MÁ TOHO MOC

MÁ TOHO MOC

 

"Nezapomeň na toho budíka, nejlíp okolo čtvrté."

"A no jo", zavrčím a v duchu si pomyslím, proboha dokdy budu dělat dceři taxikáře? Raději si ten budík ale zkontrololuju, nebylo by to poprvé ..

 

Přišlo jí, že ani nespala. "Vstávej Eli, za hoďku jede vlak", musíme pohnout. Cestou do garáže se trochu probrala, zatímco dcera fakt, že je čtyři ráno a tma jak v ranci, nepobrala vůbec. Zavřela garáž, klaply dveře a v autě bylo slyšet pouhé ranní vysílání rozhlasu. Jindy by bylo cestou otázek, řečí, smíchu, ovšem dnes, dnes to byl fakt zabiják a ticho.

"Co říkalas, že to máš tento týden za zkoušku? Marketingová komunikace? Nebo to máš až za 14 dní? Hm? Eli? Slyšíš?" Nikdo neodpovídal, zběžně tedy pohlédla do zadního zrcátka a hned jí bylo jasné, že milá Eli se na zadním sedadle sesunula a spí. Jindy jí hlava vykukuje a pusa se nezastaví, teď ale jakoby tam ani nikdo neseděl. Zesílila tedy rádio skrz přesný čas a na chvíli se zamyslela, že toto se jí snad za ta leta ještě nestalo, vézt dceru na nádraží a nespěchat, že? Eli? Co? Vždycky to totiž probíhalo podle naprosto stejného scénáře, do poslední chvíle dělala dcerka pořád něco jiného a důležitějšího, než by si balila věci na cestu.

… Má přece důležitý hovor, taky si musí vyžehlit vlasy a jít do sklepa najít ty modré tenisky, protože na koleji je nemá a to jsou prostě ty nej cool tenisky, co jí v Praze nesmí chybět. No a ty roztrhané rifle mami, tys mi určitě dala někam ty, kde jsou? v těch chci jet… Takže bylo pravidlem, že se k vlaku pokaždé dobíhalo. Dnes ovšem ne, dnes to bylo cosi nezvykle pohodové. Dneska hezky s noblesou. "Eli, to je tak prima, že dnes nemusíme spěchat, máme dvacet minut čas, to je snad poprvé, co máme takovou rezervu". Ovšem Eli zase nic, žádná odpověď. 

"Haló, vstávat Eli, nádraží".

 

Proboha! Pohlédla na zadní sedadlo, kde nikdo nebyl. Srdce jí v momentě bušilo až v krku. Zavrávorala. Panika. Myslí jí prolétl film ani ne dva roky zpět, kdy se nemocný syn ujišťoval, že věci kolem něho jsou reálné, že ano, má v ruce tašku a když s ní bouchne o zem, slyší bouchnutí. Nebo že v místnosti ta osoba je, protože ji přece fyzicky nahmatá. V panice a rozrušení začala dělat to stejné. Prohmatávala prostor zadního sedadla, že tam opravdu nikdo nesedí. Kufr! Co kufr? Přece ho Eli dávala do auta, musí tam být! Byl. Ne! Přece ten osud nemůže být tak krutý, aby i dcera byla nemocná. Bože dej, ať to není pravda. Že cestou nevystoupila na křižovatce a neskočila pod auto! Že nedoběhla až k řece na most! Že nebyla už schopná mluvit, protože nastoupila ataka!

Cestou zpět cinkla sms.

Rychle! Kabelku, kde mám kabelku! Mobil. Nové zprávy. Se strachem otevírá zprávu: Hej mami, tys mi ujela…

 

Chvilku trvá, než jí celá ta absurdní situace dojde. Veze děcko na nádraží, mluví s ním, dokonce si zaň i odpovídá, aby nakonec na vlakáči přišla na to, že ho v autě vůbec nemá! Že mu prostě u garáže odjede a ani si za tu téměř půlhodinu nevšimne, že jede sama?

 

Otevře dveře od pokojíku. Dcerka, už opět zabalená v peřinách, na ni pohlédne, zakroutí hlavou, a že "hej mami, dej se už do pohody".

 

Myslím, že mám v rodině prvenství ve smyslu: to nevymyslíš. Tuto historku dává dcerka velmi často k dobru, když se jí kdokoliv zeptá, a co mamka? Uvede ji slovy, "mamka toho má moc, představ si, že ... no chápeš to?"

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=R1l4q3DBPPY

 

 

Autor Vivien, 16.08.2023
Přečteno 240x
Tipy 30
Poslední tipující: Karolínka, Kaj, Sonador, jitoush, Helen Mum, zdenka, piťura, enigman, IkkarisKa, Marry31, ...
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

přiznám se, že mi chvíli trnulo Viv... ale nakonec úsměv, a díky za něj;) moc pěkně napsané*

24.08.2023 08:52:27 | Sonador

Son moc díky, povídky to je jiná, že? Už jen ten čas je napsat. To pak když je i nějaký ohlas, tak to potěší o to víc. No, třeba mi léto zase nějakou napíše :-)

24.08.2023 09:41:17 | Vivien

.....No po tom,co jsi tuhle nedávno vyprávěla,se už nedivím ani obsahu Tvé povídky/úsměv/......bezvadně zachyceno....no myslím,že v Tvém "zásobníku"bude ještě dost dalších různých "akčních"událostí,co by stály za to je zachytit.....vy dvě jste zkrátka tandem přitahující nestandartní situace/úsměv/......vezmi si na cesty blok a tužku......ať máš další "matroš".....hlavně ať vše dobře dopadne.....a ve stopách vzpomínek jest jen smích.....Ji.

21.08.2023 21:30:37 | jitoush

Ježíš Jituš díky moc, si normálně říkám, zda jsem ti nevyprávěla i tuhle :-) Každopádně si na cestu krom zápisníčku přibalím i jakousi cestovatelskou obezřetnost a respekt, a ano, i pevné nervy, třebaže dovolená by měla být o naopak uvolněných nervech. Holt to dobrodružství má i občasnou "těžkou chvilku", ale jak píšeš, ze všeho nejdůležitější je ten šťastný konec.

21.08.2023 22:27:14 | Vivien

Nejhorší jsou následné momenty nejistoty a strachu!! Tak hlavně, že tak :-))

19.08.2023 16:23:29 | Helen Mum

To teda ano. Zde to dobře dopadlo. Pár minut mi bylo sice fakt úzko, co úzko, uzoučko, ale dneska při vzpomínce už jen smích.
Díky Helen, že neminulas ani povídku, potěšilas mě!

19.08.2023 16:37:16 | Vivien

nebo málo...

17.08.2023 12:31:07 | enigman

tak málo, jo?? :-)

děkuju, a MOC, že měls trpělivost i na povídku, to si fakt cením!

17.08.2023 13:21:26 | Vivien

Teda Viv, tys mi dala! Super zachycený

17.08.2023 12:16:46 | IkkarisKa

a to mě potěšilo, tento komentík, děkuju moc!

17.08.2023 13:19:47 | Vivien

Je to čtivý. A fakt "ze života" :-)

17.08.2023 12:13:38 | cappuccinogirl

jupí! mám čtivou povídku! díky moc, za radost*

17.08.2023 13:18:43 | Vivien

Stávají se různé věci, ale tohle mě fakt pobavilo, o to víc že je to reálná příhoda

17.08.2023 09:17:33 | Marry31

ano, a tak my si tu žijem :-)

17.08.2023 13:18:03 | Vivien

...takže sama doma

17.08.2023 08:41:41 | jort1

asi bych měla vypsat výběrové řízení :-)

17.08.2023 08:42:55 | Vivien

Tedy usmívám se a umím si představit. Tvůj příběh, jen do mé roztržitosti zatavit! Máš toho moc. Tak to má dnes kde kdo. Však mít mnoho času na nic, by také nestálo za víc. Tedy mohl bych se, se svými bohatými roztržitostmi zde taky prezentovat. Ale tůdle. Však jsem jich už ve své tvorbě, na sebe napráskal až moc. Žena při nich vypadá bláznivě-roztomile. Ale muži, nastavují hrdou kůži. Ale na druhé straně si autor ze sebe musí dělat srandu. A já se nad sebou smíchy, až za břicho popadám.
Díky za vykouzlený úsměv, milá Vivien*

16.08.2023 21:18:18 | šerý

No vítej v klubu Kájo* Myslím, že v tomto směru jsme si už byli i osobně svědky :-) Máme pro sebe tedy pochopení. Ano, i já historek více. Jen začínám i více zapomínat, no zde k velké škodě, měla bych si dělat honem zápisky. Mám radost, že sis přečetl a pobavil ses, díky! Tedy splnilo účel. Ale už musím, mám toho ještě moc a chci se i vyspat :-)

16.08.2023 22:13:05 | Vivien

Máte aspoň na co vzpomínat.
Mít toho moc..je hned*
Hlavně že vše dobře dopadlo.
Pěkně napsaná povídka Vivien. :)
A snad dnes už..v poklidnějším. Pěkný den přeji.

16.08.2023 17:45:48 | jenommarie

No, v ten okamžik jsem skutečně byla vyděšená strachy o dceru, protože mám autentickou zkušenost. A ono ťuknutí, co jsem zaznamenala, ve skutečnosti nebylo ťuknutí dveřmi (proto jsem nabyla dojmu, že pasažér:-) už nastoupil). Ve skutečnosti dcera za poklusu za rozjíždějícím se autem ťukala na zadní okno, že co blbnu a ujíždím bez ní. U garáží nejsou lampy, navíc byla ještě tma a já neviděla v zrcátku nic, a už vůbec, jak dobíhající dcerka nemá už šanci dohonit "slepou" matku s nohou na plynu. A já s ní ještě celou cestu hovořím a dokonce jí i odpovídám!

Děkuju Maruš, že sis přečetla i povídku, ty zde moc nefrčí ..

16.08.2023 18:47:48 | Vivien

Úplně to živě vidím Vivien .
Mám také dost příhod..j
Kde si říkám..to snad není se mnou už možné..jsem ještě ok? Nebo to je konečná .to se budu muset dát fakt dohromady..a jiné podobné..co mi vytýkají v hlavě..on si člověk pak se sebou zkusí.
Neštěstí naštěstí milá Vivien, to bylo jak píšeš a je to moc dobře. Že se nedělo nic vážného. :)
Měj krásný večer. Musíme to sami se sebou nějak přežít:D.pá

16.08.2023 18:52:19 | jenommarie

Přesně, hlavně to vydržet se sebou :-)

16.08.2023 18:54:03 | Vivien

:);)

16.08.2023 19:01:37 | jenommarie

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí