díky vytěžení vlastních zdrojů.
Poptávka i přes značné utlumení těžkého hutního i strojírenského průmyslu jde nahoru i když se zateplují budovy, spotřebiče jsou úspornější.
Nejmarkantnější je to u světelných zdrojů.
Zde je pokles zhruba osminásobný.
Jsou vyráběna tepelná čerpadla co vyrábí násobky sootřebované energie.
I přes masivní výměny spotřebičů dochází k navyšování účtů.
Snahou dodavatele je vmanipulovat lidí k co možná největší závislosti na jeho zdrojích.
Uvedu příklad administrativních center i hal, kdy tyto mají podobné nároky v létě i v zimě díky nutnosti rekuperace, klimatizování, úpravě a chlazení.
Nejbohatší lidé se rekrutují z velké části právě z podnikatelů v energetice a teplárenství.
Proto Gross co by čičmundář dostal své miliony, Topolánek z tepláren, Paroubek od solárníků Dvořák od ČEZu, Čmejla atd.
Za posledních sto dvacet let nejvíc zbohatly státy obchodující s ropou.
Kuvajt, arabské emiráty, USA, Rusko, Norsko a u nás absurdně Komárek mající údajně s padesátkou lidí obrat podobný Mladoboleslavskému výrobci aut!
Zisky by jim těm všem mohli stačit.
Ale nestačí a nikdy nebudou.
Budou nás krmit argumenty o nutností údržby rozvodné sítě, přechodem na nové zdroje, odemisněním.
Ve skutečnosti jsou tyto byť obrovské náklady v celkovém obratu bagatelní tedy nedůležité.
Navíc na spousty těchto jsou vypisovány podpory, dotace.
Současnou snahou zlobovaných ekologických teroristů je vmanipulování názoru lidem o prospěšnosti elektromobily.
Díky tomuto konceptu dojde ke značnému omezení v příjmech států z ropu zpracovávající.
Toto se mi jeví jako jeden z důležitých aspektů.
Lidé za poslední dobu byly vmanipulováni do přímotopného vytápění, topení na LPG či topné oleje, elektrokotle, výměnu kotlů za uhelné automaty, následně na pelety, dřevo, tepelná čerpadla.
To co bylo podporováno před pár lety už dávno není hit, ale šít.
Do tohoto značnou měrou přispějí elektrická auta.
Běžná domácnost v bytě si vystačí s jednofázovým jističem s proudovou hodnotou 20 A.
Dům je standardně vybaven třífázovým přívodem a jističem 25 A.
Pro dobíjení je však doporučená hodnota jističe 32 A. Jde o rychlost nabíjení pro jedno auta v domácnosti.
Pro toto auto je nutné mít stabilní parkovací místo.
Neznám číslo celkové spotřeby ropy v České republice.
Ale většinu bude muset nahradit právě ta elektrická energie.
Skladování této ve větším měřítku je možné jen v bateriích a je zcela utopické tedy nereálné.
Všechna tato řízená opatření nejspíš povedou k celosvětové poptávce po elektrické energii.
Cena tedy zákonitě poroste do konkurenčních dodavatelských cen.
Jenomže v tomto prostředí se již konkurence nevyskytuje.
Jsou to jen společné zájmy na maximalizaci zisku.
Za spotřebu elektřiny platím 2500. Za topení cca 1800. No a za pohonné hmoty 2800.
Celkem tedy 7100,- Kč
Hrubý odhad při přechodu jedné domácnosti s jedním autem je navýšení příjmů ČEZu o 180%.
Domácností je jistě okolo čtyř miliónů.
V současné době je nám tvrzeno, že je rovnováha v tom co se vyrobí i prodá.
Není tedy rezerva ani potřebný zdroj záskoku.
Je tedy zřejmé, že toto musí vést k enormnímu a stále pokračujícímu trendu zdražování energie na které bude závislé celé společenství lidí.
Víte a já se závislostí bojím.
Vím totiž jaké je to být závislý na cigaretách z Kutné Hory či na rumové plachetnici z Jindřichova Hradce.
Další takováto závislost by byla moje smrt.
A to přeci nechceme, ani my ekologicky smýšlející,byť netřídící odpad.
Protože tuším, jak bych dopad.
Pro nezasvěcené je dobré znát Ohmovy zákony.
Pak něco malinko o frekvenčních měničích, výkonu, účinnosti, rekuperací, bateriích, teplotních vazbách, chemii.
Dobre je i znát těžbu a naleziště surovin pro baterie.
Je dobré vidět rozkvetlé solární a větrné parky.
Je dobré vidět a vědět jak se spalují balíky slámy.
Je dobré vidět nevyužité dráhy a přetékající silnice.
Tak nějak fakt nevěřím, že toto je dobrá cesta.
Pohodlí vykoupené monopolem nadvlády ČEZu.
Copak nemají dost?
Tak dost.
Jde se spát.
Autor umělec2, 18.01.2021
Přečteno 117x
Tipy 2
Poslední tipující: šerý
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí